Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Monopol brettspill

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-10, 15:39   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Monopol brettspill

Har tenkt å gi Monopol brettspill i gave. Enkelt tenkte jeg, men oppdaget at det ikke var så lett likevel.... Det finst jo ørten utgaver/versjoner av dette spillet etterhvert. Hvilken versjon kjøper jeg?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 15:47   #2
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monopol brettspill

Jeg har denne utgaven:

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 16:03   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Monopol brettspill

Her er Her&Nå utgaven av Monopolet det som er mest poppis, med kort-terminal

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 16:52   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Monopol brettspill

Vi har denne:



Også elektronisk så man slipper penge-styret. Hvis du har en ekstra-leker i nærheten, sjekk der - vårt kosta 99 kroner tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 17:10   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monopol brettspill

Vi tynte gjennom den klassiske varianten med papirpenger (og de gamle, kjente gatenavnene), enda Poden helst ville ha med kredittkort. I tillegg til nostalgien hos oss voksne (og at man ikke risikerer at kortleseren går i stykker), så er det veldig godt regnetrening å bruke papirpenger (og insistere på at Poden gjør alle utregninger).

Vi har ellers et Star Wars-monopolspill stående også, som vi kjøpte til oss selv før vi fikk barn.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 17:17   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monopol brettspill

Jeg liker best det helt vanlige originale, og det er det vi har også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 18:45   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Monopol brettspill

Det finst jo så uendelig mange! Papirpenger blir det helst...nostalgi Rekner nesten med at jeg skal vere med på å spille det en eller annen gang også.

Noen som har prøvt dette? Ser Ringo har tilbud på det nå


Men dette har kanskje ikke papirpenger det..?


Sist redigert av ItsOnlyMe : 21-09-10 kl 19:00.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 19:14   #8
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Monopol brettspill

Vi har både med kortleser og papirpenger, og det er mye mer stas med papirpenger! Dessuten blir den som har banken etter hvert sittende og trykke på kortleseren i eninga. Det er moro en liten stund, men så blir det bare plagsomt. I tillegg er det mye morsommere å se papirpengehaugen sin fysisk vokse, enn å vite at man har mye penger på kortet sitt. Jeg ville gått for en klassisk variant. Og for all del ikke kjøp et sånt med f.eks. et Disneyslott i midten, det er bare i veien når man skal flytte brikker og sånt, og man ser jo bare halve brettet, resten er bak slottet.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 08:27   #9
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Monopol brettspill

Er det bare jeg som synes at monopol er et grusomt dårlig designet spill?

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 23:29   #10
PeggyO
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 58
PeggyO har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Monopol brettspill

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Er det bare jeg som synes at monopol er et grusomt dårlig designet spill?

Hva tenker du på? Er det selve spillet du ikke liker eller er det layouten?

Jeg liker monopol. Det er morsomt på flere plan, og det er en god opplæring i taktikk. Det kan spilles på mange måter og reglene kan tilpasses slik at man kan spille på ulike nivåer.

PeggyO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 20:11   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Monopol brettspill

Det er jo et morsomt spill?

Nå ser jeg i VG i dag at det monopolspillet jeg viser til lenger opp her, kom på 3.plass i en test (jada, tester tar jeg med en klype salt ). Så da skal jeg kjøpe det i morgen

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 20:14   #12
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Monopol brettspill

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi tynte gjennom den klassiske varianten med papirpenger (og de gamle, kjente gatenavnene), enda Poden helst ville ha med kredittkort. I tillegg til nostalgien hos oss voksne (og at man ikke risikerer at kortleseren går i stykker), så er det veldig godt regnetrening å bruke papirpenger (og insistere på at Poden gjør alle utregninger).

Samme her, de ville ha med kort, men fikk den klassiske. Populært blant barna, men mor synes det er litt langdrygt å spille.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 10:48   #13
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Monopol brettspill

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Samme her, de ville ha med kort, men fikk den klassiske. Populært blant barna, men mor synes det er litt langdrygt å spille.


Den som jeg linker til skal vist vere en litt mer "actionfylt"-utgave...
Tror den er med papirpenger, men er litt usikker på akkurat det. Også skal det vere en slags elektronisk dings som holder rede på auksjonene..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no