Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-07, 09:31   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Både ja og nei. Det hender jeg legger merke til han/hun/de foran meg i køen ja. Jeg sliter selv med en smule overvekt og gjør mitt beste for at jeg skal klare å holde vekten nede. Så det har hendt jeg har undret når jeg ser ekstremt overvektige fylle handlekurven med feks 24 11/2 liters coca cola, mengder med potetgull og sjokolade. Er det så lurt når man knapt nok er 1,50 lang og nesten like bred? Og har problemer med å bevege seg over gulvet? Kan være en uvane som henger i fra jeg bodde langt pokker ute på landsbygda og jobbet i dagligvare butikk også. Og folk som måtte handle på krita fordi de ikke hadde penger til å kjøpe mat valgte å kjøpe kjeks og kaker, brus og potetgull i stedet for skikkelig mat dvs brød, middag til barna. Av og til undres jeg over andres valg. Folk jeg visste hadde skikkelig dårlig råd, som bevisst valgte det jeg kalle kosemat i stedet for vanlig matvarer.

Det er veldig trist ja. Men husk at overspising ofte er i samme båt som feks. alkoholisme. En alkoholiker bruker gjerne mer penger på alkohol enn på mat, selv om det går utover familien. Man kan tenke "drittsekk" og "han gir jo faen i familien" og annet, men det ER en sykdom, og det er svært vanskelig å komme utav det. Jeg har jo selv hatt overspising nesten hele mitt liv (har tendenser til det enda men vektoperasjonen har reddet meg på alle områder, også når det gjelder overspisingen) og har handlet mye søppelmat der jeg egentlig burde brukt pengene på ordentlig mat. Når jeg ser tilbake på den tiden gremmes jeg og blir virkelig helt dårlig. Jeg var som en alkoholiker, rett og slett. Både mamma og pappa har vært (og er) alkoholikere, så jeg vet hvor likt overspising og alkoholisme faktisk er. Skremmende likt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 09:38   #62
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg jobbet i kassen på Obs det siste året på videregående, og da hadde jeg en stamkunde som HVER fredag kjøpte en sixpack med øl og en pakke kondomer. Hver fredag.

Det la jeg merke til etterhvert.
Han hadde sikkert interessante helger.

Ellers tror jeg ikke jeg legger merke til hva folk handler. Eller, hvis de som står forran meg i køen bare kjøper brød, eller bare frukt, eller bare godteri eller bare et eller annet annet så ser man det jo. Men jeg vet ikke hva jeg tenker om saken. Lurer litt på hva de skal kanskje.

Jeg har aldri vært slik at jeg bryr meg om hva andre folk måtte tenke om ditt eller datt, men etter jeg ble mamma har jeg blitt helt teit.

Både jeg og Sambo er jo rimelig overvektig , og nå syns jeg det er ekkelt å dra på butikken å handle godteri/snacks. Jeg syns det er flaut om noen ser oss på Burger King eller slike steder, og jeg syns det er skikkelig ekkelt om noen ser at Poden spiser et eller annet som kan klasifiseres som godteri.

Selv om jeg vet inni meg at vi så og si aldri spiser junkfood, og poden får veldig lite godis.

Jeg liker ikke at jeg har begynt å tenke slik.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 11:08   #63
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

du ville fatt sjokk!!

Nå lurer jeg veldig på hvordan du ser ut.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 12:59   #64
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Spiller vel ingen rolle om man er tykk eller tynn vel? Maten er like usunn for en tynn person! Fettet legger seg på innsiden av blodårene, og det er vel ikke noe bra? Guttungen har litt valpe-fett, og jeg syns ikke det er noe mer akseptert at jentungen spiser feil mat enn han. Tror mange misforstår det med feil kosthold og vekt.

Men jeg skjønner noen reagerer hvis barn får masse godis. Greit med godterier, men trenger ikke akkurat å kjøpe 1 1/2 l julebrus til ungen fordi det er billig.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 13:06   #65
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Spiller vel ingen rolle om man er tykk eller tynn vel? Maten er like usunn for en tynn person! Fettet legger seg på innsiden av blodårene, og det er vel ikke noe bra? Guttungen har litt valpe-fett, og jeg syns ikke det er noe mer akseptert at jentungen spiser feil mat enn han. Tror mange misforstår det med feil kosthold og vekt.

Men jeg skjønner noen reagerer hvis barn får masse godis. Greit med godterier, men trenger ikke akkurat å kjøpe 1 1/2 l julebrus til ungen fordi det er billig.

Man vet jo at dårlig kosthold er ille for både liten og stor. Det er jo ikke det det går på.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 01:33   #66
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Da hadde du nok tenkt ditt om handlevogna mi hvis du stod bak meg for ett til halvannet år siden

Her ogsaa! Brukte kun Nestle av det vi brukte av ferdigmat, for stort sett spiste, og spiser, hun det samme som vi voksne, for Nestle er det eneste som tilbys her til lands som kan kalles mat. De andre produsentene lager noe vannete dvask fullt av dritt, sukker og fargestoffer som smaker dritt eller ikke noe. Nestle har mye god barnemat paa glass!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 09:01   #67
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg ser kun i andres korger når jeg står bak dem i kassakøen. Da plerer jeg å se på hva som blir tatt opp av vognen, og følge med om de snart er ferdig.



Her kommer det:
Ja, jeg tenker mitt om den overvektige mannen forran meg har korgen full av cola, chips, sjokolade, grandiosa og hamburgere. Da hender det at fordommene mine blomstrer og jeg tenker at kosthold og vekt ofte hører sammen.

Men det er jo en sammenheng!

Jeg ser jo også den overvektige personen forran meg med en kurv full av usunn mat, men jeg sender ingen stygge blikk. Jeg blir egentlig litt trist, for jeg vet hvor mye som ligger i uvitenhet, og ikke minst hvor mye trøst som søkes i kosemat.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 09:29   #68
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg ser jo også den overvektige personen forran meg med en kurv full av usunn mat, men jeg sender ingen stygge blikk. Jeg blir egentlig litt trist, for jeg vet hvor mye som ligger i uvitenhet, og ikke minst hvor mye trøst som søkes i kosemat.

Neste gang kan du forestille deg at den smellfeite dama som står foran deg vet mer om kosthold enn deg. Forestill deg at denne dama har hatt forferdelige opplevelser som har vært for mye å bære, og at hun tyr til det eneste middelet som kan gi lindring, nemlig mat. Forestill deg at hun vet inderlig godt hva all denne maten gjør med henne, og tenk deg at innerst inne er det nettopp dette som er grunnen til at hun spiser. Hun legger skylden for det hun har opplevd på seg selv, og vil straffe seg selv. Den verste straffen hun kan tenke seg, nemlig å gjøre seg selv feit, stygg og ekkel. Og dermed sikre seg at hun ikke får den kjærligheten hun egentlig fortjener. For hvem vil vel elske en som er som henne?

Det jeg vil frem til er at det ikke alltid er uvitenhet som fører til at folk spiser feil. Det kan ligge andre årsaker bak.

  Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 10:11   #69
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Neste gang kan du forestille deg at den smellfeite dama som står foran deg vet mer om kosthold enn deg. Forestill deg at denne dama har hatt forferdelige opplevelser som har vært for mye å bære, og at hun tyr til det eneste middelet som kan gi lindring, nemlig mat. Forestill deg at hun vet inderlig godt hva all denne maten gjør med henne, og tenk deg at innerst inne er det nettopp dette som er grunnen til at hun spiser. Hun legger skylden for det hun har opplevd på seg selv, og vil straffe seg selv. Den verste straffen hun kan tenke seg, nemlig å gjøre seg selv feit, stygg og ekkel. Og dermed sikre seg at hun ikke får den kjærligheten hun egentlig fortjener. For hvem vil vel elske en som er som henne?

Det jeg vil frem til er at det ikke alltid er uvitenhet som fører til at folk spiser feil. Det kan ligge andre årsaker bak.


Etter å ha blitt kjent med flere sider av mennesker jeg aldri ellers hadde blitt kjent med blant annet her inne - så tenker jeg det også. Selv om fordommene ofte sitter løst, hender det at "normale" mennesker også har flere tanker i hodet på en gang.

Er bare veldig, veldig lei meg for at så mange tydeligvis sliter med forholdet til mat og egen kropp/vekt. Livet er så mye greiere når en slipper.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 11:07   #70
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det jeg vil frem til er at det ikke alltid er uvitenhet som fører til at folk spiser feil. Det kan ligge andre årsaker bak.

Det har du helt rett i Albertine - men jeg innbiller meg at det er mindretallet?

Jeg kjenner flere som har det som tilfellet du beskriver. Det som er gjengs i de familiene er at det er kun mor (eller tvangsspiseren) som er overvektig. Familien har et ytterst normalt kosthold (der mor lager maten), og det meste av overspisingen/tvangsspisingen skjer om kvelden.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:35   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Det har du helt rett i Albertine - men jeg innbiller meg at det er mindretallet?

Jeg kjenner flere som har det som tilfellet du beskriver. Det som er gjengs i de familiene er at det er kun mor (eller tvangsspiseren) som er overvektig. Familien har et ytterst normalt kosthold (der mor lager maten), og det meste av overspisingen/tvangsspisingen skjer om kvelden.

Tro meg, det er ikke mindretallet. Heller flertallet. Overspising er en alvorlig spiseforstyrrelse, og faktisk MYE mer utbredt enn både anorexi og bulimi tilsammen. Grunnen til at det rammer flest kvinner, bunner vel ofte i det kroppslige synet kvinner sliter med, og fordi menn kanskje har tendenser til å velge alkohol og lignende for å dempe de såre følelsene, mens kvinner velger mat? Grunnen til at overspisingen oftest skjer på kvelden er jo fordi overspiseren vil skjerme omgivelsene, og fordi det er flaut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:47   #72
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tro meg, det er ikke mindretallet. Heller flertallet. Overspising er en alvorlig spiseforstyrrelse, og faktisk MYE mer utbredt enn både anorexi og bulimi tilsammen. Grunnen til at det rammer flest kvinner, bunner vel ofte i det kroppslige synet kvinner sliter med, og fordi menn kanskje har tendenser til å velge alkohol og lignende for å dempe de såre følelsene, mens kvinner velger mat? Grunnen til at overspisingen oftest skjer på kvelden er jo fordi overspiseren vil skjerme omgivelsene, og fordi det er flaut.

Så du mener at fleratllet av de som fyller handlekorgen med usunn mat på butikken (cola, pizza, kjeks, hamburgere, chips, snop) sliter med overspising og egentlig har gode kunnskaper om vekt, kosthold og helse?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:48   #73
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Så du mener at fleratllet av de som fyller handlekorgen med usunn mat på butikken (cola, pizza, kjeks, hamburgere, chips, snop) sliter med overspising og egentlig har gode kunnskaper om vekt, kosthold og helse?

Legger du til kvinner i det sitatet der så har du fått med deg det vesentlige.

  Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:51   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Så du mener at fleratllet av de som fyller handlekorgen med usunn mat på butikken (cola, pizza, kjeks, hamburgere, chips, snop) sliter med overspising og egentlig har gode kunnskaper om vekt, kosthold og helse?

Nå er jeg ikke synsk, så det vet jeg faktisk ikke. Men ja, jeg tror flertallet av de som er overvektige (spesielt kvinner) og som spiser mye drittmat, spesielt på kveldene, skjermet for mann og barn, sliter med overspising ja. Og FLERTALLET av overspisere har faktisk større kunnskaper om ernæring og helse enn det mange ernæringsfysiologer har. Helt sant.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:55   #75
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Overspisere har god kunnskap om ernæring fordi de oftest er på slanker'n. De har prøvd alt av slankekurer, fordi de så gjerne vil være slanke. Gjerne to, tre eller fire uker på slanker'n, før det skjer noe som går innpå dem. Da raser alt i grus, og spisekicket kommer. Og da ser du dem på butikken med full handlekurv. Kurven er full, og innvendig er de fulle av skam og svart samvittighet. Helst ville de ha sunket i jorden og aldri mer kommet opp.

Dette er selvfølgelig individuelt, men bytter du ut de med jeg her så skjønner du tegninga.

  Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:59   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Samme her. Jeg har jo vært overvektig og slitt med overspising hele livet, og jeg er en av dem folk muligens ofte har sett på Rema med handlevognen full av Cola, sjokolade og chips. Jeg prøvde å handle det på kveldene når det var lite folk, og jeg gikk gjerne på forskjellige butikker fordi jeg var flau overfor de som satt i kassen som så meg handle dette så ofte. Jeg har ENORME kunnskaper om ernæring, ja jeg sier det gjerne. Jeg kan omtrent alt om emnet fordi jeg leste og sluukte alt jeg kom over av slankebøker, kokebøker, slankeblader osv, allikevel ødela jeg kroppen min. Det er en sykdom.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 14:07   #77
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg ser i handlekurven til folk for å bli inspirert til å prøve nye ting. Ofte så handler folk både hovedmaten og tilbehøret og man kan da fantasere om hva de skal spise og slik få lyst til å prøve det samme.

Når det gjelder overvektige og deres kurv så blir jeg ofte trist på deres vegne, men jeg vet selv hvordan det er å være slave under sug på mat, det at man føler seg lykkelig mens man spiser og hvor jævlig man føler seg etterpå.

Forskjellen på de og meg er at jeg har funnet lavkarbo som har endret hele mitt spisemønster og liv og som faktisk fungerte for meg.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 14:10   #78
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Så du mener at fleratllet av de som fyller handlekorgen med usunn mat på butikken (cola, pizza, kjeks, hamburgere, chips, snop) sliter med overspising og egentlig har gode kunnskaper om vekt, kosthold og helse?

Jeg vet ikke hvor grensa går for "overspising", men det er jo ingen tvil om at langt de fleste overvektige har forsøkt å gå ned i vekt mange ganger, men ikke greier det.

For min del vet jeg veldig godt hva som skal til for å gå ned i vekt, men jeg greier ikke å gjennomføre det over tid. Jeg vil vel ikke akkurat påstå at det skydes overspising, men det skyldes i allefall ikke uvitenhet.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 14:37   #79
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Dette er selvfølgelig individuelt, men bytter du ut de med jeg her så skjønner du tegninga.

Jeg skjønner tegninga (både din og Ises).
Takk for at dere deler og opplyser.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 17:25   #80
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Neste gang kan du forestille deg at den smellfeite dama som står foran deg vet mer om kosthold enn deg. Forestill deg at denne dama har hatt forferdelige opplevelser som har vært for mye å bære, og at hun tyr til det eneste middelet som kan gi lindring, nemlig mat. Forestill deg at hun vet inderlig godt hva all denne maten gjør med henne, og tenk deg at innerst inne er det nettopp dette som er grunnen til at hun spiser. Hun legger skylden for det hun har opplevd på seg selv, og vil straffe seg selv. Den verste straffen hun kan tenke seg, nemlig å gjøre seg selv feit, stygg og ekkel. Og dermed sikre seg at hun ikke får den kjærligheten hun egentlig fortjener. For hvem vil vel elske en som er som henne?

Det jeg vil frem til er at det ikke alltid er uvitenhet som fører til at folk spiser feil. Det kan ligge andre årsaker bak.

Derfor skrev jeg også at jeg vet hvor mye lindring som ligger i kosematen. Jeg har vært der!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no