Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Leie ut i stedet for å selge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-12, 10:18   #41
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Vil det lønne seg økonomisk å leie? Hvis ikke, har du vurdert å kjøpe deg hjelp til det tyngste arbeidet? Du behøver ikke å stable ved og måke snø selv, det finnes sikkert noen tenåringer i nabolaget som kunne tenke seg å tjene litt lommepenger.

Det økonomiske er viktig å få sjekket. Jeg skal ringe og avtale befaringer i morgen. De vil sikkert ha litt innspill på hva som kan lønne seg å fikse på også (for eksempel kjøkkenet, for de som husker det. Det er bare marginalt bedre.)

Hjelp er bortimot umulig å få på fast basis, ref. tidligere forsøk.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 10:19   #42
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

FP er fine greier, her får man tilbud om lån av menn på PM. og (Dog som en one time thing, så jeg motsier ikke meg selv om noen skulle tro det)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 10:20   #43
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Ikke denne gangen ihvertfall.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 10:30   #44
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Hva med å leie ut rimelig til polakker eller håndtverkere mot vedlikeholds/oppgraderingshjelp? Da får du litt mindre cash, men konkret hjelp og verdistigning av huset.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 10:32   #45
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Lei deg en mann på fast basis.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 10:33   #46
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

:noterer godt forslag fra missa:

Men hvordan får man tak i sånne tro? Ringer byggefirmaer eller setter opp annonse i butikken?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 10:34   #47
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Lei deg en mann på fast basis.

Haha.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 20:18   #48
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Takk for gode innspill. Jeg tar gjerne i mot flere også, hvis noen tenker noe. (Det trenger ikke være så spesielt lurt, jeg har glemt alt jeg egentlig kan.)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 20:30   #49
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Jeg har vært med på å selge barndomshjemmet mitt da jeg var 20. Det var et stort hus, med en helt fantastisk beliggenhet, nydelig hage, mange muligheter. Men det var for stort for meg, mamma og brødrene mine, og når jeg nærmet meg utflyttingsklar ble det iallfall for stort for kun mamma og lillebror.

For ca ett år siden var jeg med på å selge barndomshjemmet til mannen min, som vi hadde bodd i, i 5 år. Det var et greit hus, mye som måtte gjøres, men beliggenheten var helt unik og mulighetene mange.

Foreløpig har jeg ikke angret et sekund på noen av salgene. Det er klart at det er litt merkelig. Det er en spesiell følelse å kjøre forbi, tenke på hvordan det kunne ha vært. Men lettelsen over å se takstein som er ødelagt, men som jeg ikke trenger å bekymre meg over, er stor. Å se at taket burde strengt tatt byttes ut hele greia, men det er ikke min lommebok det skal gå fra! Hele huset bør males, men ikke med min arm!

Det er utrolig deilig å bo i liten (men den må ikke være for liten!) leilighet, med en knøttehage, mange naboer tett på, kort vei til alt, osv. Jeg ville definitivt ikke byttet det bort for husmaling, ødelagte tak, flere mål med plen som skal klippes, osv.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 20:40   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Åh, gull. Jeg har flyttet lån til Skandiabanken, tar gjerne i mot banktips.

Jeg har listet noen grunner for et par innlegg siden. Ellers er det med leieboere absolutt litt skummelt. Jeg tror jeg skal høre med et par av de firmaene som skaffer boliger til familier som kommer fra utlandet for noen år, mulig at det gir litt mer trygghet?

Sparebanken Pluss ringte jeg. Virker greie!

Naboene her som leier ut og nå er utstasjonert leide ut via Eiendomsmegler 1 her. Det ble leid ut få dager etter at det ble lagt ut.

Jeg ville neppe ha solgt huset ditt, Balanse, når du ikke føler deg klar for det. Det er en god beliggenhet, stort og med masse tomt osv. Du har nok rett i at du ikke får noe slikt igjen om du selger nå, for det vil koste skjorta. Med de rette leieboerne så tror jeg utleie kan være fint. Nabohuset her var leid ut til Nato i 5 år, fantastiske folk. Du kan være heldig vet du og særlig om du går via firma. Ring boligavdelingen på jobb, Eiendomsmegler 1 og Relocation. Jeg tipper de er rimelig desperate rett og slett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 20:59   #51
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Nå vet jeg ikke hvor du bor (men ut fra det som er skrevet i tråden så innbiller jeg meg at jeg vet hvor det er likevel.) Forutsatt at jeg har rett så tenker jeg at det er et område hvor du kan være rimelig sikker på å få greie leietakere i noen år, fordi området har en del tilreisende familier som faktisk ikke ønsker å kjøpe, men å leie. Du kan jo også vurdere om du skal sette det du får i overskudd av leieinntekter inn i et "vedlikeholdsfond", som du så bruker for å få tatt en skikkelig rehabilieringsrufs etter noen år.

Hvis du har øknomi til det så ville jeg dessuten valgt å kjøpe leilighet 2, fremfor å leie.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 21:53   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nå vet jeg ikke hvor du bor (men ut fra det som er skrevet i tråden så innbiller jeg meg at jeg vet hvor det er likevel.) Forutsatt at jeg har rett så tenker jeg at det er et område hvor du kan være rimelig sikker på å få greie leietakere i noen år, fordi området har en del tilreisende familier som faktisk ikke ønsker å kjøpe.

Det stemmer. Det er blitt så dyrt her at utlendinger som kommer her noen år for å jobbe vil ha problemer med å få seg store nok lån til å klare å kjøpe seg boliger. De starter jo på null her når de kommer, ingen kreditthistorie i Norge, ofte bare én inntekt siden de ikke snakker språket osv. osv. Da er eneste mulighet de har å leie noe, og leieprisene er høye her.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:10   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Har du vurdere å skille fra en tomt allerede nå?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:12   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Har du vurdere å skille fra en tomt allerede nå?

God idé!

Jeg har en kamerat som skilte ut tomter på Sørlandet. Der bygget de leiligheter. Han fikk godt betalt for det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:25   #55
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Jeg har vurdert, men det krever mye tid og engasjement. Jeg jakter på de tasked løsningene nå. Jeg er skeptisk til alt som involverer kommune og bugging og sånt på Kory silt. Fort for å ende med at det går ett år og ender I ingenting.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:27   #56
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Ha ha, via iPod på vei til sengs.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:27   #57
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg har vurdert, men det krever mye tid og engasjement. Jeg jakter på de tasked løsningene nå. Jeg er skeptisk til alt som involverer kommune og bugging og sånt på Kory silt. Fort for å ende med at det går ett år og ender I ingenting.

Er du ikke aldeles flytende i iPhonesk, kanskje?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:33   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Jeg syns likevel det virker som en mindre styrete løsning enn å flytte, leie ut og flytte tilbake?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:42   #59
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns likevel det virker som en mindre styrete løsning enn å flytte, leie ut og flytte tilbake?

Nia, fradeling er avhengig av unntak fra kommunens forskrifter. De har brukt 13 maneder før på liknende saker og så sagt nei... I tillegg mangled infrastruktur til å få godkjent et nytt Bygg. Der venter jeg på en vei som skulle vært her I 2001.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 09:28   #60
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leie ut i stedet for å selge?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Lei deg en mann på fast basis.

Dette alternativet har jeg fantasert om mang en gang. En butler som elsket varierende arbeidstider, hardt arbeid med snømåking og vedbæring. En som jeg kunne sende en sms til;

Sitat:

Snømåking innen 17.00, ingredienser til kjøttkakemiddag, vennligst sett på potetene 16.45 og fyr i ovnen. Takk.

Så kunne jeg overføre penger og vips ferdig med den saken.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no