Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-17, 09:39   #101
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?

De aller beste komplimentene er kanskje egentlig når noen jeg har stor respekt for, har klokkertro på at jeg vil få til ting jeg egentlig ikke kan (ennå).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 09:50   #102
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

De aller beste komplimentene er kanskje egentlig når noen jeg har stor respekt for, har klokkertro på at jeg vil få til ting jeg egentlig ikke kan (ennå).

Jeg er ikke sånn. Da tenker jeg heller "nå uttaler du deg om ting du virkelig ikke har peiling på", men jeg er kanskje enig i at det gir en viss grad av tilfredsstillelse allikevel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 10:20   #103
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?

Det kommer an på situasjon og hvem som gir det. Er komplimentet relevant, liksom. Jeg ble bare veldig ukomfortabel når en forretningsforbindelse jeg hadde hatt mye kontakt med via mail og telefon kommenterte første gang vi møttes "... også var du jo så søt". Det var i min første ordentlige jobb, og det var veldig ubehagelig. Utseendet mitt var fullstendig irrelevant i den sammenhengen. Men jeg kan bli glad for samme type kommentar fra en god venninne f.eks.

Jeg syns det er hyggelig når folk syns jeg kler noe jeg har på meg, men det er nok de evne- og kompetansebaserte komplimentene som virkelig får meg til å svulme på innsiden.

Jeg prøver å gi småkomplimenter i hverdagen, og passer også godt på å si i fra når jeg syns at noen har gjort en veldig god jobb.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 10:32   #104
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.475
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er ikke sånn. Da tenker jeg heller "nå uttaler du deg om ting du virkelig ikke har peiling på", men jeg er kanskje enig i at det gir en viss grad av tilfredsstillelse allikevel.

Det du beskriver er jo når man kjenner faget så godt at man vet om det er lett eller vanskelig. Det Tinetoff beskriver er jo når noen kjenner deg så godt (kapasitet, stayerevne, evnen til å jobbe målrettet) at de vet om dette ligger innenfor hva du kan greie.

Stor forskjell på de to tingene tenker, jeg. Har blitt utsatt for begge, og den første er jo nedvurdering av oppgaven (eventuelt nedvurdering av den som jobber) og er sjeldent en positiv opplevelse. Men den andre vurderingen er jo herlig.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no