Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Millionbabyer"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-11, 13:44   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Er dette å "designe" barn?

Nei, det synes jeg ikke. Å bestemme hvilken person man ønsker som biologisk opphav til sitt barn, det har folk alltid drevet med, og det synes jeg er helt greit i en donor-sammenheng også. Når man snakker om å "designe" barn tenker jeg på å velge ut spesifikke arveanlegg, f.eks. ved å teste på befruktede egg om de har/ikke har de aktuelle anleggene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:50   #22
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selvfølgelig er det like ille. Det er MYE fattigdom i USA. Og så vidt meg bekjent å har flere av de amerikanske agenciene rutiner på å avdekke nettopp dette, at kvinnene ikke gjør det for pengenes skyld.

Godt å høre. Bare for å presisere - jeg vet ikke hva jeg mener om dette og vet lite om surrogatiprosesser i utgangspunktet, jeg bare stilte spørsmålet. Jeg ønsker å forstå mer av hvorfor vi tenker som vi gjør om disse problemstillingene.

Edit: og når jeg sier "vet ikke hva jeg mener", så referer det til India-sprøsmålet og ikke til homofile som får barn med surrogatmødre - det er jeg så absolutt for.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 03-11-11 kl 13:57.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:57   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Godt å høre. Bare for å presisere - jeg vet ikke hva jeg mener om dette og vet lite om surrogatiprosesser i utgangspunktet, jeg bare stilte spørsmålet. Jeg ønsker å forstå mer av hvorfor vi tenker som vi gjør om disse problemstillingene.

Absolutt, jeg syns det er kjempevanskelig selv. Jeg er fremdeles ute på hva jeg syns om surrogasi generelt, også når det innebærer at surrogatmoren gjør det fordi hun har lyst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 14:09   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Jeg mener egentlig ikke så mye om dette, men det jeg vet er at hvis jeg skulle fått meg barn på denne måten så ville jeg jo valgt egg/sæd fra noen som lignet meg og mannen. (Hvis ingen av oss hadde hatt noe å bruke selv feks)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 15:20   #25
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Jeg håper bare hun har rukket å operere nesen sin først, så ikke barnet arver den skrekkelige nesen mor hadde før.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 16:22   #26
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Fjas og fjong og for å provosere mistenker jeg at dette er.
*fordommer mot Jan Thomas*

(Man kan jo strengt tatt si at mine unger også er "designbabyer", da vi la inn "ønske" om hårfarge, øyenfarge og ca høyde på donor)

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 16:26   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Men altså, når man ser vekk i fra at det er Jan Thomas som sier det, er utsagnet så ille? Han sier ingenting om designerbabyer. Han sier at de skal bruke en surrogatmor i USA, at det er dyrt, men de har råd til det. Hollywood er jo området han kjenner best i USA etter å ha bodd der. Andre som har bodd i New York ville kanskje syns at det var natulig å lete etter et tilbud der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 16:20   #28
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Sitat:

Hvis verden er full av regler som gjør det vanskelig for oss å adoptere, noe det ser ut til, vil vi oppsøke en klinikk hvor man kan velge egg fra modeller og ta den vi synes ser aller best ut, fortalte stylist og programleder Jan Thomas Mørch Husby til VG.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 17:56   #29
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Alle barn er vel designbabyer, hvis vi setter det på spissen?

Man velger far/mor/donor ut fra utseende, personlighet, helse osv, ut fra hva man selv anser som viktig.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 18:08   #30
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Vel. jeg føler at i desperasjonen etter ønsket baby hadde jeg selv kunnet gått over lik for endel år siden så å dømme skal i allefall ikke jeg gjøre. Er dog skeptisk til surugasi og lurer på om jeg ikke ville ha hatt det bedre med et norsk lovverk rundt dette. ( fordommer mot amerikansk og Indisk system JA)

Jeg håper for disse babyenes skyld at de enten blir super pene eller at JanTommas og partneren vokser litt opp og justerer verdiene sine i prosessen.

Også gleder jeg meg til Jan Tommas i vompis med spy nedover ryggen og tre uker gammle skjeggstubber- lurer på hva han sier om amming & sånn da-jeg gleder meg til utalelser om barneoppdragelse i pressen og det er muligheter for stoooor underholdningsverdi...(er jeg slem nå:moahahah: ) Jeg har en følelse av at HappymuffinMostuen blir hippi i forhold. Detta blir gøyh!

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 19:17   #31
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Næh, babydesign virker ikke. Vi brukte en mørkhåret, brunøyd donor og har en bleik, blåøyd blondineunge... :P

Sånn ellers er det vel som flere har sagt ikke noe mer babydesign enn folk alltid har bedrevet når de velger hvem de skal få barn med. At de med mest penger har førstevalget er ikke akkurat eksepsjonelt, heller.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 20:49   #32
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.459
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Opprinnelig lagt inn av era, her.

jeg gleder meg til utalelser om barneoppdragelse i pressen og det er muligheter for stoooor underholdningsverdi...(er jeg slem nå:moahahah: ) Jeg har en følelse av at HappymuffinMostuen blir hippi i forhold. Detta blir gøyh!

Jeg er spent på hvordan de skal ordne seg i praksis ja.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 20:52   #33
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Jeg vil i så fall si at mine gutter er "designbarn" fordi jeg fant en "egnet far" til å lage de med....

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 23:04   #34
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Jeg synes ikke dette er designerbabyer.











Jeg kjenner forresten moren til Christopher, hun er veldig grei og ordentlig. Har aldri sett at barna hennes er noe annet heller.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 18:09   #35
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Er dette å "designe" barn?

Nei, det synes jeg ikke, i hvert fall ikke i større grad enn andre som benytter seg av sæd- eller eggdonorer.

For øvrig håper og tror jeg barna til JT og make får det fint, morsomt og hyggelig, jeg kommer i hvert fall ikke på noen grunner til at de ikke skal få det, kanskje annet enn enkelte menneskes fordommer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no