Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Barns (jule)gaveønsker

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvis barnet ønsker seg noe foreldrene har problemer med å kjøpe av ulike årsaker....
...kjøper vi det uansett, bursdag er bursdag (ev. jul er jul) 2 5,41%
.. kjøper vi det likevel hvis vi tror det vil bli lekt mye med 16 43,24%
...oppfordrer vi besteforeldrene e.l. til å kjøpe det 8 21,62%
...nekter vi plent (og forklarer ev. hvorfor) 21 56,76%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 37. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 20:24   #21
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barns (jule)gaveønsker

Jeg er litt usikker på denne spin-off greia. Det virker jo uskyldig nå, så lenge det er snakk om Ole Brum, Thomas toget og Lynet McQueen. Mange av disse artiklene holder forresten svært god kvalitet, noe som gjør at vi gladelig fyller huset med småbiler som varer framfor billige som går fort i stykker. Når han blir eldre kan det være figurer som er mindre lett å like, men da er han jo vant til å se de samme figurene på film, barne-tv i bøker og i leikekassa...

Når det gjelder våpen så er jeg konsekvent: krigsleketøy vil bli kastet/fjernet om noen andre kjøper det. Sabeltannsverd er litt i grenseland, og heldigvis ikke aktuelt enda.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 20:25   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barns (jule)gaveønsker

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har aldri følt meg forpliktet til å kjøpe det ungene ønsker seg. Bevares! Kjøper ofte noe de trenger, vi.

Jeg har en jente som aldri ønsker seg noe. Vi har nok leker, absolutt, men sammenlignet med andre barn har de faktisk ganske lite. Dette er noe flere har kommentert. Men jentungen kommer likevel ikke på noe hun ønsker seg. Slik har hun vært fra hun var helt liten. Presser vi henne litt på ønsker, så nevner hun kanskje noe helt ubetydelig som hun ser eller kommer på der og da, f.eks. en stein. Eller så nevner hun en leke hun allerede har. Det virker ikke som hun kommer på at det finnes andre leker. Hun er ekstremt takknemlig, veldig lett å glede. Hun hadde blitt glad for en stein, det er det verste.
Poenget mitt her er at hvis hun for en gangs skyld ber om å få noe, enten det er til jul/ bursdag eller ellers, så blir vi så forskrekket at det er lett å gi henne det. Hvis hun ønsker seg noe til jul, så synes jeg det er leit å ikke gi henne det, men jeg ville ikke kjøpt hva som helst. Jeg har en god del begrensninger på hva JEG liker (eks. Bratzdukker, svære plastikkleker, ræl og annet skrot) og også noen begrensninger på hva jeg faktisk tillater. (F.eks krigsleketøy, sminkedukker etc).

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:17   #23
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barns (jule)gaveønsker

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jul er jul. Jeg strekker meg langt for å oppfylle øsnker, men jeg har selvsagt grenser. Som de fleste andre.

Så kort og godt kan det sies.

Hun får ikke ALT hun ønsker seg, men det hun får er nok noe hun har ønsket seg, ja.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 02:24   #24
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barns (jule)gaveønsker

Når guttene begynte å ønske seg ting så er det klart at de får en av tingene de ønsker seg til jul eller i bursdag.
Det er kun da de får nye leker av oss.
Husker selv hvor ille det var å ikke få noe jeg ønsket meg, men fikk ofte ting jeg trengte.
Har jo fått ting som jeg har ønsket meg, men ikke det som var øverst på listen.
Jo, en gang har det skjedd.


Her skriver ungene ned hva de ønsker seg til jul og bursdag, eller klipper ut og limer bildet av tingen de ønsker seg på listen.

Denne listen går da rundt i familien.
Jeg tilføyer noe av ting de trenger og på denne listen.
Er ikke alltid det er dyrt det som står på listen.
Er allt fra 50 lappen og opp til et par tusen.

Men det er ofte mye på lista så en trenger ikke å loppe seg på handlingen.

Så ja, vi bruker litt penger på ting de ønsker seg.
De forteller oss hva de ønsker seg ALLER mest.
Noen ganger får de det første ønsket, andre ikke.

Kommer aldri til å glemme reaksjonen til guttene da de fikk robosapien til jul 2005.
De hadde da ønsket seg lillebroren i en evighet og fikk da den nye versjonen.
Tok å filmet dem.
Vi tok frem disse to gavene etter all annet var pakket opp og de trodde allt var over, jeg snek meg ut å ringte på døren og satte fra meg de to pakkene på trappa og løp vekk.
Ungene var helt i ekstase når de pakket opp, hylte, lo og eldste begynte å gråte.
De takket oss i flere dager etterpå.
DA er det gøy å gi de noe de ønsker seg.

De får jo ikke leker ellers i året så da legger vi litt i det.

De har lekt veldig mye med disse, men de er litt avansert ennå for dem.
Er tross allt anbefalt 14 år aldersgrense på dem.
De har selv spart opp penger å kjøpt hunden som kan kommunisere med roboten og denne reptilen.

Festlige leker.
Mineste på 4 har og fått denne, men han er allt for liten til å skjønne noe.
Han får den til å gå, prompe og le.
Han klarte ikke å la brødrene sine være ifred og plutselig var den på tilbud så da slo vi til og han fikk den til bursdagen sin. Da fikk guttene ha sin i fred, hehe...

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 22:36   #25
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barns (jule)gaveønsker

Her er det bare eldste som er "voksen" nok til og komme med ønsker, og til nå har han ønskt seg ting som klokke, ekstramadrass til skuffen under sengen hans, klær og leker som er i serie med ting han smaler på. Vi kjøper det som passer oss, og prøver og ta litt av det han har ønskt seg. Han får ikke alt, det går jo ikke.

Han ønska seg og 500 pokemonkort i en pakke, det mener jeg sier seg selv at han ikke får.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 22:38   #26
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barns (jule)gaveønsker

[hvisker]Det er en gammal, gammal tråd![/hvisker]

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 22:39   #27
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barns (jule)gaveønsker

Vesla ønsker seg, i quote, alt i hele verden, de to eldste ønsker seg ponni. De får andreønskene sine oppfylt: mobil og DS.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no