Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-18, 12:05   #41
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Jeg håper min sønn som konfirmerte seg for under en måned siden, kan bruke dressen til jul. Flere forhåpninger har jeg ikke. Nettopp av den grunn, droppet vi å legge veldig mye penger i en dress, men så hadde ikke sønnen vår særlig spesifikke krav og ønsker heller.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 12:10   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Min har egentlig ikke veldig spesifikke krav, annet enn at han ikke liker de dressene som er det som er lett å få tak i. Sånn utover det er han enkel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 12:19   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

En annen ting; pensko? Hvor har guttene deres slikt fra? Jeg er usikker på om Hiawata vil ha pensko eller om han vil kjøre en litt mer casual stil med vans til. Men greit å ha noe å vise ham.

På så og si alle konfirmasjonsbilder jeg har sett de siste årene er det brune sko det går i.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 13:09   #44
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

"Mini" konfirmerte seg i mai, var i ny konfirmasjon i august, da var den på grensen, til juleballet var det krise. Skoene og beltet passet.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 21:14   #45
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

De tre eldste guttene mine vokste fra konfirmasjonsdressen de fikk i mai, før juleballet i desember. Den yngste kunne bruke sin ett år etter, såvidt, men tviler på den er lang nok til jul. Men her vokser de fleste av ungene mine til de er 18 tror jeg, og det er jo så forskjellig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 21:16   #46
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Tror du ikke han kan vokse endel mer i høyden hvis han er 14 år og 183 nå? Hvis faren er høy?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 21:23   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Tror du ikke han kan vokse endel mer i høyden hvis han er 14 år og 183 nå? Hvis faren er høy?

Faren er 185-6. Det kan godt hende han vokser mer altså, men han kom tidlig i puberteten, og hadde sin største vokseperiode fra han var 11,5 til et halvt års tid etter han fylte 13. På den perioden vokste han rundt 25 cm. Det siste halve året har han ikke vokst noe særlig. Kanskje maks to cm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 21:24   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

En annen ting; pensko? Hvor har guttene deres slikt fra? Jeg er usikker på om Hiawata vil ha pensko eller om han vil kjøre en litt mer casual stil med vans til. Men greit å ha noe å vise ham.

Guttungen går i korps. Det vil si at han til enhver tid må ha et par helt svarte sko som er gode nok til å marsjere (langt!) i. Det blir nesten alltid Ecco, og ja, det er grisedyrt. Så dette har også alltid vært penskoene hans.

Til komfen ønsker han (og jeg) seg seg brune sko. Jeg må innrømme at jeg gjerne vil at han skal være fin akkurat den dagen (jeg er svært lite opptatt av sånt ellers), selv om det er utrolig sløsete å kjøpe brune sko når han uansett har svarte. Jeg må tenke mer på dette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 22:10   #49
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Re: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Konfirmasjonsdress passer ca to mnd rundt konfirmasjonen, så er den utvokst...
Jeg anbefaler å prøve dresser i ulike butikker og så se etter samme str på finn.no. Vi kjøpte konf-dressen til fullpris, men så har vi bare sett etter hakket str, og større (i samme merke), på finn.no. Der selges det endel dresser til langt under halv-pris av ny pris, særlig de typiske konf-størrelsene -føler jeg.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 22:15   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Godt tips!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 22:18   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Hvor kjøper folk fine konfimasjonsdresser, egentlig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 22:32   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor kjøper folk fine konfimasjonsdresser, egentlig?

Dressmann. Har Jack and Jones dresser? Mener nemlig at naboen kjøpte der

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 22:39   #53
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Men når er konfirmasjonen til neste år? Vi kjøptedressen 6 uker før dagen og jeg var nervøs for at den skulle bli for liten. Så svaret er at den ikke varer lenge hvis de er i voksespurten.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 22:40   #54
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Re: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Jack & Jones hadde dresser før, iallefall. Fine. Volt hadde også en konfirmasjonsdress-pakke, litt dyrere enn Dressmann, men fin.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 22:49   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Men når er konfirmasjonen til neste år? Vi kjøptedressen 6 uker før dagen og jeg var nervøs for at den skulle bli for liten. Så svaret er at den ikke varer lenge hvis de er i voksespurten.

Han er som sagt over voksespurten, men jeg tenker ikke kjøpe før det nærmer seg, nei.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 22:51   #56
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Mini fikk en dress tilpasset når vi var i London. Den kunne sys ut, heldigvis, men ikke til evig tid.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 22:53   #57
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

En annen ting; pensko? Hvor har guttene deres slikt fra?

Her bruker sønnen Odiin pensko som vi kjøper hos Skoringen. Pleier å koste mellom 800-1000,- De han har vokst fra har vi solgt videre veldig pent brukt. Nå har heldigvis skostørrelsen stabilisert seg.

Ellers kjøpte vi dress i konfirmasjonsalder, til jul samme år var vesten for kort og buksa både for trang og for kort.
Lønner seg absolutt å kjøpe pent brukt hvis dere finner noe han passer og liker.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 22:58   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Jeg trodde min hadde landet på 186, det var en god periode før konfirmasjonen at han ikke vokste. Så, plutselig, gjorde han det siste 4-cm-rykket på en lynrask spurt. Men NÅ tror jeg det er stabilt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 23:09   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg trodde min hadde landet på 186, det var en god periode før konfirmasjonen at han ikke vokste. Så, plutselig, gjorde han det siste 4-cm-rykket på en lynrask spurt. Men NÅ tror jeg det er stabilt.

Ups. Ja, det kan jo skje her også. Om han følger kurven sin lander han på 190. Men han kom veldig tidlig i puberteten da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 23:17   #60
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge varer konfirmasjonsdressen, egentlig?

En ting er høyden, Mini har endret kroppsfasong også, bredere skuldre, lår, ja, det meste egentlig. Men buksene ble raskt til høyvann den sommeren.

Mtp salg av konfirmasjonsdress, jeg er litt ambivalent. Mini sin dress er utrolig fin og sjelden, og det er hans første ordentlige dress, så jeg kvier meg litt for å selge den mht minnene med den. Men han kommer nok aldri inn i den i gjen, så hva vi skal med den vet jeg ikke.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no