Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

"Samlegaver" til barn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-11, 14:50   #21
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Mummikrus

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 14:53   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Obos-medlemskap. Sperret sparekonto ( f.eks. Sperret til barnet er 18. ) billetter til kulturopplevelser.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 15:13   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Obos-medlemskap er en god idé. Jeg syns alt som innebærer personlig smak er vanskelig. Jeg har f.eks. endel kunst jeg fikk som barn som nå bare står på loftet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 16:13   #24
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Obos-medlemskap er en god idé.

Kommer an på hvor man bor da...

Ellers er jeg mest ute etter forslag på ting barnet kan samle på, ala bestikk, men altså ikke bestikk. Knapper til bunad, bokserier og kunst er notert.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 16:21   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Glass? Jeg fikk noen ganske fine vinglass opp gjennom... Lurer på om jeg har rota de vekk nå.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 16:27   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Opprinnelig lagt inn av Malus, her.

Kommer an på hvor man bor da...

Ellers er jeg mest ute etter forslag på ting barnet kan samle på, ala bestikk, men altså ikke bestikk. Knapper til bunad, bokserier og kunst er notert.

Ja, hvis man ikke tror barnet kommer til å bo i Oslo på noe tidspunkt er det selvsagt ikke vits. Men det finnes jo ofte lokale boligbyggerlag.

Bunadsølv og bøker har nok lettere for å overleve smaksendringer enn vinglass, bestikk, servise og kunst. Om det er julegaver er jo julepynt et alternativ, det er ikke like smaksavhengig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 16:30   #27
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Jeg valgte sølvtøy når jeg var 10. Jeg hadde nok ikke valgt det samme i dag. Men er uansett veldig glad for at jeg har fått gavene altså.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 16:37   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Opprinnelig lagt inn av Malus, her.

Kommer an på hvor man bor da...

Det boligbyggelaget mine barn er meldt inn i samarbeider med ganske mange andre boligbyggelag i landet, sånn at medlemsskapet gjelder mange steder, også i obos. Tror jeg...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:44   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det boligbyggelaget mine barn er meldt inn i samarbeider med ganske mange andre boligbyggelag i landet, sånn at medlemsskapet gjelder mange steder, også i obos. Tror jeg...

Tror også det om dine er medlem i samme som mine.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:48   #30
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kunst

Jeg kjøper en liten grafikk til mine egne hver jul siden de nesten bestandig får leker hos noen andre.

__________________
Meg og halen. <3

Sist redigert av Veslemøya : 22-10-11 kl 00:10.
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:52   #31
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Jeg har også valgt å kjøpe kunst av samme kunstner til hvert barn. Jeg kjøper for eksempel av Nils Skare til eneren og av Bjørg Thorhallsdottir til treeren. Jeg håper de setter pris på bildene senere i livet.

__________________
Meg og halen. <3

Sist redigert av Veslemøya : 22-10-11 kl 00:09.
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 00:07   #32
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Obos har slått seg sammen med andre bbl, neste på trappene er fredrikstad, man skal ikke se bort fra at det blir flere sammenslåinger. Lokale bbl er så klart like aktuelle. Mine barn får det av en slektning hvert år til de blir voksne, da har de ansiennitet fra de var ett år.

Kunst er også en god ide, vi ønsket oss det til navnedag og minste fikk flere fine trykk som passer både på barnerom og senere i egen leilighet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 00:11   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Samlegaver" til barn

Mine barn har fått flott kunst av lokal kunstner som jeg tror de vil like også når de flytter for seg selv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no