Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Crispy kylling?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-12, 12:45   #1
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Crispy kylling?

Hva dypper man kyllingfiletene/ bitene i for å få dem crispy?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 12:46   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crispy kylling?

Først i mel, så i sammenvispet egg, og så i brødrasp, f eks.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 12:47   #3
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Crispy kylling?

Tusen takk for raskt svar! :-) Da prøver vi det til middag.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 12:53   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Crispy kylling?

Supert med knust corn flakes også Knus det i ein pose og bland det med mjølet.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 12:56   #5
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Crispy kylling?

Veldig godt med Ritzkjeks også.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:02   #6
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Crispy kylling?

Det er en oppskrift her inne der man ruller kyllingfiletene i egg og brødrasp blandet med parmesan. Det er også skrekkelig godt.

søk på parmesankylling så tror jeg det dukker opp.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:09   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.389
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Crispy kylling?

Man kjøper vel en pakke "crispy chicken" på butikken?



Hvorfor er jeg i oppskriftsforumet? Toro er ikke her?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:19   #8
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crispy kylling?

Men korleis steike dei for å få dei crispy? Smult utgår.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:32   #9
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Crispy kylling?

Smør inn bitene med en blanding av majones og hvitløk, deretter i knust bacongull. Inni ovnen på 220 grader i ca 20 min.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:36   #10
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Crispy kylling?

Dei blir sprø. Eg brukar både parmesan og corn flakes i mine, og steiker i panne.

4 kyllingbryst
PANERING TØRR:
2 dl mjøl 1/2 ts salt1/4 ts pepper (om du vil )
1 ts kvitløkspulver (om du vil)1/2 dl. riven parmasan 3-4 nevar knust corn flakes (du knuser det i ein pose først).

PANERING VÅT:1 egg + 1 ss nøytral olje

Bank gjerne filetane flate i ein pose (bruk kjevle), men det er ikkje så viktig altså. Kutt i bitar ("nuggets"). Pisk saman det våte til panering i ei skål, og bland den tørre paneringa i ei anna. Dypp først i vått, og så i tørt.

Du kan med fordel sette dette i kjøleskapet i 10-15 minutt, men du MÅ ikkje. '

Steik i olje på panne. Ovn går nok også bra.

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 13-01-12 kl 10:06.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:42   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.389
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Crispy kylling?

Vi kjøpte sånn crispy chicken-sett på butikken her om dagen, de skulle stekes i stekeovn. Sånn passe varmt i et kvarter eller noe sånt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 20:42   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Crispy kylling?

Pisk egg og smør inn kyllingen med og dypp så i corn flakes. Kjempegodt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 21:13   #13
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Crispy kylling?

Svigermor knuste mexican chips, blandet med revet ost, olje, salt og pepper i en pose. Så vendet hun kyllingfilet i blandingen og stekte ovnen. Det var utrolig godt.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 21:16   #14
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Crispy kylling?

Her var det mye spennende. Abbonerer på tråden

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 21:34   #15
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Crispy kylling?

Når eg lager fiskenuggets slår eg saman egg og chilisaus, og dypper i knust nachos. Steiker på panna med god olje. Fungerer finfint til kylling og.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 06:26   #16
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Crispy kylling?

Opprinnelig lagt inn av amanas, her.

Svigermor knuste mexican chips, blandet med revet ost, olje, salt og pepper i en pose. Så vendet hun kyllingfilet i blandingen og stekte ovnen. Det var utrolig godt.

Denne tror jeg vi må prøve i kveld!

Hva er godt tilbehør? Ris, salat og noenslags dip-saus?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 06:51   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.012
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crispy kylling?

Jeg pleier å blande brødrasp med revet parmesanost og sesamfrø (omtrent 1/3 av hver) samt litt salt og pepper. Og så vender jeg bare i egg og så denne blandingen. Jeg dropper mel først.

Det legges direkte på stekeplate og stekes i ovnen. Snu en gang underveis. Hvor lenge bitene må stekes avhenger av hvor store kyllingbitene er.

Dette liker både store og små hjemme hos oss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 08:28   #18
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Crispy kylling?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Smør inn bitene med en blanding av majones og hvitløk, deretter i knust bacongull. Inni ovnen på 220 grader i ca 20 min.

Dette hørtes spennnende ut.

__________________
2004 - 2005 - 2009 - 2009
cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:47   #19
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Crispy kylling?

Jeg bruker polenta. Det er oppmalt mais og blir vel noe lignende corn flakes. I en brødpose har jeg polenta, salt, pepper og revet parmesan. Jeg dypper kyllingbitene i pisket egg før jeg putter dem i posen med polenta. Rister posen til bitene er dekket på alle kanter. Steker dem i ovnen, 200 grader 20-25 min.

  Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:01   #20
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Crispy kylling?

Masse spennende tips her, ja!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no