Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Etisk - skulle man latt være?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-16, 19:21   #241
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Som jurist må jeg si at sin egen signatur er noe man bør ha kontroll over. Alle våre tre lærere har gjennomgått spm, spurt om det er greit at de noterer x og y, eller de har lagt inn det vi alt har fyllt inn hjemme.

Jeg synes bare det er viktig å informere om i denne debatten, fordi flere ser ut til å legge til grunn mange hypoteser om at ingenting er kanskje notert, kanskje det aldri er snakket om osv. Når kommunen faktisk har retningslinjer og et opplegg rundt dette, nettopp for å avdekke. Sikkert ikke ufeilbarlig, men ihvertfall et forsøk på å få frem ting i lyset. Når alt er fyllt ut med "alt er flott" to ganger i året over flere år, så undres jeg.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 12:25   #242
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Aner ikke hva jeg skal mene om dette, men artikkelen fra Budstikka synes jeg var langt over streken. Dette kunne vært ført i pennen på en langt bedre måte, om målet var å gi en partsopplysning for at jentene skal få fred for anklagene fra presse og bok.

Jeg syns det var en oppklarende artikkel for meg som person, ettersom jeg nå i større grad tror jeg har fått et helhetsbilde av situasjonen. Er det omfanget av informasjon du syns er for stort? For jeg tror ikke alltid det er så lett å vite nøyaktig hvor mye fakta man skal ta med for å underbygge det man sier. Jeg syns det er positivt at man kan underbygge det man sier med fakta, selv om det kan sette en part i et dårlig lys.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

vi har alle et behov for å fortelle omverdenen at barnet mitt er "supergrei TM", og da er det jo fint å slenge på litt dritt om den "rare familien" som lager så mye støy og ståk om småting, for å underbygge hvor bra og velfungerende ens eget barn "supergrei TM" er.

Og så er jeg hoderystene til dette. Ja, vi er selvsagt alle mer myrsnipete til egne unger enn til andres, men jeg mener definitivt at det går en grense. Det er slett ikke slik at alle tror ens egne unger er perfekte, og at andre unger alltid er de slemme. Å ha som utgangspunkt at man "slenger dritt på den rare familien" bare for å heve sin egen unge syns jeg er betenkelig. Ja, noen gjør det. Ja, noe foreldre evner ikke å se at egen unge er skyld i mye av det som skjer. Men min erfaring er at mange foreldre er svært oppegående og fullstendig klar over egne ungers begrensninger og dårlige sider.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 13:43   #243
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Det Lille meg sa.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 13:57   #244
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ja, vi er selvsagt alle mer myrsnipete til egne unger enn til andres, men jeg mener definitivt at det går en grense. Det er slett ikke slik at alle tror ens egne unger er perfekte, og at andre unger alltid er de slemme. Å ha som utgangspunkt at man "slenger dritt på den rare familien" bare for å heve sin egen unge syns jeg er betenkelig. Ja, noen gjør det. Ja, noe foreldre evner ikke å se at egen unge er skyld i mye av det som skjer. Men min erfaring er at mange foreldre er svært oppegående og fullstendig klar over egne ungers begrensninger og dårlige sider.

Jeg har ikke skrevet noe her i tråden for jeg kjenner en av familiene og det er selvsagt slik at jeg påvirkes av det. Foreldrene der er veldig oppegående og fullstendig klar over eget barns begrensninger, som Lille nei skriver. De er foreldre som bryter inn om de ser at noen behandles urettferdig og da spesielt fra eget barn. Det har de ikke sett her.

Medias dekning har vært tøff for denne jenten på lik linje som for de andre jentene. Det er veldig kraftige beskyldninger å få når du ikke helt skjønner hva du har gjort galt.

(Jeg har stemt av med moren at det er greit at jeg skriver at jeg kjenner dem).


Sist redigert av Pelen : 26-11-16 kl 17:47.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 14:06   #245
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Jeg fikk omsider lest hele artikkelen i går, jeg også - med stadig større hakeslepp, må jeg si. Jeg skjønner behovet for renvaskelse av jentene som er anklaget for mobbing, men synes artikkelen går for langt og er grovt ubalansert. Snakk om karakterdrap på 13-åringens mor.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 14:08   #246
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes også artikkelen er noe tendesiøs og sladderaktg

Ja. Akkurat dette.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 16:58   #247
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Ja, jeg er nok summasummarum enig med deg, Bluen. Det er helt riktig at den andre siden av historien kommer frem, men dette er ikke måten å gjøre det på.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 18:07   #248
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Jeg synes denne saken har vært utrolig vanskelig. Jeg har steilet helt over den massive "hunblemobbettildøde"-dekningen som var. Og jeg reagerte veldig på at barn ble hengt ut som mordere - akkompagnert av massivt fordømmende kommentarfelt.

Budstikka kunne ha ventet til rettsaken. Men det er også en viktig historie de har valgt å fortelle - ikke minst sett i lys av at mor faktisk har medvirket til utgivelsen av en bok om denne saken før rettsaken.

Jeg synes redaktørens kommentar her:http://www.budstikka.no/valdres-sake.../s/5-55-399564 er viktig lesning. Og jeg tror ikke vi skal undervurdere hvor knusende dette har vært for disse barna og disse familiene. Jeg skjønner at Budstikka - i sin rolle som lokalavis - ønsker å male et litt mer nyasnert bilde av denne saken. Men det er klart det er veldig vanskelig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 18:52   #249
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Ja, hvis målet var å nyansere, synes jeg nok de har bommet ganske grovt. Dette er vel noe av det mindre balanserte jeg har lest.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 18:59   #250
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, jeg er nok summasummarum enig med deg, Bluen. Det er helt riktig at den andre siden av historien kommer frem, men dette er ikke måten å gjøre det på.

Men hvordan er måten å gjøre det på da?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 19:10   #251
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Ja, sånn som situasjonen var etter mediekjøret mot jentene, hva hadde da vært riktig måte å nyansere fremstillingen på?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 19:46   #252
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, sånn som situasjonen var etter mediekjøret mot jentene, hva hadde da vært riktig måte å nyansere fremstillingen på?

Ja, det lurer jeg på også. Budstikka sin artikkel er, naturlig nok, fra et annet ståsted enn det moren har fremstilt. Likevel synes jeg ikke den er helt ubalansert, den er ganske detaljert, og etter mitt syn innehar den en del fakta.

Og jeg skjønner godt at det er et behov for å gjøre nettopp det, særlig når media har vært såpass ensporet, og de vet det var en bok på vei. En bok som mest sannsynlig forsterker medienes vinkling om at datteren ble mobbet til døde. Totalt sett så kjenner jeg egentlig på at jeg skulle ønske det ikke gikk an å ha så stort medieoppslag i slike saker. Jeg skjønner det er nødvendig, noen ganger, men det kan også ødelegge ufattelig mye for mange.

Jeg håper alle som har behov har fått hjelp og støtte, uansett hvilken side de skulle stå på. Det er jo aldri noen vinnere i en slik sak. Bare tapere.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 21:08   #253
Lille Blå1
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2016
Innlegg: 6
Lille Blå1 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Hei! Dette er mitt første innlegg her! Jeg hadde en profil som Lille Blå, men husket ikke innloggingen, så da ble det Lille Blå1 �� Noen husker meg sikkert fra SG og NM sidene �� Jeg er dessuten mamma til en av Gullhaug-jentene �� Jeg ønsker ikke å gå så mye inn på saken, men vil bare si at å være 12-13 år og bli kaldt barnemorder på sosiale medier er ganske tøft. Det er 180 elever på dette trinnet på mølladammen og 12-13 jenter fra Gullhaug. Ganske gjennomsiktig med andre ord! Første uken etter juleferien måtte barna kjøres til skolen pga journalister og fotografer! Det er uholdbart og et overtramp til de grader!! Mange så ut til å glemme at disse barna var mellom 6 og 9 år da de gikk sammen med den avdøde på skolen. Så man kan ikke, uansett hva, bebreide disse barna �� Hva har skjedd de 5 årene som har gått siden da? Det vil vi kanskje få svar på når helserapporten konmer, kanskje ikke. Uansett, dette er en tragisk sak for alle involverte. Jeg anbefaler dere å lese leserinnlegget i Aftenposten som heter "Når barn dør og barn får skylden". Den er beskrivende for hvordan det var for oss som stod midt oppi det ��


Sist redigert av Lille Blå1 : 26-11-16 kl 21:34.
Lille Blå1 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 21:40   #254
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Så hyggelig å se deg her Lille Blå (og takk for hyggelig samtale tidligere i dag). Jeg tror at det er ganske mange som husker deg fra NM.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 21:46   #255
Lille Blå1
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2016
Innlegg: 6
Lille Blå1 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Takk Pelen :-)

Lille Blå1 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 21:52   #256
Lille Blå1
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2016
Innlegg: 6
Lille Blå1 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

http://www.aftenposten.no/meninger/d...n-608793b.html

Lille Blå1 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 23:24   #257
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Man man mene mye om denne saken - men å mene at Budstikka aldri skulle ha gitt disse barna en stemme synes jeg er rart. Opplevelsen barnas foreldre har hatt med denne moren er jo i høyeste grad relevant. Det kommer godt frem at det er deres opplevelser og erfaringer, og moren har hatt mulighet til å uttale seg om artikkelen. Det er lov å føle seg misforstått, motarbeidet og ekskludert, men det er altså ikke nok å føle seg mobbet for å faktisk være mobbet. For eksempel er det ikke mobbing om du er bat-shit crazy og du opplever det som krenkende at ikke alle danser etter din fløyte. Det må en form for uavhengig part inn for å vurdere og bedømme dette.
Denne saken står altså slik at den uavhengige parten er kommunen (ved skolen), som da ikke har dokumentert noe tegn til det moren hevder når det gjelder mobbing. Og så er også politi og påtalemyndigheter inne og mener altså at moren kan være straffskyldig i datterens død. Og så skal ikke disse foreldrene få lob til å uttale seg? Og lokalavisen skal ikke få lov til å komme med deres versjon? Sorry. Jeg er bare ikke enig i dere som sier at Budstikka burde ha sittet på denne. Budstikka skriver utvilsomt mye rart. (og er totally i lommen på kommunen). Men denne støtter jeg. Vi kan ikke gi full immunitet hver gang noen drar mobbekortet.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 02:45   #258
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Man trenger ikke å mene at Budstikka skulle latt være å skrive noenting for å mene at de gikk altfor langt i den artikkelen de skrev. Jeg har f.eks. også gitt klart uttrykk for at pressens rolle overfor barna i denne saken er forkastelig på grensen til det kvalmende.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 04:08   #259
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Man trenger ikke å mene at Budstikka skulle latt være å skrive noenting for å mene at de gikk altfor langt i den artikkelen de skrev. Jeg har f.eks. også gitt klart uttrykk for at pressens rolle overfor barna i denne saken er forkastelig på grensen til det kvalmende.

Nettopp. Two wrongs doesn't make it right.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 08:27   #260
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Jeg er bare ikke enig i dere som sier at Budstikka burde ha sittet på denne. Budstikka skriver utvilsomt mye rart. (og er totally i lommen på kommunen). Men denne støtter jeg. Vi kan ikke gi full immunitet hver gang noen drar mobbekortet.

Det jeg reagerer på er retorikken (innpakningen/formen) heller enn innholdet. Har inntrykk av at de fleste som reagerer her i tråden gjør det på samme grunnlag som meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no