Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-10, 22:09   #41
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Jeg ser så og si ikke på TV, så når det gjelder film er jeg helt ute. De få gangene jeg har vært på kino de siste årene har jeg allikevel satt stor pris på filmopplevelsen.

Musikk er og har alltid vært veldig viktig for meg. Spilte i korps som barn, og brukte også mye tid på gitarspill i en del år. (Denne biten må jeg ta opp igjen. *noterer* ) På musikkfronten henger jeg igjen på 90-tallet sammen med Olympia. Det går mye i den samme musikken som jeg hørte på da. Metallica, The Cranberries, CC Cowboys, Megadeth, Type O Negative, Jokke og valentinerne - you get the picture. Men jeg er litt som Fnatten også, at jeg har stor spredning i hva jeg setter pris på å høre på. Jeg har Eidsvåg, Nordstoga, Lillebjørn Nilsen og søsknene Narum som gjengangere. Og dance på øret når jeg trener. Jeg har vært på mange fester med dansebandmusikk, og faktisk både trivdes og danset. Det blir for tiden mye mindre konserter enn i gode gamle dager dessverre, men jeg får med meg det viktigste.

Bildekunst har jeg fint lite greie på, men jeg liker allikevel å titte i gallerier og sånt og finne mine ting. Har kjøpt litt også. Interessen heller nok mer mot det moderne (og ting jeg liker estetisk sett *overfladisk*), elg i solnedgang er ikke min ting.

Ellers har jeg i år gjort et stort grep i forhold til å gjenoppta barndommens viktigste interesse for meg; Lese bøker. Foruten fagbøker har den biten ligget brakk i mange år, dessverre.

Jeg elsker også å gå på museumer og opplevelsessteder. Folkemuseet, Fetsund Lenser, Teknisk museum osv. I tillegg synes jeg det har vært morsomt å besøke historisk viktige steder rundomkring. Akropolis, den kinesiske mur, Dødehavet, Jerusalem/Betlehem osv. Jeg har reist alt for lite dessverre, men den biten har jeg planer om å gjøre noe med så fort ungene blir litt større og kan få litt ut av den type ting de også.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 22:17   #42
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Jeg fenges av nesten alt.
Fenges veldig av ting som skjer/jeg ser/opplever der og da!
Lever i nuet på en måte.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 22:18   #43
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Jeg er avhengig av serier, og liker godt FF, Grey's, Private Practice, Vampire Diaries, True Blood, og en heeel haug andre. Av filmer liker jeg ca samme sjanger. For tiden er alt med vampyrer spennende, bortsett fra Underworld. Ikke min type greie. Men sluker Anne Rice, twilight, bøkene om Sookie Stackhouse, og skal begynne på Vampire Diaries snart.

Av musikk er jeg veldig glad i litt rocka greier. ELSKER Evanescence og Paramore, og hører mye på åttitallsmusikk.

Jeg liker stand up og teater, men kan styre meg for kunstutstillinger og klassisk musikk, selv om jeg har mine favoritter der også.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 22:20   #44
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

*Musikk

*Bøker, både norske og utenlandske

*Film og serier, jeg ser ikke tv så jeg laster bare ned det jeg vil se.

*Jeg er glad i teater og konserter, men går sjeldent.

*Jeg er glad i kunst, da særlig med mytologiske eller nasjonalromantiske motiv.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 22:23   #45
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Kultur er en overskuddsgreie for meg. Jeg lever for tiden litt på minussiden, og det er populærkultur for alle penga. Jeg liker å lese bøker, og ser mange tv-serier og filmer. Musikk hører jeg litt på, og det går i Røyksopp, Metallica, Orbital og Leftfield for øyeblikket. Jo, og såklart, The Daily Show med John Steward, The Colbert Report og Eddie Izzard og sånt, det er sånt jeg liker å bruke tid på.

I perioder har jeg vært begeistret for å gå på teater, utstillinger, lese bøker som krevde at jeg satt oppreist og filmer som ikke var spilt inn i Hollywood. Der er jeg IKKE akkurat nå, men det kommer vel tilbake om noen år.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 23:55   #46
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Jeg er rimelig altetende innenfor kultur.
Jeg elsker ballett og dans, både moderne og klassisk. Jeg liker opera, men må innrømme at jeg har en hang til de melodiøse klassikerene. Liker også enkelte musicaler. Teaterstykker får jeg gjerne med meg, men der lar jeg meg nok også styre av kjente stykker og gode omtaler.

Film, helst på kino. Da vil jeg se fantasy, superheltfilmer filmatiserte klassikere, action i Tarantinostil, drama, kostymedrama, "dramakomedier" eller hva jeg skal kalle det i Pedro Almodovar- eller Jean-Pierre Jeunets ånd.
Jeg liker ikke billig hollywoodaction(The fast and the furious og dets like), standard komedier med Ben Stiller eller Adam Sandler og flesteparten av amerikanske romantiske komedier uten snert eller noe særlig dramaturgi over hodet (The Wedding Planner er ett godt eksempel).




Jeg ser en del tvserier. Da gjerne ting som er produsert av HBO, men også en del britisk. Nå følger jeg med på True Blood, Dexter og venter på ny sesong med Tudors.
Jeg ser aldri detektivserier som CSI, Bones og slikt. Jeg misliker ofte mainstream amerikanske serier fordi de alltid er så lite troverdige. Blendende vakre mennesker, alltid striglet og generellt slett skuespill, synes jeg.

Musikkmessig er jeg åpen for det meste. Jeg hører mye på pop og hip hop, soul, RnB,en del elektronika men også en del på klassisk, metall, gamle svisker, rock etc.
Det jeg ikke hører på er frijazz og andre ekstreme former innenfor den genren, danseband, ekstrem svartmetall og "gammeldans" av typen 20 trekkspill og 20 feler.

Jeg og Rochermannen har såvidt startet å samlet litt kunst. Jeg er nok ganske mainstream og på ingen måte en avant gardist når det kommer til kunst. Jeg liker billedkunst og av min kunstnervenn som driver med lydinstallasjoner fikk jeg høre at det bare er moderne dekor

Jeg liker fargesterke bilder. Gjerne popartsy greier som Pushwagner, Warhole og Lichtenstein- ting i den gata, men også nonfigurativ billedkunst liker jeg godt .
Jeg setter forøvrig like stor pris på ett vakkert og forseggjort møbel som på kunstverk. De to kan jo gå litt i hverandre, men jeg mener bruksmøbel her da.

Matkultur er en periodegreie for meg. Jeg er veldig glad i å kokkelere og eksperimentere på kjøkkenet. Men for å orke og lage med mat på ett slikt nivå at det kan kalles kultur må jeg har overskudd, god tid og ett ryddig kjøkken og i hverdagen mangler som regel to av disse premissene til en hver tid

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 28-07-10 kl 00:03.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 00:10   #47
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Innså at jeg ser noe live tv likevel - The Daily Show, Colbert Report og Southpark på Comedy Central ser vi på når vi ikke har en serie vi følger med på.

Og mat & vin er kultur. Jeg liker å spise ute.
(men er på tørke- & sultekur etter for mye mat og vin denne sommeren...).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 00:42   #48
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg har også mistet grepet.

Før pleide jeg å like samtidskunst og billedkunst generelt. Ballett, eksperimentell dans. Teater, men helst nye, kule oppsetninger. Kul musikk, type indie og elektronika. Konserter, særlig små klubbkonserter. Smale filmer, Cinemateket, smale bøker. Jeg studerte til og med litteratur et år bare for gøy. Arkitektur, gjerne på storbyferie.

Nå: Ingen musikk, aldri film, nesten bare chick-lit. :hylgråter: Jeg ser aldri på TV da. Mulig jeg burde begynne med det igjen.

Jeg tror jeg bare stjeler denne, jeg. Sånn bortsett fra at jeg ikke leser fullt så mye chick-lit, og kanskje ikke er så ekstremt konsertglad. Det blir fort for mye for setterhjernen min.

Og Paul Auster Siri Hustvedt

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 01:12   #49
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Jeg leser ikke så innmari mye chick-lit altså, men jeg har lest tre hittil i år, av fire totalt. Men det er vel bedre enn ingen bøker.

Jeg er også veldig glad i Hustvedt og Auster, slik som Nera. Jeg tror litteratur er det jeg liker best av all kultur. På andre plass kommer mat&vin. Over det hele troner bare vin, eller øl på mørke puber.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 08:19   #50
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Må man konsumere mengder kultur?
Jeg skjønner ikke hvordan man kan nyte det helt om man skal ha så mye jeg. Mulig jeg da er litt treg? Men jeg liker å la ting gjøre såpass inntrykk at det bruker lang, lang tid på å synke helt ned. For eksempel så jeg Hedda Gabler på teater for syv, åtte år siden, men føler det fremdeles riktig å si at jeg elsker teater. Jeg gjør jo det, selv om jeg ikke går særlig ofte. Og film - Den brysomme mannen - den brukte lang lang tid på å kjennes på plass hos meg. Om jeg neste dag eller neste uke skulle sett en annen film som for meg var tung så ville jeg ikke hatt rom til å la det synke helt ned.

Er jeg litt treg eller er det dere som har raskere fordøyelse på kunst?

  Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 08:22   #51
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

I mange år nå: Stillhet.



Det eneste jeg alltid gjør, er å lese. Best liker jeg nyere norske romaner og svensk krim. Før spilte jeg masse selv, både live og på stereoen, og gikk på kino, konserter og teater som andre folk. Det har det blitt mer eller mindre slutt på. Jeg savner musikken, men ikke filmene. Ellers sneier jeg bortom veldig mye kultur i jobbsammenheng, men det er uhyre sjelden jeg får med meg de ferdige produktene som vi yter støtte til. Strømgren-oppsetninger har vi støttet, men ikke sett.

Av musikk liker jeg best litt skranglete indierock og -pop.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 08:41   #52
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Stillet, ja

Bøker - skjevvektet mot mye gamle klassikere heller en samtidslitteratur
Moderne kunst - lite tid til dette de siste årene
Mat og vinkultur er en stor del av reiseopplevelser for meg

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 08:43   #53
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Er jeg litt treg eller er det dere som har raskere fordøyelse på kunst?

Kan det ikke være en kombinasjon?

Nei, altså - klart man kan nyte og få masse ut av kunst og kultur uten å stadig hive innpå med nye påfyll. Jeg tror det finnes mange ulike måter å tilnærme seg kultur på, og jeg ville slett ikke påstå at noen andre gjør det "feil" selv om de gjør det på en annen måte enn jeg, dersom de selv føler at de får noe igjen for det.

Men selv synes jeg jeg får mer ut av bøker jo flere bøker jeg leser, og mer ut av film jo flere jeg ser - det er noe med å bli kjent med mediet som gjør at jeg ser andre ting, og ser etter andre ting, jo større sammenligningsgrunnlag og jo mer erfaring jeg har. Og det samme gjelder andre kunst- og kulturuttrykk også. (Jeg har "lært meg opp" til å se på samtidskunst, og føler at jeg får mer og mer igjen for det, men har ikke den samme "kompetansen" når det gjelder eldre kunst, for eksempel.) Jeg kan likevel huske enkeltopplevelser i mange år - store teateropplevelser, fantastiske konserter - det er ikke sånn at så snart jeg ser en ny film, blekner den forrige, liksom.

Men jeg vil tro dette både er en personlighetssak og en, tja, tilvenningssak. Jeg har for eksempel vært mer på konserter de siste årene enn jeg pleide før, og jeg synes jeg får mer og mer ut av dem - jeg "lærer" på en måte å oppleve dem. Og omvendt har jeg kommet helt ut av vanen med å høre på klassisk musikk, som jeg gjorde mye da jeg var tenåring. Der føler jeg at jeg trenger en "tilvenning" for å komme inn i "klassisk musikk-modus" for å kunne ta det inn og verdsette det sånn som jeg vet at jeg kan (eller kunne).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 09:43   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Kombinasjon du. Makan!

Eller ...

Jeg blir liksom så innmari oppslukt når noe er sterkt nok for meg så det trenger hele prosessoren en stund før det kan komme mer.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 10:38   #55
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Musikk: Jeg liker mye forskjellig, men er nok ganske enkel. Fengende rytmer til sin til og rolig harmoni til sin tid. Moderne pop, og rock. Rap og r&b. Noe 70/80 talls musikk. Noen klassiske verker. Jeg elsker konserter, men det er lite muligheter for slikt her jeg bor.

Teater / dans: Ingen stor interesse, men de gangene jeg har vært på slike forestillinger har det vært positivt. Heller ikke dette er noe som skjer ofte her jeg bor.

Arkitektur: På nye steder er noe av det første jeg oppsøker gammel bebyggelse og kirker. Dette er noe som opptar meg på reiser.

Mat/vin: Også en svært viktig del av en reise for meg. Jeg er ikke så opptatt av det i hverdagen.

Bøker: Leser en god del. Forsåvidt altetende, men krim er en gjenganger.

Film: Jeg ser mye film, men liker best underholdning uten at man må tenke for mye. Kostymedrama, thriller og fantasy er favorittene. Ser også serier slik som sex and the city, dexter, six feet under, buffy, csi etc.

Kunst: Er jeg overhodet ikke opptatt av. Jeg kan jo se når det er noe jeg syns er fint, men ikke noe utover dette.

Humor: Kan vel ikke si at jeg ikke liker humor, men har ikke sans for verken britisk humor eller stand up. Norske komikere er stort sett bare triste og tragiske.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 10:47   #56
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Må man konsumere mengder kultur?
Jeg skjønner ikke hvordan man kan nyte det helt om man skal ha så mye jeg. Mulig jeg da er litt treg? Men jeg liker å la ting gjøre såpass inntrykk at det bruker lang, lang tid på å synke helt ned. For eksempel så jeg Hedda Gabler på teater for syv, åtte år siden, men føler det fremdeles riktig å si at jeg elsker teater. Jeg gjør jo det, selv om jeg ikke går særlig ofte. Og film - Den brysomme mannen - den brukte lang lang tid på å kjennes på plass hos meg. Om jeg neste dag eller neste uke skulle sett en annen film som for meg var tung så ville jeg ikke hatt rom til å la det synke helt ned.

Er jeg litt treg eller er det dere som har raskere fordøyelse på kunst?

Man ikke, men jeg liker det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:38   #57
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Her går det i bøker. MASSE bøker. Aller mest samtidslitteratur og mest norsk, men også utenlandsk og en sjelden klassiker en gang i mellom. Og en del faglitteratur, både i forbindelse med jobb og utenom. Lite krim, men det hender. Lite chick lit også.

Ser også noe populærserier som feks LOST, True Blood, Dexter osv, og en del film. Av musikk liker jeg best indie pop og noe singer songwriter. Er vel relativt kommersiell i musikksmaken. Men går lite på konserter fordi det blir for mye lyd for meg, jeg får migreneanfall av det.

Har ikke peiling på opera, ballett, billedkunst eller andre kunstformer. Eller vin. Til min manns store frustrasjon har jeg ikke en gang nok utviklet musikksmak til å egentlig like Tom Waits. Kan rett og slett ikke noe om det, og da blir det vanskelig å sette skikkelig pris på det også. Perler for svin, rett og slett.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 00:40   #58
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Jeg har sans for

  • True Blood, Bing Bang Theory, the Office, House, Californication, og går muligens i gang med Tudors
  • Hører mye på punk med NOFX, Bad Religion og Green Day som favoritter, men også mye viser, popballader og eldre rock. Liker godt Pearl Jam, Pink Floyd, Offspring og Bloodhound gang.
  • Strikker
  • Leser krimbøker når jeg en sjelden gang har kapasitet
  • Elsker stand-up, fortrinnsvis britisk
  • Liker filmer i HD , og foretrekker filmer som skiller seg litt ut som the Curious Case of Benjamin Button, the Butterfly Effect, Seven Pounds, Cohen brødrenes produksjoner, samt Tarantinos filmer.
  • Har ikke noe forhold til teater, klarer ikke musikaler, og går kun på konserter hvis jeg kjenner bandet veldig godt.


Sist redigert av Dronningen : 07-08-10 kl 00:47.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no