Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hjelp til formulering av intervjuspørsmål

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 14:48   #1
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp til formulering av intervjuspørsmål

Skal intervjue sykepleiere om deres erfaring med spontanabort og hvordan de kan fremme mestring hos kvinnen.

Holder på med dette nå, og har fått litt respons fra veileder. Stanger litt her:

6. Hvordan er oppfølgingen av en utskrevet pasient? Tar mange kontakt med dere igjen?

Her ønsker jeg å finne ut hvilken oppfølging som finnes, om der er noe fordi det er i all undersøkelser jeg har lest blitt konkludert at det trengs videre oppfølging etter utskrivelse.
Etter det du har lest i litteraturen, er dette viktig. Kan du reformulere noe, slik at spørsmålet blir mer presis?


Skråstilt er spørsmålet mitt, det andre er forklaringen til hvorfor jeg ønsker å spørre dette, og det blå er min veileders respons.

Nå spør jeg dere her inne som er så flinke med ord og "sånn" (he he). Hjelp meg å gjøre spørsmålet mer presist. (for dere ser vel at jeg trenger hjelp.. ?)

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 15:03   #2
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp til formulering av intervjuspørsmål.

Tar mange kontakt med dere igjen? Er i utgangspunktet et ja/ nei spørsmål. Hva vil du ha til svar på spørsmålet?
Tenker litt høyt...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 15:25   #3
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til formulering av intervjuspørsmål.

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Tar mange kontakt med dere igjen? Er i utgangspunktet et ja/ nei spørsmål. Hva vil du ha til svar på spørsmålet?
Tenker litt høyt...

sånn ja...

Jeg ønsker å ha svar på om mange kontakter gyn avdeling igjen med spørsmål både om kroppslige og psykiske ting. Det jeg har lest i litteraturen er at det er for dårlig oppfølging etter en spontanabort og jeg ønsker å vite hva avdelingen jeg skal intervjue har slags opplegg for dette.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 15:33   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til formulering av intervjuspørsmål

Hva med noe sånt som; "hvilke behov har kvinner som tar kontakt igjen og hvilken hjelp ytes" ?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 15:38   #5
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Hjelp til formulering av intervjuspørsmål

Jeg er akkurat ferdig med en intervjurunde for masteroppgaven min, og jeg har et råd å komme med: Vær så konkret som mulig.

Eks på helt konkrete spørsmål:
- Hvis du nå tenker på de pasientene du behandlet/var i kontakt med sist måned - hvor mange av disse har tatt kontakt på nytt?
- På hvilken måte ble den siste pasienten som tok kontakt for oppfølging fulgt opp?

Da er det lettere for den som blir intervjuet å komme med et riktig svar. Du slipper også "vanligvis så.."-svarene (som sier hvordan ting fungerer på papiret eller ideelt) og får i stedet konkrete svar.

Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no