Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Salongbord, hva har du?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-20, 13:09   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Salongbord, hva har du?

Jeg sitter og ser litt på interiørsider, leser litt om hva andre har av salongbord osv. Og jeg syns "alle" har lave, små salongbord!
Jeg har (og "MÅ" ha) et høyere og større salongbord. Jeg sitter mye med bordet hvis jeg sitter på laptopen, har vi besøk så sitter vi der og drikker kaffe osv. Av og til spiser vi der (ikke så mye i nyhuset...men ofte i det gamle).

Hva slags salongbord har dere? Hvorfor? Hva bruker dere det til?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 13:21   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Et teakbord fra sekstitallet. De er høye, og det går fint an å spise fredagstaco foran TVn på dem.

(Men jeg ønsker meg et lavt et, siden jeg liker å sitte på gulvet. )

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 13:29   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Jeg sitter kun på gulvet på jobb (og sliter nok med å komme opp igjen da... ) så jeg vil ha noe med høyde.
Jeg tviholder på det jeg har, for det er så vanskelig å finne tilsvarende nye.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 13:30   #4
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Vi har dette: https://www.mobelringen.no/space-sof...6x70-cm-236844 .

Jeg synes det er fint, praktisk og passer godt til sofaen. Bruker det sjelden til å spise på, annet enn en skive eller to i ny og ned. Har ellers litt bøker og blader under.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 13:38   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Vi følger ikke trender så har et heltre tungt mørkbeiset bruksbord.
Kjøpt på Finn etter å ha hatt det på søk i rundt 2 år.
Vi spiser middag der i helger så vi har ikke pyntebord. Tipper det er 100*150 ca

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 13:51   #6
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Jeg har et teak-bord fra 70 tallet som er høyere enn en del av de mer moderne bordene. Det er også relativt langt, men ikke så veldig bredt (60cm tror jeg). Det går fint an å spise ved!

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 13:55   #7
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Jeg har et høyt, solid sofabord fra 40-tallet. Det hører til en annen sofa fra samme tidsepoke som vi har et annet sted i huset. Det fungerer perfekt og er uslitelig. Fint synes jeg også det er. Det ble kjøpt på en bruktbutikk for sikkert minst 20 år siden, men de finnes i bruktsjapper fortsatt. Ta deg en runde i bruktbutikker, jeg tror du finner bedre, solidere og vel så fine bord der som i møbelbutikker.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 14:06   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Vi leita og lenge for å finne et som var høyere enn sofaen om ikke annet. Endte opp med ett fra IKEA.
Det finnes i ovalt (som vi har) og i Rundt.

Det heter VEJMON. Det ovale er 47 cm høyt og det runde 48 cm.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 14:07   #9
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Lite og lavt. Passe høyde til sofaen. Det er ikke så stort, så vi spiser ikke ved det. Glassplaten under er jeg glad for at vi valgte.


Sist redigert av Jålebeinet : 13-08-20 kl 14:14.
Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 14:07   #10
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.837
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Vi har to sofaområder i stua, ved hovedsofaen vår har vi et glassbord og ved den andre sofaen har vi et rundt sofabord i ubehandlet eik. Begge bordene er store og ikke så lave.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 14:10   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Har et i eik, fått fra min mor da de kjøpte noe annet. Det er vel nokså normal høyde på det. Vi sitter sjeldent der; er mest i tv-stua.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 14:14   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Jeg har et gammelt og stygt Ikea-bord, men ønsker meg dette.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 14:14   #13
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.227
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Jeg har arbeidsplass ved spisebordet, så jeg har et lavt salongbord ved sofaen.

Jeg liker tydeligvis saker og ting fra Muuto, for jeg ble veldig glad da jeg endelig fant Workshop coffee table.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 14:47   #14
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.393
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Har et digert eikebord kjøpt på Bohus (eller var det Møbelringen?) for 12 år siden.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 15:35   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Vi har et som er litt sånn midt på når det gjelder høyde. Men jeg vet ikke helt hvor høyt du egentlig ønsker at det skal være.

Vi klarte å snuble over det på et salg, så vi fikk det mye billigere enn det som står her. https://www.skeidar.no/produkter/mob...d=V_5637167286

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 15:40   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.151
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Jeg har nok omtrent det motsatte av det du ønsker deg.
Jeg avbefaler forøvrig høyglans salongbord.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 15:52   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Vi har et stort salongbord vi kjøpte da vi flyttet hit for 13 år siden. Det er 55 cm høyt (og ca 130x75 cm langt/bredt) og jeg vil ikke ha noe lavere eller mindre siden vi spiser ved det bordet på lørdager og jeg sitter gjerne med PCen på det også, så lave/små bord fungerer bare ikke. Det ble kjøpt på Fagmøbler, som er er et av få møbelbutikker hvor jeg har klart å finne den typen salongbord. Jeg vil gjerne bytte ut mitt, men finner ikke noe tilsvarende som møter alle kravene mine (uten å samtidig koste langt mer enn jeg synes et salongbord er verdt) så jeg må nok leve med det vi har en stund til.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 17:14   #18
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Vi har 2 stk Moods sofabord fra Bolia - 60cm og 90cm. Vi kjøpte disse i fjor og før det hadde vi et stort salongbord. Trodde jeg ville savne et stort bord, men jeg er mere fornøyd med disse små. Vi har spisestue ved siden av så vi spiser sjelden ved dette bordet, men det blir kanskje kaffe og kaker eller slikt. Liker spesielt at vi kan flytte disse bordene enkelt til der det trengs et bord som til å ha en kaffekrus i hver ende av sofaen.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 18:48   #19
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.010
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Har Stressless Style sofabord med tilhørende sidebord (som er litt høyere).

https://www.mobelringen.no/stresslessr-style-sofabord

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 20:07   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.910
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Jeg hadde et Skeidarbord fra 1987 fram til i fjor, da ble det gitt bort. Det var høyt nok til å spise filmtaco og filmpizza av. I dets sted har vi nå et sånnt lavt et som eldste har satt der, inntil videre. Begge har gammel standardstørrelse på overflaten. Oppe har vi et mindre salongbord fra ca 1955, det har tacofredaghøyde, er relativt lite i overflaten og jeg digger det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no