Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagbladet - syk av singellivet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-16, 09:52   #181
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet - syk av singellivet

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Cravings på isbiter. Jeg tror faktisk det eneste jeg har til felles med fru Fotballfrue er at vi begge har puls.

Ja, når dere sier det, jeg elsket lukten av nytt treverk. Sånn som finnes inne i hallen de har trevirke på Maxbo, eller lukten av nyhugget ved. Var ikke noe kaloribombe det heller.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 10:06   #182
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagbladet - syk av singellivet

Jeg skifter dialekt, men svært selektiv hvem jeg snakker dialekt med.

Født og oppvokst i Oslo med foreldre fra innlandet med en brei dialekt, gift med en fra samme sted med like brei dialekt. Jeg snakker dialekt med mamma og familien på min side, ikke søster'n da.
Mannen og hans familie som er fra samme sted snakker jeg ikke dialekt med.

Jeg aner ikke hvordan det skjer - det kobles bare om i hjernen. Jeg kan sitte å snakke med mamma og svigermor som snakker lik dialekt - dialekt med mamma og ikke med svigermor. Jeg får ikke til å snakke dialekt med henne, men jeg klarer ikke å snakke Oslosk med mamma heller.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 10:08   #183
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet - syk av singellivet

Jeg skifter mellom ordentlig vestlandsk og knotevestlandsk dialekt avhengig av om den jeg snakker med er fra vestlandet eller alle andre steder enn vestlandet. Det skjer helt automatisk og jeg hører selv hvor utrolig tåpelig det høres ut, men jeg får ikke gjort noe med det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 10:26   #184
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagbladet - syk av singellivet

Jeg skifter mellom trøndersk og NTH-trøndersk.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 10:33   #185
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet - syk av singellivet

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg skifter mellom trøndersk og NTH-trøndersk.

Hva i huleste er NTH-trøndersk? (Og du vel ikke gammel nok til å si at du har gått på NTH? )

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 10:57   #186
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagbladet - syk av singellivet

Brodern påstår at det er en type fin-trønder som veldig mange trøndere legger om til når man studerer på gløs. Jeg hører det selv, men klare rikke helt å sette fingeren på hva det er, men det må ikke forveksles med Flettfrid/singsakertrøndersk. Går mer på tonefall enn selve ordene. Trur æ.

Neida, jeg er ikke så gammel, altså. Men brodern er. Og mannen.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 11:08   #187
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagbladet - syk av singellivet

Jeg snakker "bokmål". Dialekten min hører ikke hjemme noen plass da det var et bevisst valg om å legge om fra en skikkelig blandingsdialekt.
Jeg skifter ikke dialekt, men jeg tilpasser meg den personen jeg snakker med. Med moren min kommer det litt mer stavangersk, med bror og søster jærsk. Med alle andre blir det ekstra bokmålsk.
Det er artig med dialekter!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 11:28   #188
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagbladet - syk av singellivet

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jef kan skifte språk midt i en setning om det plutselig kommer noen som skjønner det andre språket bedre.

Jepp, jeg og.

Veldig forvirrende for enkelte har jeg etterhvert skjønt.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 13:51   #189
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet - syk av singellivet

Jeg klarer heller ikke å styre det.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no