Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når nokon ikkje drikk alkohol

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Undre du deg?
Ja 36 17,65%
Nei 168 82,35%
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-14, 13:53   #301
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg drikker aldri vin eller øl eller hva det enn måtte være av alkoholholdige drikker til mat, så om en venninne inviterer på fin restaurant med vinpakke og greier så gidder ikke jeg å drikke vin bare for å være grei.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:56   #302
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Du har nok stålkontroll på tankene dine, det har ikke jeg.


Nei slettes ikke.
Jeg legger ikke merke til hvem som alltid drikker og heller ikke til hvem som ikke drikker med mindre folk utagerer veldig. Det blir derfor ikke gjenstand for undring.

Det blir på linje med å undre meg over hvorfor ikke onkel Tor har tyttebær til kjøttkakene. Jeg legger ikke merke til om Tor har tyttebær til vanlig og ikke om han dropper det. Hadde Tor gjort et stort nummer ut av tyttebær hadde jeg lagt merke til det og kanskje også undret meg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 14:05   #303
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.


Nei slettes ikke.
Jeg legger ikke merke til hvem som alltid drikker og heller ikke til hvem som ikke drikker med mindre folk utagerer veldig. Det blir derfor ikke gjenstand for undring.

Det blir på linje med å undre meg over hvorfor ikke onkel Tor har tyttebær til kjøttkakene. Jeg legger ikke merke til om Tor har tyttebær til vanlig og ikke om han dropper det. Hadde Tor gjort et stort nummer ut av tyttebær hadde jeg lagt merke til det og kanskje også undret meg.

Jeg er som deg. Dvs jeg kan legge merke til det, men jeg ofrer det antageligvis ikke en kalori. Hva er det å lure på egentlig? Jeg gjør ofte ting på innfall eller etter hva som behager meg den dagen. Om andre ikke gjør det samme, så dem om det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 14:09   #304
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.


Nei slettes ikke.
Jeg legger ikke merke til hvem som alltid drikker og heller ikke til hvem som ikke drikker med mindre folk utagerer veldig. Det blir derfor ikke gjenstand for undring.

Det blir på linje med å undre meg over hvorfor ikke onkel Tor har tyttebær til kjøttkakene. Jeg legger ikke merke til om Tor har tyttebær til vanlig og ikke om han dropper det. Hadde Tor gjort et stort nummer ut av tyttebær hadde jeg lagt merke til det og kanskje også undret meg.

Jeg tror du misforstår meg. :backtowork:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 14:12   #305
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg tror du misforstår meg. :backtowork:

Det kan hende. Jeg snakket om å undre seg med tanke på eksempelet i HI, ikke om å undre seg på generell basis.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 14:17   #306
Blåklokkevikua
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 5
Blåklokkevikua har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Nei, det ville ikke bry meg. Noen drikker, noen drikker ikke, noen drikker noen ganger, andre ganger ikke.

Blåklokkevikua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 15:14   #307
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg er også en som sjelden legger merke til hva andre gjør. (Det betyr absolutt ikke at jeg har stålkontroll på tankene mine, haha!) Jeg legger således sjelden merke til hva andre drikker heller. (At jeg vet EN anledning gjorde det, får stå sin prøve.) Men det er klart, det er jo forskjell på å invitere et vennepar på en spesiell flaske vin og å være på fest med mange. Vi er nesten aldri på fest med mange. Og jeg har aldri vært på en fest der man får bonger. Mulig det er fordi jeg og mannen jobber der vi gjør, jeg vet ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 19:34   #308
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Du har nok stålkontroll på tankene dine, det har ikke jeg.

Jeg blir litt snurt over at jeg, med flere, blir så mistrodd når vi sier at vi ikke undrer oss over det dersom noen gjør et litt annet valg i mat eller drikkeveien enn det de vanligvis gjør. Jeg legger selvsagt merke til om gjestene mine drikker alkohol eller ikke, det må jeg jo, jeg skal jo fylle opp i glassene, så jeg må vite hva som er i dem. Men selv om jeg inviterer folk som vanligvis drikker alkohol, så har jeg et alkoholfritt alternativ, og jeg spør dem hva de vil ha. Nettopp fordi det kan være at de velger noe annet enn det de pleier. Og nei, jeg undrer meg ikke over det. Jeg noterer det og går videre. Ikke fordi jeg er bevisstløs eller uinteressert i vennene mine, men fordi hva de velger å drikke betyr lite for meg, så lenge jeg har noe å tilby som de faktisk har lyst på.

Jeg er interessert i hva vennene mine tenker og opplever og gjør på eller gleder seg til. Og jeg er interessert i at de skal få god mat og drikke hos meg, så jeg lager vegetarmat til vegetarianeren og dropper poteter når jeg vet at det er en gjest som ikke liker det. Jeg har opplevd en gjest som jeg vet var allergisk mot masse ting, og som nektet å si hva hun ikke kunne spise fordi hun "ikke ville være til bry". Det er jo mye mer bry dersom jeg ikke vet hva jeg kan gi henne. Så lenge jeg vet på forhånd er det null problem å tilrettelegge.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 19:38   #309
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg har som satt tolket "undrer seg over" som at man overhodet ikke merker at noen tar alternative valg i mat/drikkeveien. Det er vel de færreste av de som har sagt at de " undrer seg" blir helt vippet av pinnen av at noen drikker vann i stedet for vin og ikke klarer å komme tilbake på sporet før de har fått svar på mysteriet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 20:21   #310
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Det er mer hvorvidt det å velge noe annet enn vin er et oppsiktsvekkende valg eller om det er et valg på linje med tyttebær-ikke tyttebær eller bakt potet eller stekt potet til maten. Jeg vet hvem av de jeg omgås som er totalavholds, resten velger stort sett litt alt ettersom og det synes jeg liksom ikke er noe rart. Jeg legger jo merke til hva de spiser og drikker, men tenker ikke over det som del av noe større bilde og undrer meg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 20:38   #311
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg blir litt snurt over at jeg, med flere, blir så mistrodd når vi sier at vi ikke undrer oss over det dersom noen gjør et litt annet valg i mat eller drikkeveien enn det de vanligvis gjør. Jeg legger selvsagt merke til om gjestene mine drikker alkohol eller ikke, det må jeg jo, jeg skal jo fylle opp i glassene, så jeg må vite hva som er i dem. Men selv om jeg inviterer folk som vanligvis drikker alkohol, så har jeg et alkoholfritt alternativ, og jeg spør dem hva de vil ha. Nettopp fordi det kan være at de velger noe annet enn det de pleier. Og nei, jeg undrer meg ikke over det. Jeg noterer det og går videre. Ikke fordi jeg er bevisstløs eller uinteressert i vennene mine, men fordi hva de velger å drikke betyr lite for meg, så lenge jeg har noe å tilby som de faktisk har lyst på.

Jeg er interessert i hva vennene mine tenker og opplever og gjør på eller gleder seg til. Og jeg er interessert i at de skal få god mat og drikke hos meg, så jeg lager vegetarmat til vegetarianeren og dropper poteter når jeg vet at det er en gjest som ikke liker det. Jeg har opplevd en gjest som jeg vet var allergisk mot masse ting, og som nektet å si hva hun ikke kunne spise fordi hun "ikke ville være til bry". Det er jo mye mer bry dersom jeg ikke vet hva jeg kan gi henne. Så lenge jeg vet på forhånd er det null problem å tilrettelegge.

Du, med flere, kan spare deg snurtingen. Det var ikke fordømmende undring.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 12:31   #312
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.775
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Syns det er en j... uting at man må FORKLARE hvorfor man ikke drikker alkohol. Det mener jeg så sterkt at jeg måtte bare banne... I samme gate hører det med at det er utrolig rart for meg at noen undrer seg på at jeg ikke drikker alkohol hvis jeg skulle velge det en kveld. Da kan de heller undre seg på hvorfor har ikke X tatt på ulljakke i kveld? Hvorfor sykler han? og hvorfor bruker han ikke HJELM!? Når jeg tenker meg om, er det siste punktet mye mer relevant.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 12:37   #313
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Undrer meg ikke, er en slik en selv. Jeg blir såååå fyllasyk at ofte orker jeg ikke drikke. Er det en travel helg med tilstelning både fredag og lørdag så velger jeg som oftest å drikke alkohol bare en av dagene, og skal vi noe spesiellt søndagen så holder jeg meg stort sett unna alkohol på lørdagen. Tror de fleste rundt oss vet at slik er jeg bare......

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 12:56   #314
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

På mitt hjemsted sies det ikke dette, men spørsmålet "Skal du ut i helga?"
"Skal du på byen i helga?" dekker akkurat det samme.


"Ska' du ut i helga" - er jeg vant med.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 14:26   #315
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Det er jo ganske lett å undre seg over at folk velger å drikke vin også, særlig hvis det blir snakk om mengder. Det er ikke veldig sosialt akseptert å undres høylydt over dette heller.

Om en som sitter klin edru begynner å spørre "Hvorfor velger du egentlig å drikke vin i kveld?" er det ikke sikkert spørsmålet umiddelbart blir oppfattet som velment undring. Det kan tenkes at det blir tatt som kritikk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 14:53   #316
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Hvis det er en fest der det er naturlig å drikke alkohol for de som driver med slikt (det inkluderer meg selv), blir jeg ekstremt nysgjerrig dersom noen som pleier å drikke ikke gjør det. Hvis jeg kjenner vedkommende kan jeg også finne på å spørre om hvorfor hvis det faller seg naturlig i en samtale.

Hvis det er folk jeg ikke har møtt før, eller ikke egentlig kjenner, spør jeg ikke. Men jeg lurer. Jeg lurer på alt mulig rart om andre.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 18:23   #317
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Hvis det er en fest der det er naturlig å drikke alkohol for de som driver med slikt (det inkluderer meg selv), blir jeg ekstremt nysgjerrig dersom noen som pleier å drikke ikke gjør det. Hvis jeg kjenner vedkommende kan jeg også finne på å spørre om hvorfor hvis det faller seg naturlig i en samtale.

Hvis det er folk jeg ikke har møtt før, eller ikke egentlig kjenner, spør jeg ikke. Men jeg lurer. Jeg lurer på alt mulig rart om andre.

Jeg også.

Dog virker det som om mange mener at når man lurer på noe, eller undrer seg, så prakker man dette på folk. Men det er jo ikke det som er poenget. Man undrer seg litt (inne i hodet), men tar det ikke nødvendigvis ut i praksis.

I dag undret jeg meg over ei dame i skjørt, uten strømpebukse (), og det var småguffent her i byen i morges.

Når det er noe jeg liker derimot, så spør jeg … dog er det kanskje ikke undring. Men jeg digga kåpa til ei på bussen i dag, og bare måtte si det - og spørre hvor den var kjøpt. Hun ble superglad

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 06:34   #318
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Men i å undre har en vel ikkje heilt bestemt seg for om en stille seg positivt eller negativt? Når du ser ei fin kåpe og seier der så er jo det blitt til et positivt standpunkt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 07:26   #319
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg tror jeg har til gode å møte noen som er virkelig undrende, uten at det er negativt, eller positivt. Om man da ikke regner med en 4- åring og den upregede, rene nysgjerrigheten som finnes der.
Om vi voksne undrer oss, så er det som oftest ladet. Om man lurer på hvor den lekre kåpen er kjøpt- positiv undring.
Eller når man undrer seg over noe som et utover normen. Da er det ofte litt negativt, i form av "hmm.. Så rart. Hvorforfor velger de sånn?" Vi måler ting opp mot en norm, det normale. Den firkanta boksen som alle skal passe inn.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 08:09   #320
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg tror jeg har til gode å møte noen som er virkelig undrende, uten at det er negativt, eller positivt. Om man da ikke regner med en 4- åring og den upregede, rene nysgjerrigheten som finnes der.
Om vi voksne undrer oss, så er det som oftest ladet. Om man lurer på hvor den lekre kåpen er kjøpt- positiv undring.
Eller når man undrer seg over noe som et utover normen. Da er det ofte litt negativt, i form av "hmm.. Så rart. Hvorforfor velger de sånn?" Vi måler ting opp mot en norm, det normale. Den firkanta boksen som alle skal passe inn.

Litt uenig. I dette tilfellet så snakker de fleste som undrer seg over folk som velger noe annet enn de vanligvis gjør.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no