Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kattekunnskap ønskes

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-14, 09:56   #101
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Ungene ville at ho skulle hete Pussy. Jeg fikk gjennom Sussi. Min mor kaller fremdeles katta Pussy. Kult nå ho roper på den offentlig.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 09:56   #102
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

De kan kastreres fra de er 12 uker så det vil jeg tro. At den er ferdig kastrert.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 09:57   #103
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Ungene ville at ho skulle hete Pussy. Jeg fikk gjennom Sussi. Min mor kaller fremdeles katta Pussy. Kult nå ho roper på den offentlig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 10:14   #104
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Vi fikk jo ferdig oppdradd voksen katt så her var klorestativ og bånd et bomkjøp. Halsbånd er uaktuelt pga henge seg fast. Kurv var og et bomkjøp. Den gadd ihvertfall ikke ligge der. Vi bruker Hills som er kjøpt på dyreforretning til mat.

Vår katt er voksen, men bruker klorestativet hver dag. Han klorer på det hver gang han kommer inn, og før han går ut.

Du kan få halsbånd med sikkerhetslås. Da faller de av hvis pus henger seg fast noe sted. Jeg kan bekrefte at de virker, vi kjøper nye støtt og stadig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 10:16   #105
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Du kan få halsbånd med sikkerhetslås. Da faller de av hvis pus henger seg fast noe sted. Jeg kan bekrefte at de virker, vi kjøper nye støtt og stadig.

Da skal jeg høre om det i dyrebutikken. Jeg har også lest noe om "strikkbånd", slik at kattene enkelt/enklere kan sno seg ut hvis de sitter fast. Men det hørtes jo greit ut med noe som bare faller a.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 23:43   #106
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Biltema har noen geniale og billige halsbånd til katter. Det er reflekshalsbånd også og lett å skrive telefonnummer på med merketusj. Koster 10 kroner stykke eller noe sånt, men er strikk og faller lett av. Vi bare klipper av bjella, for ingen katter skal behøve å gå med bjelle er nå min mening. De hører jo ekstremt godt. Jeg bare klipper av det som er for langt på refleks halsbåndet. Du finner det HER på kattesiden til Biltema.

Skal du gå tur med katt i starten ute så bør du kjøpe skikkelig sele. Og helst brystsele så den slipper å ha den rundt halsen. En katt er egentlig ikke stor nok til å gå ute alene uten tilsyn før de er 7-8 måneder pga. at det er først da stedsansen begynner å bli ordentlig utviklet. Før den tid så kan de lett gå seg vill og kanskje ikke finne veien hjem igjen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 17:48   #107
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Takk for svar. Det blir nok den type løsning her også ved evt feriereise. Evt. med kattedør + kattedør fra garasje og inn i kjellerstue, så det kan stå mat etc. på vaskerommet. Den biten får vi tenke på. Men vi skal ha kattedør, det er sikkert.

Ellers tenkte jeg å kjøpe følgende:
- Kattedo/kasse
- Kattesand + spade
- Pute/kurv
- Mat + vannskål
- Bånd (til de første turene ut, han er bare 12 uker når vi får han)
- Lite klorestativ eller plate

Hvilket fôr anbefales?

Det opplyses at det vi betaler for katten inkl. chipping, kastrering og vaksinering + full helsesjekk før overlevering. Kastreres de så tidlig altså? Eller må vi evt. regne med å komme tilbake for å få det gjort?

Kastreres tidligst ved 6 mnd alder. Vi får kattunge fra Dyrebeskyttelsen nå i august og skal tilbake til dyrlegen med han i november for kastrering (betalt av DB) og chip som vi betaler selv. Han blir tredjemann i huset!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 21:24   #108
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Kastreres tidligst ved 6 mnd alder. Vi får kattunge fra Dyrebeskyttelsen nå i august og skal tilbake til dyrlegen med han i november for kastrering (betalt av DB) og chip som vi betaler selv. Han blir tredjemann i huset!

Kattunger fra dyrebeskyttelsen her i Tromsø kastreres ved 12-ukersalder når de er leveringsklare.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 22:06   #109
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

De kan kastreres så tidlig, ja. Det ble gjort i USA da jeg fikk katt der fra the Humane Society.

Vi, jeg, kan passe katt om dere reiser vekk. M er allergisk, så vi kan ikke ha katt selv, dermed synes de det er ekstra stas å kunne se en annen sin.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 22:08   #110
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Kastreres tidligst ved 6 mnd alder. Vi får kattunge fra Dyrebeskyttelsen nå i august og skal tilbake til dyrlegen med han i november for kastrering (betalt av DB) og chip som vi betaler selv. Han blir tredjemann i huset!

Da bør du be dem oppdatere kunnskapen sin, for kattunger kan fint kastreres fra 12 ukers alder. Bare fordeler med det.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-14, 10:15   #111
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De kan kastreres så tidlig, ja. Det ble gjort i USA da jeg fikk katt der fra the Humane Society.

Vi, jeg, kan passe katt om dere reiser vekk. M er allergisk, så vi kan ikke ha katt selv, dermed synes de det er ekstra stas å kunne se en annen sin.

Hey hey. Så genialt! Ja, men da skal vi huske på det - så får vi i pose og sekk "begge to"; vi har katt og dere har en katt dere kan besøke.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-14, 10:16   #112
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Flott, da satser vi på at katten er kastrert når vi får den. Vi skal hilse på den om drøye to uker til, da skal jeg og guttungen bort der den bor i fosterhjem. Det blir kjekt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-14, 10:56   #113
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Flott, da satser vi på at katten er kastrert når vi får den. Vi skal hilse på den om drøye to uker til, da skal jeg og guttungen bort der den bor i fosterhjem. Det blir kjekt!

Jeg regner med den er kastrert. Dyrebeskyttelsen Tromsø omplasserer ingen fertile katter, og jeg tror det er gjengs over hele landet.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-14, 12:11   #114
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Da henger de visst en smule etter både dyrebeskyttelsen og veterinærene her i byen. Flott at Fjetla gjøres tidligere! Veldig greit å slippe å vente til de er kjønnsmodn og begynner å markere!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-14, 12:12   #115
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg regner med den er kastrert. Dyrebeskyttelsen Tromsø omplasserer ingen fertile katter, og jeg tror det er gjengs over hele landet.

Ikke her i Vestfold. Her kan vi få dem kastrert på db.s regning når de er 6 mnd

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 10:14   #116
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Har snakket nærmere med DB nå og jeg får med skjema som gir gratis chip, vaksine, helsesjekk og kastrering ved timebestilling etter at katten er blitt 20 uker. Så da kan vi velge selv når det passer, før vi kommer så langt at katten slippes ut på egenhånd, hvilket vi ikke kommer til å gjøre før han er 7-8 mnd tenker jeg. Så da er jo den saken grei.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 18:32   #117
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Så greit Bomull! Her valgte jeg å chippe minsteknøttet da han fikk 12 ukers vaksina, er så redd han skal stikke av og da er chip godt å ha. Han har fått bånd med navnskilt på også og vi går tur tre ganger om dagen i bånd så han blir kjent i området.
Angående kastrering vil ingen av veterinærene jeg kjenner gjøre dette før han er tidligst 5 mnd. så det gjør vi som vi alltid har gjort og venter med til han er et halvt år og skal ut.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 20:12   #118
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Kan veldig godt hende at jeg chipper etc først og kastrerer til sist, hvis jeg kan dele.det opp, greit med den chippen hvis han skulle smette ut ved uhell. Det med å gå tur var lurt. Har allerede hatt han ute et par ganger i bånd, men skal søren meg gå litt lengre turer etterhvert!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-14, 11:03   #119
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kattekunnskap ønskes

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Kan veldig godt hende at jeg chipper etc først og kastrerer til sist, hvis jeg kan dele.det opp, greit med den chippen hvis han skulle smette ut ved uhell. Det med å gå tur var lurt. Har allerede hatt han ute et par ganger i bånd, men skal søren meg gå litt lengre turer etterhvert!

Sånn jeg tenkte i allefall, og når jeg uansett hadde time til vaksine tok jeg begge deler da. Vi går tur minst tre ganger om dagen,( jeg er sykemeldt og hjemme) Ikke langt, holder oss rundt i hagen og huset. Han nektet helt i starten, nå står han ved nettingporten i døra og hyler når han vil ut. Sitter helt rolig når jeg tar på selen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no