Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-10, 14:28   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Spinoff av denne ensomme tråden, som jo beviser at den generelle FP-er ikke har sans for samtidsballett med fotballpolitisk perspektiv.

Hva funker for deg? Nasjonalromantiske bilder med fjord og fjell, pop-art, danseband, manga-tegneserier, Alexander Rybak, tungmetall, VG-lista, leikarringen, R'n'B, So you think you can dance, opera, country jukebox?

Eller en kombinasjon?

Enlighten me.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 14:36   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

I mange år nå: Stillhet.

Men ellers er jeg ganske variert. Jeg vil like meg både på industrimetallkonsert og på Nasjonaltheateret. Jeg er glad i Ibsen på teater og jeg er glad i revy. Jeg liker stadionevents med U2 og jeg liker massevis av popmusikk, men det er enkelte utvalgte og de har som regel kort holdbarhet hos meg mens andre ting varer leeenge.

Jeg liker seriøse bøker, men har såvidt begynt å lese igjen etter flere års tørke. Og leser populærbøker også.

Min store fetish er vel strengt tatt tv-serier og film. Som regel er det dette jeg ender med, og jeg liker godt å gå på kino. Sålenge jeg slipper å se mer Alvin.

  Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 14:49   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Åh. Jeg glemte selvfølgelig å nevne True Blood og Twilight.

SF: Alvin?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 14:51   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Det derre ekornet som synger som om han har en isbit i ræva.
Det er et skikkelig feelbadekorn.

  Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:00   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Etter å ha fått barn består kulturaktiviteter stort sett i barnevennlig teater og film og TV hjemme i sofaen. Er nok over gjennomsnittet opptatt av TV-serier. Leser en del, men det blir mest type lett underholdning, da det sjelden blir tid til å sette seg skikkelig ned med en bok.

Favoritter for tiden er True Blood, selvsagt, og Mad Men. Pluss en del serier jeg sikkert ikke burde innrømme at jeg ser på.

Før i tiden gikk det mye i konserter, er glad i teater også. Liker musical, men er ingen fan av opera (vondt i hodet - men har kun vært en gang). Har vel ganske komersiell musikksmak, iblandet noen gamle favoritter. Jeg er også glad i tusle rundt på gallerier, mest moderne stil, selvom jeg ikke alltid skjønner greia. Fotokunst er også fint.

Siste kulturopplevelse utenfor hjemmets vegger var Sex and The City 2. Ikke akkurat en høydare.. Var forresten en tur på hesteløp her om dagen også, hvis det kan regnes som kultur?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:02   #6
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det derre ekornet som synger som om han har en isbit i ræva.
Det er et skikkelig feelbadekorn.



Jeg liker litt av alt. Fotografi bedre enn maleri. Ymse teater. Jeg har selvfølgelig vært på moderne ballett på Operahuset, og likte jaggu det også. Konserter og festivaler.


Sist redigert av Tangerine : 27-07-10 kl 15:36. Årsak: Jeg skrev balett istedetfor ballett. :flau:
Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:02   #7
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Filmer, for all del. Det ble det mye av etter at vi fikk barn.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:06   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Sånn, nå har jeg bidratt i den andre tråden også. Nå er jeg kulturell, ja?

  Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:11   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

I mange år nå: Stillhet.


Dette har nok sammenheng med å ha fått barn, antar jeg. I gode, gamle dager gikk jeg mye på konserter og festivaler, og da var favorittene ulike former for metal/rock/indie/vise eller mimrekonserter av typen Knutsen & Ludvigsen. Nå for tiden gidder jeg bare å gå på konsert om det er mulig å sitte. :klar for pensjonsalderen: De siste konsertene jeg kan huske å ha dratt på er Leonard Cohen og Anthony and the Johnsons, og det begynner å bli ganske lenge siden.

Ellers liker jeg vel det meste, unntatt sport. Det blir ikke så mye eksperimentell kunst eller opera heller, det er for dyrt og/eller mentalt krevende. Justes fantastiske brukertittel ("populærkulturjunkie") skulle være ganske dekkende.

På bokfronten er jeg vel bortimot altetende, men med tiltakende allergi for nordisk samtidslitteratur der det ikke skjer noenting, og folk ikke greier å snakke sammen. Jeg får også med meg en god del litteraturhappenings, dog ikke like mange som jeg skulle ønske meg. Kunstutstillinger blir det heller få av for tiden, men jeg liker det egentlig godt. Prøver å få med meg Høstutstillingen, da. Og så går jeg selvsagt når det er venner som skal stille ut eller vise noe.

Jeg er også glad i stand-up, men syns det er få norske komikere som fenger.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Min store fetish er vel strengt tatt tv-serier og film. Som regel er det dette jeg ender med, og jeg liker godt å gå på kino.

Jepp igjen. Hyppige kinobesøk er det jeg savner aller mest fra tiden før barn og bygdedyr.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:15   #10
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Film!
Bøker.
Fotball på tv.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:17   #11
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Trekkspill og busserull kan jo være fengende. Gjort på en ordentlig måte, altså.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:18   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.



Jeg er også glad i stand-up, men syns det er få norske komikere som fenger.

Jeg glemte jo stand-up! Da spesiellt britiske. Nå for tiden mest på DVD, "i gamle dager" mye live. Det som er litt gøy er at de som er "store" nå ofte er de samme som var nye og hadde show på studentpubene når jeg var student i England, så jeg har sett mange live, om enn med litt mindre polerte opptredener

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:22   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Trekkspill og busserull kan jo være fengende. Gjort på en ordentlig måte, altså.

Kanne! Nå er du bare SKUMMEL!

  Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:23   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Vi ser ganske mye film. Og en god del TV-serier. Og går en del på konsert. Jeg leser en del, men ikke så mye som jeg egentlig skulle ønske jeg gjorde. Jeg synes det er vanskelig å komme trekkende med konkrete genrer (bortsett fra "ikke krim", og det er dessuten ikke helt presist, ettersom jeg de siste månedene primært har lest om Sherlock Holmes ). Jeg liker egentlig å gå på teater, men det blir det av ulike grunner sjelden vi gjør. Og så liker jeg å gå på kunstmuseer, mest med samtids- eller moderne kunst. Og så hører jeg på musikk store deler av dagen. Sjelden jazz, folkemusikk eller Alexander Rybak, men forsåvidt både gamle og nye ting.

Det jeg så å si aldri gjør, er å se på "live" TV. Så jeg kan ingenting om hverken sport eller ESC eller Skavlan eller noe sånt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:29   #15
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kanne! Nå er du bare SKUMMEL!

To fulle forestillinger i operaen kan ikke ta feil.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:29   #16
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Gode filmer og serier, gode bøker og god musikk (ikke listepop, heavy metal, death metal, R&B, trance, techno og annet søppel).

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:32   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

To fulle forestillinger i operaen kan ikke ta feil.

/

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:45   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Bøker, men ikke krim. Krim er for skummelt. Gode dokumentarer på tv og naturprogrammer. Stillheten etter at ungene er lagt med håndarbeid. Fotografier og annen billedkunst.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:54   #19
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Jeg er veldig glad i ballett. Både klassisk og moderne. Opera er liksom ikke helt min greie, helt ok men ikke supergøy.
Moderne kunst, tradisjonell billedkunst, nyere grafikk, skulptur, lyd-og lys-installasjoner, jeg er nærmest alt-etende. Jeg får kick av gode kunstopplevelser, jeg bør bli flinkere til å oppsøke dem! Teater er også en favoritt, men det har blitt for få opplevelser også der de siste årene. Glad i klassikerene, men liker også nyere scenekunst. Ibsen er favoritten.
Musikk kan jeg huske engasjerte meg, men det er noen år og noen barn siden. Hører sjelden på musikk for tiden, føler dagen min er stappfull av lyd, det er så vidunderlig med stillhet når jeg får muligheten til det.
Igrunnen er det samme greia med film og litteratur også, har vært begeistret men er i det hele tatt litt "mett" for tiden. Jeg som til og med har studert litteratur, jeg sliter nå med å få lest ut Solstad-romanen jeg begynte på tidlig i sommer. Og film som ikke er fra Disney eller tilsvarende er det også lenge siden jeg har sett. Uff, da.
I det hele tatt står det visst veldig dårlig til med kulturelle opplevelser for tiden, litt skremmende å bli bevisst dette selv. Tror jammen jeg skal ta meg selv i nakken og gå ut i verden og lete etter et kick, jeg!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:57   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Livet mitt har blitt kunst- og kulturløst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no