Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har dere fornavnene deres på postkassa?
Ja 115 69,28%
Nei 47 28,31%
Dustepoll 4 2,41%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-11, 14:16   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Jeg svaret "Dustepoll", for vi har navnet til de forrige eierne på vår postkasse.

Kanskje dette var det sparket som skulle til for at jeg skulle stikke opp og sette opp våre navn i stedet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:17   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Vi har etternavnene på postkassen. Bare husnummeret hadde ikke fungert, da det er tre husstander på samme adresse. Vi har skrevet alle tre etternavnene på postkassen, mens vi på ringeklokken bare har etternavnene til meg og mannen/yngstesønn, ikke til eldstemann.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:28   #23
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror forresten at da vi var og fikk nytt pass til Poden sist, sa de at vi måtte sette hans fulle navn på postkassen for at vi skulle kunne få tilsendt passet i posten. Det var ved den anledningen hans navn også kom opp.

Det sa de til oss også, så nå har vi lapp med fullt navn på alle.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:31   #24
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Derav "udiskutabel adresse". I min verden henger postkassen inne på gårdsplassen rett ved siden av husnummeret. Alle boligene her har postkassen plassert på liknende måte.


Vi har postkassen vår på vår egen eiendom. Ikke noe stativ, med andres postkasser. En stund hadde vi ikke navn på postkassa vår, men da banket postmannen plutselig på døra og ba så inderlig om at vi puttet på navn på postkassa vår.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:33   #25
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Vi har gateadresse og alle navnene til alle på postkassa, etter mye sutring fra postbudet om hvor vanskelig det var å få riktig post i riktig postkasse på samlestativet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:40   #26
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Er det vanlig med navn på postkassen? Når postkassen henger på udiskutabel adresse?

Vi bor i sameie så her er det i alle fall lurt. og vanlig. Men jeg har ikke svart i pollen - fordi jeg har glemt hva som står på vår postkasse. (Jeg husker hva som står på hybelboerens sin postkasse, så jeg burde jo kanskje ha stemt for ham, siden det var vi som merket postkassa hans? )

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg svaret "Dustepoll", for vi har navnet til de forrige eierne på vår postkasse.

Redd for regninger, eller?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:40   #27
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Av hensyn til de som leverer post ( og derfor av hensyn til seg selv...) syns jeg det bør framgå av postkassa hvem som har den. Etternavn og/ eller fornavn. Det kan jo også skje at post blir feillevert til noen i gata, da kan det være greit for dem også at de kan se at det er rett kasse uten at de må traske rundt huset...

Vi har kun etternavn.

Like viktig er det forresten å ha husnr tydelig på veggen, på et sted det er naturlig å se etter det for en som kjører forbi og ser etter husnr. Jeg syns det passer bra i nærheten av døra hvis den er foran huset, gjetne slik at utelyset når nummerskiltet,

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:41   #28
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg tenkte at det var en selvfølge at det bare står etternavn på postkassen. Sambo mener det er naturlig at fornavnene til alle i husstanden står der.


Synnes synd i postbudet om det bare skulle ha stått etternavn på vår, med at svigers(nå bare svigermor og svoger) bor 2 hus bortfor oss men i en annen gate,men vi har postkasser på samme postkassestativ.Så hvordan skulle postmann/dama da vite hvilken hun skal legge post i? Og enda får vi mye av "svigers" sin post

Vi har fult navn og etternavn på alle, begge mine etternavn står på postkassen,for det om jeg bare bruker et

Vi hadde fult navn og etternavn før og,når vi hadde forskjellige etternavn



Da vi kjøpte ny postkasse så lå det lapp inni den at man burde ha fornavn og etternavn på den.


Litt på siden..
Om vi skulle ha hatt husnummer atmed døra så hadde folk plagdes enda mere å finne fremm til oss med at døra er nesten på baksiden, vi har hus nr på et tre som er nærmest veien, huset vårt er ganske langt fra veien, men skal få hus nr med lys i på veggen mot veien...en gang i tiden.Må bare få lagt strøm dit... Ting tar tid

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:50   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Vi har 2 etternavn, mitt og mannens (som han deler med barna).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:51   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Opprinnelig lagt inn av him, her.


Redd for regninger, eller?

Ingen mangel på regninger i kassen likevel, gitt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:52   #31
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Vi har fullt navn på alle på vår postkasse nå, på landet.

I Oslo hadde vi kun etternavnene. Noe jeg også ble gjort oppmerksom på da vi bodde i Oslo var at mange kvinner som bodde alene kun hadde etternavnene sine på postkasser og dørskilt slik at uvedkommende med uærlig hensikter ikke skulle vite (ut fra disse skiltene hvertfall) at det bodde en kvinne alene i leiligheten.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:24   #32
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Vi har fullt navn på alle på vår postkasse nå, på landet.

I Oslo hadde vi kun etternavnene. Noe jeg også ble gjort oppmerksom på da vi bodde i Oslo var at mange kvinner som bodde alene kun hadde etternavnene sine på postkasser og dørskilt slik at uvedkommende med uærlig hensikter ikke skulle vite (ut fra disse skiltene hvertfall) at det bodde en kvinne alene i leiligheten.

Da jeg bodde singel hadde jeg også kun etternavn av samme grunn.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:49   #33
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi har fullt navn på alle, men klistrelappen står inni lokket til postkassa (godkjent av postmannen ), så ingen andre enn postmannen som ser det.

Dette skal jeg jammen gjøre. Det var lurt. Sol og vær og vind tar stadig skrifta, og med jevne mellomrom får vi lapp i postkassa fra postmannen at den skal merkes med fullt navn på alle som bor der.

Jeg svarte forresten ja, selv om lappen knapt vises nå, igjen...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:52   #34
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Vi har fullt navn på alle fem.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 16:03   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Vi har ingenting. Må man det? Postkassa henger på trappegelenderet vårt og vi bor i enebolig.

Den forrige vi hadde stod det forrige huseiers navn på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 16:18   #36
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Vi har fornavn på postkassa med ujevne mellomrom. Jeg finner ikke tusj som fester godt nok, så når navna er utviska skriver jeg på på nytt.
Vi må ha fornavn, for nabopostkassa tilhører svigers som har samme etternavn.
Ikke en gang med fullt navn greier postmann/dama å få rett post i rett kasse, så egentlig er det nesten bortkasta...

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 16:33   #37
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Vi har hatt så mange etternavn at det ble bare rot. Så vi har dymo-et fornavn og adresse og ikke noe mer.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 16:39   #38
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Vi har både fornavn og etternavn. Synes det er hyggelig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 16:46   #39
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg tror sannelig ikke vi har noen navn i det hele tatt, når jeg tenker etter.

Ingen navn her heller. Vi har nr på huset da.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 17:52   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig med fornavn på postkasser?

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Noe jeg også ble gjort oppmerksom på da vi bodde i Oslo var at mange kvinner som bodde alene kun hadde etternavnene sine på postkasser og dørskilt slik at uvedkommende med uærlig hensikter ikke skulle vite (ut fra disse skiltene hvertfall) at det bodde en kvinne alene i leiligheten.

Jøss, det har aldri slått meg som nødvendig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no