Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nakenbading i forsvaret

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 20:47   #21
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Jeg skulle akkurat til å starte en tråd om dette. Jeg reagerer på flere ting men det tristeste er nesten at Forsvarets beklagelse lyder " Vi beklager at hun opplever at hun ble krenket" eller var ordlyden "føler at hun ble krenket". Uansett så er det en underminering av hendelsen. De burde beklaget at hun ble krenket,ikke at hun føler seg krenket. Det er ikke beklagelig at noen føler seg krenket når de har blitt krenket. Det er beklagelig at de ikke kan ta saken nok alvorlig til å i klare ordelag si "Beklager at du ble krenket". Kjenner jeg koker. Det er ikke en ordentlig unnskyldning, den har ingen verdi. Den bare viser til disse sarte,kvinnefølelsene som har så lett for å overvelde kvinnen. Likestilling my ass!!!!

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:52   #22
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

I lokalavisa der dette hendte synes jeg representantene for forsvaretr beklager fint, de sier at vedkommende befal opptrådte ut over forsvarets normer.

http://www.an.no/nyheter/article5811332.ece

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:53   #23
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

I et annet forum jeg frekventerer, er det stakkars befalet nå ofret på statfeminismens alter.

Hohoho, så de på det forumet ønsker seg sånne ledere i forsvaret? Rock on, dudes!

Det er viktig at ordre blir fulgt i militæret (det er vel mye det de lærer i førstegangstjenesten?), og da må jo ordrene henge på greip. Å få lov til å vaske seg på en ikke-ydmykende måte bør kunne gå an å ordne jeg håper befalet forsvinner ut fra forsvaret.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:54   #24
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg skulle akkurat til å starte en tråd om dette. Jeg reagerer på flere ting men det tristeste er nesten at Forsvarets beklagelse lyder " Vi beklager at hun opplever at hun ble krenket" eller var ordlyden "føler at hun ble krenket". Uansett så er det en underminering av hendelsen. De burde beklaget at hun ble krenket,ikke at hun føler seg krenket. Det er ikke beklagelig at noen føler seg krenket når de har blitt krenket. Det er beklagelig at de ikke kan ta saken nok alvorlig til å i klare ordelag si "Beklager at du ble krenket". Kjenner jeg koker. Det er ikke en ordentlig unnskyldning, den har ingen verdi. Den bare viser til disse sarte,kvinnefølelsene som har så lett for å overvelde kvinnen. Likestilling my ass!!!!

Forsvarsduden på P2 i dag gikk knallhardt ut mot befalet.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:57   #25
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

fra Aftenposten.no
Nestkommanderende stabssjef ved 132. luftving på Bodø hovedflystasjon, Trond Salthammer, er også sjefen til befalet som var på denne øvelsen:
- Det er sterkt beklagelig at en soldat har følt seg krenket, og dette har vi også formidlet til soldaten. Vi tar denne saken veldig alvorlig, og har etterforsket hva som skjedde ved å snakke med begge parter, sier Salthammer til Aftenposten.no.

Dersom dette kun er flisespikkeri så skal jeg legge meg flat, men en slik ordlyd er skammelig. Ikke bare er den verdiløs som unnskyldning, men den viser holdninger som er så indoktrinert at man muligens ikke er klar over det selv. På den måten blir ikke bare befalets kommando krenkende men også den offisielle "beklagelsen".

Dersom noe slo meg i ansiktet og etterpå sa, beklager at du følte deg slått, så kunne vedkommende like gjerne slått meg en gang til.

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it

Sist redigert av Imma : 17-11-11 kl 21:05.
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 21:05   #26
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Å lese her er som å komme hjem. Ah. Endelig fornuftige folk fremfor de haugene av kommentarer jeg har lest i avisspalter i dag.

Vaske seg i krig - ja. Men man kan da gjøre det alene, eller med undertøy på? Og går ikke det fikser man sikkert å være naken også, men man trenger ikke øve på det i dag?

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 21:17   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Å lese her er som å komme hjem. Ah. Endelig fornuftige folk fremfor de haugene av kommentarer jeg har lest i avisspalter i dag.

Vaske seg i krig - ja. Men man kan da gjøre det alene, eller med undertøy på? Og går ikke det fikser man sikkert å være naken også, men man trenger ikke øve på det i dag?

Nemlig!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 21:19   #28
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Typisk Hæren.
Sier sjøforsvarspappa.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 21:45   #29
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Håper befalet får skikkelig irettesettelse.
Jeg omgåes mange i luftforsvaret, dog ikke i Bodø. Men kan si at dette er ikke gjengs mentalitet der jeg jobber i hvertfall. Der har de hodet på rett plass

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 00:32   #30
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Typisk Hæren.
Sier sjøforsvarspappa.

Luftforsvaret.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 09:58   #31
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Min venninne, som er befal, sa følgende da jeg uttrykte sinne ang denne episoden:

Sitat:

Nå kjenner ikke jeg saken da,men var guttene nakne var det vel bare rett og skjel at hun var det og?

:urk: Æh, nei - hvordan kan man si at det er rett og rimelig?

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 10:08   #32
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Er det ingen som tenker på de stakkars guttene som måtte bade naken med en jente?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 10:31   #33
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Nei.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 10:35   #34
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Er det ingen som tenker på de stakkars guttene som måtte bade naken med en jente?

Virkelig?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 10:37   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Er det ingen som tenker på de stakkars guttene som måtte bade naken med en jente?

Her er det jo snakk om antall. Så vidt jeg skjønte var det 30 gutter og 1 jente. Om en gutt sto fram i en slik situajson må jo selvsagt han bli tatt på alvor han også.

Tilleggsaspektet er at de fleste seksuelle overgrep skjer av menn mot kvinner. Jeg kan derfor forestille meg at en jente syns det er mer problematisk å være naken sammen med mange gutter, enn omvent.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 10:38   #36
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Er det ingen som tenker på de stakkars guttene som måtte bade naken med en jente?

Hadde det vært en gutt som måtte bade med 30 jenter, jo. Da hadde det vært et like stort overgrep som denne saken.
30 gutter og en jente,-not so much.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 11:31   #37
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Hadde det vært en gutt som måtte bade med 30 jenter, jo. Da hadde det vært et like stort overgrep som denne saken.
30 gutter og en jente,-not so much.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:07   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Jeg tøyset. Tøyset! Jeg var bekymret for jentelus og sånn.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 14:42   #39
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nakenbading i forsvaret

Jeg tror jo ikke at en gutt ville synes det var noe mer ok å måtte kle av seg sammen med 30 jenter, om situasjonen var motsatt ville jeg sett på det som akkurat like ille. Poenget her er jo at det er en eneste jente.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no