Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tatovering, stygt eller flott?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Hva synes du om tatoveringer?
Synes det er pent/stilig 25 10,87%
Harry 40 17,39%
Stygt 38 16,52%
Kommer an på 127 55,22%
Vet ikke 0 0%
Deltakere: 230. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 21:24   #61
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Kommer an på

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:31   #62
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Jeg prøvde å google det med de tre prikkene, det har nemlig jeg alltid lurt på også. Dette fant jeg på en "tattoohjemmeside":

Sitat:

The three dots can be concealed by honding the thumb in.A tattoo consisting of three dots in a triangle, dövme tattoo usually found on the skin between the thumb and forefinger, is popular amongst various groups. For Hispanic and Asian gangs, the three dots signify mi vida loca ("my crazy life") in Spanish, and tôi ở cần gì cả ("I need nothing") in Vietnamese.[1] The original three dot represents a gang member gangbanging with each other as equals. Adding two more dots represents a gangster who earn the right to command others or a senior gang member known as a "OG", original gangster. One surrounded by others in protection. As a Sureño (gang) symbol, the tattoo is worn between thumb and forefinger because it is believed to be harder to remove. The Sureño gang number is thirteen, using Arabic or Roman numerals, dövme tattoo or a combination of both: 13, XIII, or X3. dövme tattoo This signifies the 13th letter of the alphabet, the letter M, meaning "La Eme" or "The M"; the Mexican Mafia. Numerals are also incorporated into the tattoos, such as Tres Puntos ("Three dots") or X3, which is the representation for the number 13 within the Aztec numeral system.[citation needed] This may explain the origins of the tattoo amongst Hispanic gang members. However, along with the pachuco cross, the three dots is also a popular "generic" tattoo among Hispanic teenagers with no gang involvement whatsoever.

This is also popular in German prisons among current and former convicts as a symbol of their time done behind bars. dövme tattoo Generally it implies the person does not know, dövme tattoo see or hear anything and has therefore no information for the police. This tattoo also usually appears on the skin between the thumb and forefinger. Also for some groups it means 'I hate cops.'
The three dots in a triangle are also used as a protective symbol for hobos, sailors, and convicts, dövme tattoo known as "hobo dots." Among sailors it's a traditional tattoo to get on their first voyage.

The three dots in a triangle are also used widely in the southeast region of Turkey as a symbol of being one of the tribesmen. The three dot symbol is known as "Gormem, Duymam, dövme tattoo Soylemem" meaning that "I hear nothing, I see nothing and I tell nothing". Bearing this mark is an oath to the person's own society, and requires great responsibility such as being willing to sacrifice himself in favor of the society.
One old association of the three-dot tattoo is that of the witch's mark. dövme tattoo Though this mark may have been in any number of bodily locations in the more distant past, many Traditional Witchcraft practitioners receive the triangular three-dot symbol on a ring finger where it can be easily hidden from unfriendly eyes (but easily revealed to those of the Faith). The witch's mark is also called the "mark of Cain" or the "toad's footprint." Sometimes this mark merely indicates an Initiate in the Craft. dövme tattoo However, it more frequently indicates a High Priestess or High Priest.

In France, the dots stand for 'Mort Aux Vaches', literally 'Death to cows', dövme tattoo in slang 'Death to cops'. It can also be interpreted as 'Fuck the World'. In Greece, the three dots in a triangle signify affiliation with anarchist beliefs/ideals (The three dots can be seen as points of the letter "A", the symbol for many anarchists around the world).
[edit] Similar symbols
The Freemasons often use three dots in a triangle instead of an abbreviation dot.
The āytham, ஃ, of the Tamil script

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:33   #63
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Jeg synes tatoveringer er stygt stygt stygt.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:42   #64
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

De aller fleste tatoveringer jeg har sett har jeg syntes var enten kjedelige, harry eller malplasserte, men noen er virkelig kule på de folka de sitter på. Jeg stemte harry, siden jeg syns «Kommer an på» var den feige veien ut.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:05   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Jeg liker tatoveringer, men syns de bør ha en viss størrelse. Jeg liker heller ikke sånne bittesmå symbolske jentegreier. Jeg syns tatoveringer hovedsaklig skal være estetiske, deretter kan man bake inn symbolikk hvis man vil.

Det peneste jeg vet er hele sleeves på menn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:16   #66
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.686
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Noen, forresten, som vet hva 3 prikker tatovert mellom tommelen og pekefingeren betyr?

Jeg har gubber på jobben tilgjengelig for å komme til bunns i dette...Opptil flere har det nemlig. De har jobbet til sjøs, sittet i fengsel og vært i relativt rufsete miljø - så svarene kan være mange.

Jeg liker forøvirg skikkelige tattiser. De kan godt være små, men kinategn på noen som ikke har vært i nærheten av kina, "tramp stamp", tribals...Jeg kan ikke si jeg liker det.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:16   #67
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Det er stygt. Jeg har enda ikke sett en tatovering jeg syntes var pen. :fossil:

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:25   #68
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Harry! Men jeg har to selv for jeg skulle for guds skyld ikke høre etter advarslene jeg fikk. Angrer big time!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:26   #69
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Noen, forresten, som vet hva 3 prikker tatovert mellom tommelen og pekefingeren betyr?

Tro, håp og kjærlighet fikk jeg vite, men om det stemmer...

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:12   #70
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Lilleville og samboern har noen som er veldig fine. *outer*. Jeg synes tatoveringer er kult så lenge de er store, helst fargerike og godt utført. Siden jeg er form-og-fargedame selv, synes jeg veldig få er godt nok utført.
Amatørmessige tatoveringer synes jeg er stygt, uansett hvilken betydning de har for de som eier dem, det samme gjelder trendtatoveringer (type kinesiske tegn) og "feminine" bertetatoveringer type rose og hjerte. Da snakker vi harry. Min høyst subjektive mening.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:14   #71
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Andre må gjerne ha det, men jeg synes ikke det er pent.
Det hører med til historien at jeg er ei pyse og det faktum at den stramme fine ungdomshuden, vel, en dag henger den der og disser. Og ei tatovering skakkjørt av alder kan umulig være særlig pent å se på.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:22   #72
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Jeg liker som oftest tattoveringer, men det er mange mange stygge der ute. Jeg har en edderkopp på skulderen min som mange sikkert synes er utrolig harry, men jeg liker den. Den er liksom litt feminin på en måte. Har løse planer om å få tatt en ny en i januar. Da skal jeg har barnas navn, i Hindi-skrift, adskilt av en jasminblomst.

Her er min.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg tattiss.jpg.JPG (35,9 KB, 173 visninger)
__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:25   #73
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Dette er forresten min all time favoritt. Er litt muggen for at mannen ikke vil ha en sånn.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:42   #74
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Er vi der at vi viser fram også? Jeg ogå vil. Jeg er veldig fornøyd med min, og den betyr veldig mye for meg.
Og det er ikke så viktig for meg om andre syns den er stygg og pinglete.
For de tar feil.


*poff* Bildet borte pga paranoia.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 08-10-09 kl 18:34.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:47   #75
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Fibi: Jeg får helt hetta av edderkopper i alle varianter, så jeg forsøker å overse din så godt det lar seg gjøre.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 00:41   #76
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.859
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Jeg synes ikke noe om tatovering.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 00:42   #77
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.100
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Stilige briller, Bæret. Og flott skjegg.

Jeg har 3 små hjerter på håndleddet, og de er vakre. Alle som mener noe annet er selvsagt idioter. Jeg er også veldig glad i tattisen på leggen, den har jeg tegnet selv. Den på skulderen er grei nok.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 00:51   #78
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Ikke pent, men ikke alltid stygt..... men ja, harry!

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 00:51   #79
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Stilige briller, Bæret. Og flott skjegg.

Ja, jeg følte meg spesielt pen i den perioden.

Sitat:

Jeg har 3 små hjerter på håndleddet, og de er vakre. Alle som mener noe annet er selvsagt idioter. Jeg er også veldig glad i tattisen på leggen, den har jeg tegnet selv. Den på skulderen er grei nok.

Hvorfor føler jeg at jeg ikke har sett noen av dem? Det er feil, eller?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 01:41   #80
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.136
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Wee, får jeg flashe!
Jeg syns ikke noe om å plassere folk i bås fordi de har tatoveringer. Jeg er stolt av mine og veldig fornøyd. De betyr utrolig mye for meg. Jeg syns det er trist å høre at man ikke ville vurdert noen som partner fordi de har tatoveringer? Det høres smålig og overfladisk ut for meg.

Mine betyr både noe rent symbolsk, men også selvsagt mye fordi de ble tatt med mål og mening i den livsfasen jeg var i.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no