Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

"72 hour kits"

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-12, 17:34   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

"72 hour kits"

Jeg har sett litt rundt på pinterest i dag, og ser at mange har "72 hours kit" i tilfelle naturkatastrofe eller lignende.

Feks slik som dette: http://endlesscrafting.blogspot.com/...i-skipped.html

Type vann, mat, klær etc for minst 72 timer, i tilfelle man må evakuere.

Er dette en typisk USA-ting, eller noe dere også har tenkt på?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 17:35   #2
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.861
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "72 hour kits"

Tenkt på, men ikke gjort noe av.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 17:36   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "72 hour kits"

Nei, jeg har ikke tenkt på det. Jeg orker ikke gå rundt og frykte alt som kan skje. Hvis jeg hadde bodd midt i tornadoland med tilfluktsrom så hadde jeg nok gjort det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 17:36   #4
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: "72 hour kits"

Selvfølgelig har vi det. Vi er klare til å evakuere når som helt.
Kofferten står klar i gangen.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 17:39   #5
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: "72 hour kits"

Dette MÅ være en typisk USA-ting.
Tror egentlig ikke det er typisk der heller.
De klarer da ikke å drasse med seg de vannbeholderne der, hvis de må evakuere? Eller er tanken at de kan risikere å bli isolert i eget hjem?

Fascinerende organisert dame, forresten. Jeg kunne ikke funnet hverken fødselsattester eller "social security number" om noen hadde pointed a gønn to my head.
Tror jeg skal følge denne bloggen en stund.
(Elsker amerikanere og deres (til dels overflatiske) velmenethet; mens jeg sitter med hakeslepp og tenker stygge tanker som "tvangstanker, hun har for lite å gjøre" osv. ser jeg kommentarene under blogginnlegget hennes: Wow, this must give you so much peace osv.)

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 17:50   #6
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "72 hour kits"

Jeg greier ikke helt å se hva som eventuelt skulle skje her, som gjorde at vi måtte være uten vann og strøm i 3 døgn, uten at vi kunne dratt ett eller annet sted som hadde akkurat det.

Da Storebror var liten og vi bodde i rekkehus hadde jeg en periode der jeg var hysterisk redd for brann, og da sto det ferdig pakket stelleveske i gangen til enhver tid, itilfelle brann, pluss at jeg alltid hadde bæretøy på soverommet. Men det er liksom ikke helt samme greia, føler jeg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 18:15   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "72 hour kits"

Dæsken, det var HMS-dokumentasjon for privatlivet!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 18:26   #8
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "72 hour kits"

Bare meg som tenker på Monica fra Friends???

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 18:52   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Ulykkelig

Sv: "72 hour kits"

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Bare meg som tenker på Monica fra Friends???

Etter å ha lest noen av de andre bloggpostene hennes tenker jeg også på MOnica.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:23   #10
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "72 hour kits"

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, jeg har ikke tenkt på det. Jeg orker ikke gå rundt og frykte alt som kan skje. Hvis jeg hadde bodd midt i tornadoland med tilfluktsrom så hadde jeg nok gjort det.

Signerer

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 22:07   #11
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "72 hour kits"

Vi hadde det da vi bodde i USA. Vi bodde litt vær-utsatt:-) Vi har ikke her i Norge.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 22:13   #12
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "72 hour kits"

Nei det har aldri falt meg inn å ha noe slikt. Jeg hadde sikkert bare blitt irritert over at jeg mest sannsynlig aldri fikk bruk for alt jeg hadde organisert.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 09:40   #13
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "72 hour kits"

Jeg har ikke noe slikt. En del av meg synes det er skikkelig snålt, en del (den paranoide) tenker at kanskje man burde ha noe sånt og en del (den nerdete) elsker tanken på en ferdig pakket hylle med "alt man trenger" bare fordi det tilfredsstiller et eller annet indre behov. Kanskje det er min indre Monica?

Derimot så har vi alltid i hus stormkjøkken med gassbeholder, stearinlys, fyrstikker og ved til å fyre med. Og vi har jo alltid litt mat i huset. Det synes jeg er fornuftig når man bor i et land hvor det faktisk kan komme en skikkelig vinterstorm, strømmen kan gå og vi kan være nødt til å klare oss hjemme et døgn. Det er bare ikke organisert som et overlevelseskit...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 09:51   #14
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: "72 hour kits"

Nei, jeg ser ikke noe behov for det her vi bor, men jeg skjønner godt at folk som bor utsatt for tornadoer og flom og slikt har det.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 09:59   #15
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "72 hour kits"

Jeg har ikke ei hylle på boden med vann på plastdunker for å si det slik, men skulle vi bli isolert i 72 timer av ukjent grunn, så dør vi ikke verken av tørste, sult eller kulde.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 10:02   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "72 hour kits"

Om jeg bodde i et område med mye jordskjelv eller tornadoer ser jeg at det kan være smart. I Oslo, not so much.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 10:22   #17
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "72 hour kits"

For å si det sånn: Jeg klarte knapt å pakke en "fødebag" i sin tid og når jeg skal reise noe sted, så er det det glade vannvidd 45 minutter før flyet går. Et sånt kit er så langt fra meg som man overhodet kan komme.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 15:41   #18
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "72 hour kits"

Mannen og jeg regnet en gang ut hvor mye havregryn vi måtte hatt liggende hvis vi skulle overlevd et år i boden på loftet.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 15:44   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "72 hour kits"

Det nærmeste jeg kommer er boksen jeg hadde tenkt å ha reserve-lommelykt, ekstra batterier og fyrstikker i. Sånn i tilfelle strømstans.
Det holder med lommelykt, har jeg den finner jeg alt det andre.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 18:15   #20
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "72 hour kits"

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no