Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Alpinklær

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-14, 17:02   #1
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Alpinklær

Hjelp!

Vi skal til Østerrike på slalåmferie (for første gang). Og jeg er elendig til å stå, så jeg tenkte at jeg i det minste skulle unne meg noen nye, kule klær jeg kan føle meg vel i. Det veier opp litt det, gjør det ikke?? Og så kan jeg se litt kul ut når jeg gir opp og sitter i solveggen...

Jeg har kikket litt, men så finner jeg ikke så mye fint synes jeg... Jeg liker litt farger, ikke helsvart eller helhvit liksom. Faller nok oftest for litt snowboardstil, men liker også bergans fjelltøy. *hjelpsom*
Jeg er en frysepinn, så det bør nok være vattert. Hvis ikke, gi eksemler på mellomlag også.

Blir kjempeglad hvis noen gidder å vise meg noen bilder og linker. Og kom gjerne med andre betraktninger om hva som er lurt/behagelig å ha på seg på en slik tur. (Må jeg ha afterskiantrekk også???)

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 17:21   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alpinklær

Har du sett på Kari Traa og Norrøna? Mye fint, syns jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 19:04   #3
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alpinklær

Descente har alpinklær i mange varianter og farger. Hvordan utvalget i butikkene er, vet jeg ikke. Men du finner dem ihvertfall her http://nordiskalpin.no/forhandler.html. Med et halvtykt ullundertøy, feks Rose fra Kari Traa, er du klar for afterski også.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 19:22   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alpinklær

Phenix har kule farger denne sesongen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 21:15   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alpinklær

Frysepinnen meg liker Bergans Sirdal Insulated Pants og Bergans Isogaisa Jacket. Selv om disse er lett vatterte, kan det hende at jeg i tillegg til mitt Devold active ullundertøy kjører på med Bergans Tysnes Lady jacket. Av og til bruker jeg en Devold Thermo Woman ulljakke istedenfor Bergans Tysnes.

Jeg liker også å bruker votter i goretex fremfor hansker, da fingrene mine fryser fortere i hansker.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 21:16   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alpinklær

Jeg bruker Kari Traa ull, og mellomlag fra Kari Traa eller Bergans og så Bergans insulated jakke og bukse. Ikke de sprekeste fargene, men utrolig gode og funksjonelle plagg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-14, 01:59   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alpinklær

Jeg synes også Norrøna har mye fint i spreke farger, en har ikke tatt meg råd til det. Litt rimeligere er Stormberg.

Jeg bruker ullundertøy og mellomlag. Mellomlaget er ullvanggenser og ullfleecebukse. Jeg har vurdert å kjøpe ribbestrikkbukse fra nøstebarn.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-14, 09:23   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alpinklær

Norrøna er avsindig dyrt. Jeg har kjøpt alt mitt på outlet eller salg. I tillegg har de fem års garanti, og jeg har ingen planer om å bytte det ut før det er utslitt, og det tar minst ti år. Da kan jeg forsvare prisen, syns jeg. Jeg har ikke funnet turtøy som passer min kroppsfasong bedre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-14, 09:57   #9
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alpinklær

Prøv å se om du finner noe du liker hos Boardshop, de har nettbutikk.

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-14, 10:19   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alpinklær

Jeg liker Bergans veldig godt. Og hvis jeg ikke husker feil, så bor du slik til at Vestby outlet ikke er så langt unna. Der har de både Norrøna og Bergans. Og mye mer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-14, 10:22   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alpinklær

Norrøna og Phenix har mye fint, men det er jo priset deretter også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-14, 13:02   #12
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Alpinklær

Takk for mange gode tips! Det hjelper å se litt. Mye fint!
Phenix er nok i overkant dyrt ja... Norrøna har jeg en fantastisk god turjakke fra, som jeg kjøpte på salg. Liker veldig godt Bergans og Kari Traa, men har ikke funnet så mye ved raske kikk i det siste. Skal se litt nøyere og i flere butikker. De har jo mye fint på nettsidene sine.

Anne C: Vestby er ikke så dumt. Bor ikke veeldig nær, men det er absolutt verdt reisen for å spare litt penger.

Lyppa: Boardshop ja... Ikke dumt det heller. Har kikket mye der for/med min skate/snowboard-sønn, men har ikke tenkt på noe til meg selv.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no