Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-13, 08:33   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Her er mitt; i grønt ull/silke Nøstebarn, og med hullkant, ikke heklet. Og vakker Snorkfrøken.

[/url]

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 08:49   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

I så fall, så lurer jeg på:

1. Hvilket garn valgte du, og hvorfor?
2. Brukte du enkel eller dobbel tråd?
3. Hvilken pinnestørrelse brukte du, og hvorfor? (Jeg strikker såpass løst, at jeg lurer på å gå ned en størrelse eller to på pinnene for at det ikke skal bli for hullete.)
4. Kan jeg få se bilde?

5. Strikket du skrått eller rett?

Jeg har brukt totråds nøstebarngarn, silkeull fra nøstebarn og drops alpakka. Likte det vanlige ullgarnet best selv om silkeull er nydelig mykt. Pinne 6 til ullgarnet, 5 til de andre fordi mindre elastisk. Løst strikk bare en fordel. Strukket skrått og anbefaler absolutt det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:09   #23
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket ett, frem og tilbake med heklekant, brukte nøstebarn (standard pakken). Kanskje jeg skal strikke ett på skrå, kanskje det ikke er like kjedelig...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 20:16   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.588
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Skrå er ikke like kjedelig.

Det er bare veeeeeeldig mentalt tungt på midten...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 08:37   #25
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Er det vanskelig å strikke mor signe teppe hvis man ikke har strikket før? Tenkte å prøve meg på det teppe til lillegull i magen.

Tenkte å bruke oppskriften til nøstebarn og garnet derfra.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:09   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.588
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Om du kan rettmasker, og evt et kast om du velger å strikke på skrå (oppskriften angir begge løsninger) så er det ikke vanskelig.
Og kan du det ikke, så lærer du det på et blunk fra nett eller en bekjent.

Så nei, det er ikke vanskelig, men det tar tiiiiiiid, det er litt kjedleig tungt på et vis, så det anbefales egentlig ikke sånne prosjekter for nybegynnere, særlig ikke gravide (hormonelle) nybegynnere, men det være sagt, jeg hadde ikke strikket så mye annet når jeg tok fatt på teppet til guttungen i magen min den gang, og det ble jo ferdig. Body og bukse og lue fikk han også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:30   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Nei, ikke vanskelig, men veldig kjeeedelig hvis man ikke kan gjøre noe helt annet mens man strikker - eller er veldig tålmodig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 10:09   #28
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Etter inspirasjon fra denne tråden har jeg handlet inn garn til to tepper til barselgaver. Strikke nå da. :-)

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 11:21   #29
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg så at et slikt teppe koster 850 kr om du kjøper det ferdig strikket hos nøstebarn. Garn til et teppe i to-tråds merinoull kommer på 196 kr.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 13:02   #30
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket tre stk, alle i 2-tråds ullgarn fra Nøstebarn, på pinne nr. 6. De to første strikket jeg "vanlig" fram og tilbake, og så har bestevenninna mi hekla picotkant på de. Det siste er strikket på skrå med hullkant. Jeg syns det var litt morsommere å strikke det, det gikk liksom litt sport i å få ned maskeantallet på siste halvdel.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 10:58   #31
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Etter inspirasjon fra denne tråden har jeg handlet inn garn til to tepper til barselgaver. Strikke nå da. :-)

Over halvveis på det første teppet.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 14:32   #32
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Over halvveis på det første teppet.

Wow, på bare seks dager. Du må strikke kjapt! :imponert:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 14:41   #33
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Wow, på bare seks dager. Du må strikke kjapt! :imponert:

Takk, ble litt imponert selv også Har hatt barnefri grunnet høstferie, så da har kveldene vært litt mer til min disposisjon

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 18:28   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.139
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg strikker et nå, i 123knit-garn, new zealand lamb wool (tilsvarer nøstebarn-ulla). Strikker diagonalt i en fin burgunderfarge.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 20:55   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.588
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Halvveis på seks dager er ekstremt imponerende, jeg bruker minst en måned på et slikt teppe, mest fordi jeg blir DRITTLEI sånn noe før midten. og det varer til jeg har bare rundt 100 masker igjen på pinnen. Egentlig er jeg litt sånn "kanskje jeg skulle lage et i voksnestørrelse en gang" inntil de første 100, derfra og opp til midten er det "mååå jeg helt til 230 tro? Jeg kan kutte på 220 ja... ingen merker 219 heller...." (Jeg hadde 230 på det første skråstrikkede jeg strikket, det var et nøste med garn. De neste har blitt mer 220 og en garnrest...) og når jeg er på returen så er det "definitivt, absololutt slett ikke i voksenstørrelse" og så kommer jeg på slutten, under 50 masker igjen , teppet er stort og varmt og deilig og.... ja, om jeg strikket det litt større perfekt til meg..... Kasjnke neste gang?

Men hele denne prosessen tar somregel 2-5 mnd avhengig av hvor lenge det er til teppet skal leveres. Stort sett ligger det brakk mye av tiden...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 21:19   #36
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

1. Nøstebarn silkeull
2. Enkelt garn
3. Har ikke notert ned pinnestørrelsen (men bruke pinnestørrelsen i oppskriften fra nøstebarn)
Bilder:


5. På skrått

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 22:35   #37
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 917
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket 7 stykker.
2 legg opp alle maskene og strikk en rett en rett en rett....boring
5 på skrå hvor av et kingsize (360gram)

Liker best pinne 5, litt fast slik at man ikke drar ut tråder.

Har brukt
-New Zeland lambswool
- kauni
- shetland soft

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (111,2 KB, 17 visninger)
Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 08:29   #38
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Da har jeg begynt å strikke min første teppe eller det er vel det første jeg noen gang har strikket. Syns det er litt vanskelig å vite om jeg strikker for stramt eller for løst. Men får bare strikke det å se hvordan det blir.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 09:59   #39
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.899
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket tre på skrå. Strikket to masker, økte og fikk veldig enkelt en kant. Jeg strikket et i Alpakka, det loet litt, så de to neste ble i Nøstegarns 2 tråd, strikket med Nøstebarns bambuspinner str 7.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMAGE_051.jpg (225,1 KB, 18 visninger)
__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 12:41   #40
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Halvveis på seks dager er ekstremt imponerende, jeg bruker minst en måned på et slikt teppe, mest fordi jeg blir DRITTLEI sånn noe før midten. og det varer til jeg har bare rundt 100 masker igjen på pinnen. Egentlig er jeg litt sånn "kanskje jeg skulle lage et i voksnestørrelse en gang" inntil de første 100, derfra og opp til midten er det "mååå jeg helt til 230 tro? Jeg kan kutte på 220 ja... ingen merker 219 heller...." (Jeg hadde 230 på det første skråstrikkede jeg strikket, det var et nøste med garn. De neste har blitt mer 220 og en garnrest...) og når jeg er på returen så er det "definitivt, absololutt slett ikke i voksenstørrelse" og så kommer jeg på slutten, under 50 masker igjen , teppet er stort og varmt og deilig og.... ja, om jeg strikket det litt større perfekt til meg..... Kasjnke neste gang?

Men hele denne prosessen tar somregel 2-5 mnd avhengig av hvor lenge det er til teppet skal leveres. Stort sett ligger det brakk mye av tiden...


Mange takk.
Jeg har ikke så lang tid på meg, begge terminer er godt på denne siden av jul.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no