Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Havregrøt på skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-07, 21:04   #1
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Havregrøt på skolen

Her på skolen så starter de nå dagen med havregrøt og melk, (bare for en periode) tror dette er veldig positivt siden mange barn ikke spiser hjemme om morran, tror det er lettere å starte med dagens læring da magen er mett. 0g tror også at de har igjen for det de som er lærere med en mere opplagt elev.

Er det flere som har barn på skole der de får mat ? har det den positive virkningen jeg tror det vil ha ?

Synes skolen her er flinke til å ta tak i de problemmene de har, har vært mange positive tiltak de siste 2 årene, de jobber virlelig for å få en bedre skole, og det har blitt en del positive forandringer her,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:31   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.821
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

For et flott tiltak!

Mange barn er jo ikke sultne med det samme de står opp, og barn uten mat i magen kan fort bli ukonsentrerte og urolige. Jeg er sikker på at et slikt prosjekt tjener seg inn i form av mer effektiv læring.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:34   #3
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

Utrolig bra

Ved lillegulls barnehage serveres det hver dag havregrøt og barna elsker det.
.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:34   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

I klassen til datteren til en venninne innførte de frokost i første klasse; altså at ungene har med seg ekstra skive/r og spiser på skolen. Læreren sier at de har fått et bedre læringsmiljø.

Personlig liker jeg ikke idéen med havregrøt. Hadde sikkert hatet havregrøt for resten av livet om jeg hadde måttet spist det til frokost hver dag. Dessuten sukrer vel de fleste grøten og jeg kan ikke tenke meg at et sukkerrush er det de trenger.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:37   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Utrolig bra

Ved lillegulls barnehage serveres det hver dag havregrøt og barna elsker det.
.

I Olivers barnehage har de også det!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:37   #6
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

Flott tiltak!

På "vår" skole praktiseres det ikke å spise frokost på skolen. Heldigvis spiser mine barn frokost hver morgen hjemme før de går. Eldstejenta lager seg faktisk havregrøt hver eneste morgen. Hun er veldig glad i det!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:38   #7
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Personlig liker jeg ikke idéen med havregrøt. Hadde sikkert hatet havregrøt for resten av livet om jeg hadde måttet spist det til frokost hver dag. Dessuten sukrer vel de fleste grøten og jeg kan ikke tenke meg at et sukkerrush er det de trenger.


Utrolig mye godt du kan ha oppi grøten enn masse sukker.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:42   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

Jo, men vil skolen ha det?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:55   #9
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

Får håpe det fungerer som ønsket da,
for min egen del hadde ikke det fungert så bra, havregrøt kan jeg ikke fordra.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:55   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.146
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

Gutten vår har spist havregrøt til frokost hver dag, med kanskje to eller tre unntak, siden før han var året. Utmerket frokost for oss alle tre. Og han har ikke blitt lei enda, selv om han ikke har annet på den enn smør og kanel.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 22:08   #11
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

Ungene her er veldig glad i havregrøt. så de skal nok spise det lenge før de blir lei det, hun eldste spiste det i barnehagen hver dag i 3 år og savnet det veldig da de sluttet med den der og de måtte ha med egne matpakker.
ungene er ikke så nøye på om det er sukker på den, men de vil gjerne ha kanel på, jeg for min del må ha litt sukker.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 22:50   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

Flott tiltak som alle skoler burde hatt i en eller annen form.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 09:53   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

I prinsippet et flott tiltak. Men havregrøt er jo en type mat som noen bare ikke klarer å spise (en av mine hadde ikke spist, og de er relativt altspisende); hva gjør de med de ungene da?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:43   #14
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

Har hørt om et prosjekt der de prøvde dette. Det var bare positivt. Ungene var mer konsentrerte og læringsmiljøet ble langt bedre.

Mange foreldre drar på jobb før barna har fått spist og barna gidder ikke lage seg mat (litt større barn altså). Jeg har også, som lærer, registrert barn som klager på at de er sultne like etter skolen har startet. Da jeg har spurt om de har spist frokost svarer de nei. De fleste spiser frokost, tror jeg, men noen gjør ikke det.

Flott tiltak som ikke koster all verden heller !

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:45   #15
Solice
Superaktiv
 
Solice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 386
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Sv: Havregrøt på skolen

Kjempe flott tiltak

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no