Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-13, 21:21   #1
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Kan være de fleste har sett dette for lenge siden.
Men jeg så det først idag.
Og ble veldig fasinert.

http://www.barnehageklaer.no/

De bedriver da altså leie av barnehageklær.
Men her følger jo da kun 1 sett, og man vil jo kanskje trenge ekstra, til vask, møkkete osv.

Man vil jo også trenge vintersko tenker jeg. Joggesko, sandaler.
Altså det er jo mye her som ikke er inkludert.

Og 350kr mnd, gir jo faktisk en pris på 4100kr i året. Også kommer jo alt som ikke følger, i tillegg.

Jeg personlig kunne vel ikke tenkt meg denne løsningen, men litt fasinert ble jeg likevel. Så er det marked for noe sånnt?
Ville du benyttet deg av ett sånnt tilbud?

*lager poll*

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:27   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Nei, dette hadde jeg ikke gjort. Leie klær til ungene syns jeg var et merkelig konsept.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:29   #3
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Aldri.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:31   #4
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, dette hadde jeg ikke gjort. Leie klær til ungene syns jeg var et merkelig konsept.

Opprinnelig lagt inn av astrid_d, her.

Aldri.

Godt det ikke bare er meg da gitt, hehe.




Men som tilleggsinfo jeg glemte legge til.
Når klærne returneres så gies de bort til noe fattige eller noe sånnt. Det er ikke sånn at klærne går videre til neste. (Om det skulle endre meningen til noen.)
Hva som skjer om man roter vekk klærne eller de blir ødelagt underveis aner jeg ikke.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:33   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Nope.
Ett sett med ullundertøy faktisk. Det er jo ingenting.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:34   #6
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Nei, dette hadde jeg nok ikke benyttet meg av.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:36   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Jeg ser ikke helt poenget må jeg innrømme.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:36   #8
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Nei, dette hadde nok ikke vært noe for oss.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:38   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Dette ser ut til å være et dyrt og meningsløst konsept.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:40   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Nei, rett og slett for lite klær, til for mye penger.

Ja, også bruker vi en del fra Knerten til Mirko etterpå, så jeg vil ikke sende det tilbake.

Også er vi heldige nok til å arve en del klær.

Mine har uansett to dresser (en hjemme og en i bhg, så bytter vi når det må vaskes), to varianter av skotøy (vintersko og vinterstøvler, og spesielt han har sær nok fot til at jeg trenger å prøve skotøyet på), et utall sett med ullundertøy, minst to sett mellomlagstøy, spesielt Knerten trenger flere sett votter pr dag, og i det hele tatt, jeg hadde trengt å leie to sett til hver unge, og supplere selv med en god del, tror jeg. (Om vi altså ikke hadde tilgang på en god del arvetøy, spesielt yngste, hun har dresser i flere størrelser liggende på vent)

Konseptet var sånnsett ikke dumt, leie, levere fra seg, og gis til de som trenger det.

Men inneholdet var for lite til at jeg ikke må skaffe mye selv, og da ble 350 kr i mnd rett og slett altfor dyrt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:41   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Nei, hadde aldri vært aktuelt, aldri.

Alt for lite klær som Malama påpeker. Yngste her bor i ull høst og vinter og trenger dermed endel. Jeg vil dessuten kunne velge hva jeg vil kjøpe, hva som passer hans fot osv. osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:41   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Nei, jeg hadde ikke benyttet meg av det, men jeg har også blitt forundret over hvor mange foreldre som egentlig ikke har noe som helst peil på bekledning og hvilke merker som duger og ikke, og som heller ikke ser ut til å tilegne seg ny info på området. Ja, så jeg tror kanskje dette kan være smart for noen - på lik linje som noen ønsker å få matvarer levert på døren eller middagsretter. Og så kan det faktisk være forlokkende å slippe å tenke på alt tøyet som man blir sittende igjen med. Joda, bare å levere det til UFF etc, men det enkleste er ofte det beste for noen kanskje?

Men som sagt - jeg er veldig opptatt av hva barna mine har på seg, så jeg kunne ikke overlate den avgjørelsen til noen andre som i et slikt firma

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:44   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Nei, det måtte i så fall ha vært spesialutstyr som bunad til en spesiell anledning, brudepikekjole eller noe sånt, ikke hverdagsklær.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:47   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Nei, det er helt uaktuellt.

Min første tanke var at det ikke er 1. april før på mandag. Jeg kunne kanskje kjøpt en eller annen pakke med klær. Men å leie for ett å og ikke få beholde detr? Det blir bare rart for meg.

__________________
S.E.& O.

Sist redigert av veobra : 28-03-13 kl 21:47. Årsak: skriveleif
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:48   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei, det måtte i så fall ha vært spesialutstyr som bunad til en spesiell anledning, brudepikekjole eller noe sånt, ikke hverdagsklær.

Ja, akkurat det kan det hende det er marked for, klær man bruker bare en gang eller to og ikke har lyst til å kjøpe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:49   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Utleie av barnebunad, DET hadde vært noe ja.

Det stiller i en meget annen kategori enn barnehageklær.

Bunad som de bare får brukt en håndfull ganger, det skulle jeg gjerne leid.
Arv i familien er fint det, men disse bunadene er jo (heldigvis) laget slik at de kan sys ut og brukes i mer enn en sesong. Min sønn har en fetter, som er halvannet år yngre enn ham. Om jeg kjøper en guttebunad er det ikke lang tid den gutten kan bruke den etter at min sønn har vokst ut av den. Min datter har en kusine. Hun er 8 måneder yngre. Arv av hverdagstøy går stort sett akkurat (spesielt siden disse ungene er litt små av vekst) men bunad, der hadde jeg kunnet vært interessert i leie ja.

(I praksis får de derved festdrakt. Fortsatt med mulighet for flere års bruk da, så noe begrenset arv her.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:51   #17
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei, det måtte i så fall ha vært spesialutstyr som bunad til en spesiell anledning, brudepikekjole eller noe sånt, ikke hverdagsklær.

Enig der.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Nei, det er helt uaktuellt.

Min første tanke var at det ikke er 1. april før på mandag. Jeg kunne kanskje kjøpt en eller annen pakke med klær. Men å leie for ett å og ikke få beholde detr? Det blir bare rart for meg.

Ja for først trodde jeg det var en pakke jeg kunne kjøpe.
Så jeg tenkte jo, "Åååå genialt, lurer på hvor mye det koster"
Og tok da tegningen når det står 350kr mnd og leie.
Og jeg klarte virkelig ikke se poenget med det. Og ser at det ikke bare er meg nei. Hehe.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:53   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Man sparer sikkert tid på å bestille en slik pakke slik de reklamerer med, men det er vel ikke sikkert at alt passer alle barn? Tviler på det. Noen dresser passer barn med korte bein, andre har lang rygg osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:54   #19
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.461
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Jeg syns ikke dette ser så dumt ut, jeg. Likte også at de har integrert bærekraft/ sosialt ansvar i forretningskonseptet sitt.

Hvis det er god kvalitet på klærne (alla Reima, goretex sko etc) kommer vel ikke dette så ille ut økonomisk heller?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 21:56   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Står at vannsøylen på dressene er 8000, så det er jo bra. Men det er cherrox, ikke gore tex ser det ut som.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no