Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nyttige vaksiner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-07, 20:43   #1
samra
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 14
samra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nyttige vaksiner?

Noen som vet hvilke vaksiner som vi BURDE få i norge uten at de per nå finnes i vaksinasjonsprogrammet?

samra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 21:47   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttige vaksiner?

Opprinnelig lagt inn av samra, her.

Noen som vet hvilke vaksiner som vi BURDE få i norge uten at de per nå finnes i vaksinasjonsprogrammet?

Jeg har ikke kunnskap nok til å uttale meg om den burde være med i vaksinasjonsprogrammet, men jeg valgte å gi sønnen min rotarix i tillegg. Dette fordi det ser ut til at immunisering mot rotavirusinfeksjon ser ut til å beskytte mot diabetes I senere i barneårene.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 21:59   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttige vaksiner?

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 21:23.
Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 22:00   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttige vaksiner?

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 21:23.
Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 22:12   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttige vaksiner?

Mot alle typar oppkastvirus!!!

Oppkast burde i bunn og grunn forbys.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 22:15   #6
samra
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 14
samra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nyttige vaksiner?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har fått med meg at en del land i Europa vaksinerer mot encefalitt, som man kan få ved flåttbitt. Akkurat den vaksinen kunne jeg tenkt å gi guttungen. Det ser ut til at flåttbestanden øker i Norge på grunn av at klimaet er blitt mildere. Jeg har ikke noe dokumentasjon på dette altså, det er kun tanker jeg har gjort meg etter å ha lest diverse i aviser det siste halve året.


Jeg vet at denne vaksinen blir gitt i usa. men den fungerer ikke så godt i norge da vi har en annen flåtttype enn der borte.
den ksn fungere på den ene typen flått som finnes svært få steder i norge. vet at de fleste som har fått denne type flått bit har vært på tromøya i arendal. den er nesten ikke utbredt ellers i landet. derfor blir man ikke rådet til å vaksinere mot flått i norge.
det burde blirr laget en vaksine mot borrelius flått eller hva den heter den vi har i norge, den farlige

samra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 22:16   #7
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttige vaksiner?

Vi har gitt Try Prevenar, siden han var litt for gammel da den ble med i programmet.

Jeg synes det norske vaksineprogrammet er bra og rimelig dekkende. Jeg er for den nye jentevaksinen mot HPV også.

Encefalittvaksine høres jo lurt ut, men blir det sånn som med hjernehinnebetennelse, at de bare kan vaksinere mot noen typer, og ikke alt?

Når det gjelder oss voksne, kan det være lurt å sjekke om man burde ha påfyll på de vi har fått som barn. Tetanus trengs jo boosting i ny og ne.

Jeg tar i tillegg influensavaksine på jobben hvert år, og Hep-vaksine siden jeg er utsatt for smitte på jobben.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no