Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på Biff Burgund til 14 voksne i 10-litersgryte

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-12, 15:03   #21
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på Biff Burgund til 14 voksne i 10-litersgryte

Jeg starter med baconet, slik at jeg bruker baconfettet til å surre de øvrige ingrediensene i.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 15:07   #22
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på Biff Burgund til 14 voksne i 10-litersgryte

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Går helt sikkert fint å ha i bacon og sånn dagen før ja, men ethvert lite husmorgen jeg har (har ikke mange av dem, men et og annet har jeg) strider hardt mot å oppbevare mat på benken over natten, mat skal avkjøles og settes i kjøleskap, er min grunnopplæring sterkt preget av...

Sånn bortsett fra denne snikende "be om matforgiftning"-tanken så høres det godt ut ja.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jepp, det går fint. Det vil nok ikke bli den fyldige smaken som oksekjøtt gir, men helt sikkert veldig godt. Du kan sikkert regne noe kortere koketid på kjøttet du har, men det ser du underveis.

Jeg er forøvrig superskeptisk til benkeoppbevaring over natten, og ville ikke satt pris på å bli servert noe som var oppbevart slik.

Mat som er kokt lenge og så oppbevart under tettsluttende lokk er trygt å spise, altså. Mikroorganismer som evnt var i maten i utgangspunktet er jo drept under kokingen, og dersom lokket ikke lettes på før gryten varmes opp igjen er det utrolig begrenset hvor mye bakterier som kan komme til, de vil jo i så fall komme fra lufta rundt, og om lokket sitter på slipper veldig lite luft til. Så må jo bakteriene som evnt er der få tid til å gro opp og evnt produsere toksiner i stor nok mengde før maten varmes opp igjen og bakteriene blir drept igjen.

Men det er jo ikke noe i veien for å sette gryta kjølig over natten dersom man ønsker det. Nå om vinteren kan man jo bare sette den ut.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no