Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

[Ønskes] Oppskrift på Bergensk Fiskeskuppe

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-20, 00:06   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

[Ønskes] Oppskrift på Bergensk Fiskeskuppe

Frøkna og jeg har sett på Truls ala Hellstrøm på Tv2 og idag var de i Bergen og laget ekte fiskesuppe. Kjenner at det må jeg ha snarest.

Noen som har en knallgod oppskrift på det?

Vi er 4 voksne som skal spise, tenkte til middag med godt brød til. Jeg skjønte at blåskjell var viktig i kraften, men kom gjerne med alternativer tilfelle vi ikke får tak i ferske nok.
Den beste fiskesuppen jeg har fått servert er på Brygge loftet i Bergen, så hvis noen vet ca hva den smaker blir jeg glad. Aldri laget det selv...

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 00:37   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Ønskes] Oppskrift på Bergensk Fiskeskuppe

God kraft kokt på blåskjell er veldig godt.
Min bestemor kokte alltid kraften på hode til torsken. Og så purre og gulerot oppi.
Savner hennes suppe.

Jeg elsker fiskesuppe og kjøper det ofte ute. Er bare jeg som spiser det så jeg orker ikke lage det. Koker bare blåkjellene og spiser de.

Denne så bra ut: https://www.aperitif.no/oppskrifter/...kesuppe/256443

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 00:40   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Ønskes] Oppskrift på Bergensk Fiskeskuppe

Takk! Jeg så på denne jeg også, men de brukte hvit fisk, fortrinnsvis sei også lagde de fiskeboller..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 00:48   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Ønskes] Oppskrift på Bergensk Fiskeskuppe

Fiskeboller er vanlig noen steder i Bergen. Som madam bergen sin fiskesuppe. Den er ganske god. Det er ikke det jeg er oppvokst på.

Tror nok de fleste i Bergens området kjøper ferdige suppe boller om de bruker det, men skal ikke snakke for høyt.

https://www.dn.no/smak/oppskrifter/f...pe/1-1-5631923

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 09:13   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Ønskes] Oppskrift på Bergensk Fiskeskuppe

Jeg må henge i denne tråden. Selv er jeg veldig glad i fiskesuppe, men ungene liker det virkelig ikke. Men det hender jo at jeg lager middager som ikke er favoritten deres (og så putter jeg en del oppi som de liker og serverer godt brød til og så får de i seg mat allikevel ... vi kan ikke alltid spise pizza og hamburger).

Den første oppskriften til Isolde hadde jo laks og bacon også, og det spiser de, så den burde jeg prøve.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 25-11-20 kl 09:19.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no