Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Høyt hus foran vårt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-11, 14:44   #21
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Jeg hadde blitt forbanna om det faktisk er slik at de har gått over streken med hensyn til hva de hadde tillatelse til. Dette får ganske store konsekvenser for dere, ikke bare i daglig liv, men også ved evt salg? Jeg hadde krevd erstatning om mulig. Er det mulig? Her i Bergen var det en sak der et bygg sperret hele utsikten og de må faktisk rive.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 14:56   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg hadde blitt forbanna om det faktisk er slik at de har gått over streken med hensyn til hva de hadde tillatelse til. Dette får ganske store konsekvenser for dere, ikke bare i daglig liv, men også ved evt salg? Jeg hadde krevd erstatning om mulig. Er det mulig? Her i Bergen var det en sak der et bygg sperret hele utsikten og de må faktisk rive.

Samme tenkte jeg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 16:23   #23
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Klag skriftlig til kommunen. Ikke bare sats på at de gjør noe med det. Har dessverre vært borti lignende saker. I en av dem var huset bygget 1 meter for høyt; høyere enn det som var søkt om. På grunn av utsiktsforhold for nabo, ble huset revet.
Selv om det er kjedelig for den som bygger, er det entreprenørens ansvar, ikke byggherre.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 16:57   #24
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Vi kjøpte hus for tre år siden og fikk det da litt rimeligere fordi det skulle bygges ut på nabotomta og lite var avklart.
Vi var imidlertid så heldige at naboen er arkitekt, samt at vi har mange andre engasjerte naboer. Dette førte faktisk til at antall nybygg ble redusert fra 4 rekkehus til 2 eneboliger og terrenget til begge boliger ble senket med nesten 2 meter for å tilpasse seg mønehøyde til laveste, nærliggende hus. I tillegg har vi ingen vinduer rettet mot vårt hus. Eneste krangel vi har er at gjerde mellom eiendommene står ca. 30 cm inn på nabos tomt - og nabo har derfor revet gjerdet uten å ville bekoste nytt.

Moralen er at det lønner seg å lese nabovarsel grundig. Rotte seg sammen med naboer og stå på sitt mot kommune og utbygger - det hjelper!
Ikke gi deg på saken om ulovlig hevet terreng. Av og til er det bare å mase, mase, mase som hjelper.

Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:27   #25
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Takk for støtten!
Mannen fra kommunen skjønte problemet og så hvordan dette huset stengte for vårt. Foreløpig har vi fått stanset bygging av garasje, men hvordan det løser seg på sikt, gjenstår å se.

Skal sende en skriftlig klage, så får vi håpe kommunen er på vår side. Tror dere vi trenger advokat her, slik at klagen kommer fra advokaten, eller er det først om det ikke løser seg vi trenger det, for å ta saken videre?

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:31   #26
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Er du medlem av huseiernes landsforbund? De kan stille med gratis juridisk hjelp tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:38   #27
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Er litt usikker på om vi er medlem, mannen har mer oversikt der. Er vi ikke medlem, er det kanskje mulig melde seg inn nå og dra nytte av fordelene med juridisk hjelp?

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 18:19   #28
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Opprinnelig lagt inn av Prilla, her.

Er litt usikker på om vi er medlem, mannen har mer oversikt der. Er vi ikke medlem, er det kanskje mulig melde seg inn nå og dra nytte av fordelene med juridisk hjelp?

Det er jeg usikker på, her er hjemmesiden om juridisk hjelp: http://www.huseierne.no/juridisk/Juridisk-radgivning/

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:48   #29
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Dere trenger ikke advokat i første omgang. Det viktigste nå er å klage til kommunen, de blir da pliktige å gi dere svar og vurdere saken. Spar advokaten til senere.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:57   #30
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Ok, takk for all hjelp!
Det hjelper å ha en plan, da føles det ikke fullt så håpløst!

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 20:14   #31
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Husforsikring har ofte dekning for rettshjelp i forbindelse m huset, verdt å sjekke ut!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 09:46   #32
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Som jeg sa til en jeg kjenner som slet med lignende naboproblem: Bedre å bruke omså femtitusen på dette nå, enn å få femhundretusen mindre for huset når du skal selge. Der har byggeprosjektet til naboen stått stille i ett år nå siden de fikk stoppvarsel, mens naboen krangler med kommunen og prøver å få igjennom å bygge for høyt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 09:51   #33
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Kanskje forsikringen også dekker advokat, har du sjekket det?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 12:27   #34
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Kanskje forsikringen også dekker advokat, har du sjekket det?

Har ikke sjekket dette enda, men det skal vi gjøre.

Det som er ekstra ekkelt her, er at de som bygger har barn i min sønns klasse og av typen som er truende til å spre dritt om oss pga. av dette. Er jo litt redd for at det skal gå utover barna..

Vi skal tross alt bo i nabolaget i framtida også... Håper det løser seg på fredelig vis og at kommunen også tar ansvar her. Er egentlig litt konfliktsky av meg, men her kjenner jeg vi ikke kan la være å reagere.

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 12:37   #35
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Vel, drittkampanjer virker bare frem til det bevis hvem som har gjort feil. Det er naturlig å tenke slik du gjør, vi har vært gjennom noe lignende. Men ved å ikke gjøre noe må dere orrotere dere over huset så lenge dere bor der...

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 18:17   #36
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Høyt hus foran vårt

Har ikke så mye å bidra med dessverre men ville bare si at jeg håper dere får ordnet det slik at garasjen ikke plasseres slik de hadde tenkt..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no