Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 08:54   #121
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 08:55   #122
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Ja, jeg skulle liksom quote Hattifnatten og eggedosishistorien.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 10:45   #123
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Hehe, mange gode oppskrifter her ja!

Jeg var i bursdagsselskap hos en venninne og fikk servert gulrotkake. Alle stusset litt på den salte smaken og det kom da frem at kakebakeren hadde brukt soyasaus i stedet for soyaolje.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 10:47   #124
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Hi hi - nå skal jeg oute svigerinna mi her...

For hun lærte nemlig den bitre veien i går, at å pynte bløtkake med sputekrem fra flaske...

Nei... funker heller dårlig...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 10:52   #125
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Vi prøvde å fore hunden med den, men han rygget fra matskåla og gikk.

Det samme gjorde bikkja mi en gang da jeg prøvde å gi henne rester etter middagen jeg hadde lagd...

Da vet du liksom du har bomma...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:53   #126
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg spiste fårikål hos min svigermor i går.
Dvs, jeg spiste kål, kraft og ben. Det var visstnok ferskt kjøtt, og da smuldrer det visst sånn. Eh, du mener fordamper??

Min svigermor er et kapittel for seg selv. Hun driver en kantine med veikromat. De som spiser i kantinen hennes er superfornøyde, mens jeg er snobbete og griner på nesen av fiskepanetter og kinakål i salatbaren.

Hun er halvfabrikatadronning og karbojunkie. Når hun lager middag er det sjelden friske grønnsaker eller noe skapt fra bunnen. Nei, ferdige karbisser med amerikansk blanding, ris, pommes frites OG hattingbaguetter, det er søndagsmiddagen hos kokken...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:57   #127
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Det som hadde ligget på benken var nemlig tulipanløk.



Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.


Jeg var i bursdagsselskap hos en venninne og fikk servert gulrotkake. Alle stusset litt på den salte smaken og det kom da frem at kakebakeren hadde brukt soyasaus i stedet for soyaolje.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 12:15   #128
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Når hun lager middag er det sjelden friske grønnsaker eller noe skapt fra bunnen. Nei, ferdige karbisser med amerikansk blanding, ris, pommes frites OG hattingbaguetter, det er søndagsmiddagen hos kokken...

Dette her kjenner jeg at jeg grøsser litt av. Det er selvsagt greit med lettvinte løsninger i hverdagen av og til - men å sause sammen så mye dritt til en søndagsmiddag.
Skikkelig karbo-bombe, ja det er helt sikkert. Og rikelig med Thousand Island på toppen, kanskje?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 12:18   #129
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg hater Thousend Island!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 12:23   #130
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Vi ble invitert på middag av en kollega av mannen.
Vi ble nok litt forbauset da vi ble servert posegryterett med kjøttdeig og potetgull ved siden av.
Kanskje vi er matsnobber?

He, he, ja jeg skal ikke skryte på meg å være noen mester i å lage mat, men jeg blir også satt ut når man blir invitert på besøk til folk og får servert ting jeg aldri ville spist hjemme.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 12:26   #131
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Mille, her.

For en ustyrtelig morsom tråd!

Kan informere de som ikke vet det, sukker i fårikålen ikke smaker så veldig godt. Seigt blir det og.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 15:06   #132
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

For en herlig tråd!

Jeg har dessverre sletta mobilbildet av min akk så gode, men akk så mislykka suksessterte.

Kokken her i huset er mann. Så da han var borte ei helg bestemte jeg meg for å slå meg løs på kjøkkenet. Jeg elsker eggekrem, men noen ganger kan det bli litt for meget. Den noe flate kaka ble satt på frysebokslokket til avkjøling (logisk?), og noen timer seinere fløt det et gult hav rundt kakefatet.

Det var bare å hente skeia.

Den første romantiske middagen jeg og gemalen delte var riktig så romantisk, inntil vi skulle ordne desserten. Sjokoladepudding og vaniljesaus (vi har blitt litt mer avanserte med årene). Frem med puddingpakken, jeg klippet et lite hull - og klemte i vei.

Det som lå på tallerken ga helt andre assosiasjoner.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 15:27   #133
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg kan lage smør. Det er bare å glemme at man holdt på å piske krem til bløtkake.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 19:11   #134
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg er redd jeg ikke er så høflig som Mim, og hadde hatt store problemer med å få i meg Svigermors Slägermeny, jeg hadde langt mindre klart å motivere meg til å prøve igjen

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:14   #135
Mille
Sånn passe snill
 
Mille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved siden av kvadrat
Innlegg: 37
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg kan lage smør. Det er bare å glemme at man holdt på å piske krem til bløtkake.


Den har jeg og prøvd, men smøret mitt ble blågrønt etter en liten podes lek med konditorfarger.

__________________
Poden 10.10.04
Mille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:33   #136
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg kom på at det ikke går an å bruke cacas farger i krem,
det ble jaggu meg en fryktelig skvipe-masse!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 22:50   #137
hadi
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 68
hadi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier


(overdreven bruk av smilies for å illustrere reaksjonene mine gjennom denne tråden)


Jeg er ikke akkurat noen kokk selv, men kommer ikke på noe veldig morsomt her og nå.


Derfor forteller jeg heller et par små historier om andre:


Min bror var alene hjemme, og ville glede resten av familien med å lage pudding fra pakke. Da vi andre kom hjem, lurte vi fælt på hvorfor kjøleskapet og delvis kjøkkenbenken var fullt av boller med melk. Hvorfor så mye?

Vi fikk følgende svar: Det sto 3/4 liter melk på pakka. Jeg visste ikke om jeg skulle ta tre eller fire liter, så jeg tok 3,5.



Nabogutten har siden en mislykket opplevelse på skolekjøkkenet stadig blitt minnet på at man ikke setter brøddeig med spiralvisp ...

hadi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 00:16   #138
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg kan lage smør. Det er bare å glemme at man holdt på å piske krem til bløtkake.

da er vi to

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 00:19   #139
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Mannen min elsker grøt, og er den eneste som får lage havregrøt her i huset.

Han fikk Ng i heimkunnskap. Årsak:
Han laget dobbel porsjon grøt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 09:24   #140
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg var forøvrig viden kjent da jeg studerte for å svi rundstykker.
Mine kjære samboere skjønte heldigvis fort tegningen og passet på maten for meg ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no