Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-17, 19:43   #21
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenkte at dette var en desperat manøver og ikke akkurat måten ungene behandles på til vanlig. Måten den første kommer spankulerende inn på, sier meg at hun ikke akkurat er vant til å bli skysset ut igjen. og babyen!

Tenkte akkurat det samme.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 19:45   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Synes det er veldig merkelig at noen reagerer på hvordan barna blir behandlet her. Hvem hadde ikke gjort det samme i desperasjonen som oppstod?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 19:46   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Jeg tror ikke dere i barnemishandlingsfraksjonen helt skjønner konteksten her. Der sitter du i en noe obskur førsteamanuensisjobb i Pusan, og har viet ditt liv til koreansk politikk. Og endelig er Sør-Korea på dagsordenen! This is your moment in the spotlight! Du skal liveintervjues på BBC! Og inn valser altså din åpenbart trygge og ustyrlige datter og din halvgale baby i gåstol inn og forventer sin vanlige rett til å skalte og valte på kontoret ditt. Kona di vet derimot hvor viktig dette er, og kaster seg desperat inn for å redde situasjonen.

At han ikke dævva!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 19:53   #24
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

At han ikke dævva!

Jeg dævver! Den gåstolen!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 19:57   #25
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Det beste er egentlig mora som huker seg ned på barnas nivå, og strekker seg desperat etter døra for å lukke den, nesten liggende på golvet. Som om hun gjør mindre av seg da.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 20:02   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Ikke sant, hun prøver å gjemme seg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 20:17   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenkte at dette var en desperat manøver og ikke akkurat måten ungene behandles på til vanlig. Måten den første kommer spankulerende inn på, sier meg at hun ikke akkurat er vant til å bli skysset ut igjen. og babyen!

Samme tenker jeg også, og så syns jeg faren er så herlig der han desperat prøver å holde maska.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 20:25   #28
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror ikke dere i barnemishandlingsfraksjonen helt skjønner konteksten her. Der sitter du i en noe obskur førsteamanuensisjobb i Pusan, og har viet ditt liv til koreansk politikk. Og endelig er Sør-Korea på dagsordenen! This is your moment in the spotlight! Du skal liveintervjues på BBC! Og inn valser altså din åpenbart trygge og ustyrlige datter og din halvgale baby i gåstol inn og forventer sin vanlige rett til å skalte og valte på kontoret ditt. Kona di vet derimot hvor viktig dette er, og kaster seg desperat inn for å redde situasjonen.

At han ikke dævva!

Just precis!

var reaksjonen her også.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 20:30   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Babyen i gåstolen!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 20:32   #30
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror ikke dere i barnemishandlingsfraksjonen helt skjønner konteksten her. Der sitter du i en noe obskur førsteamanuensisjobb i Pusan, og har viet ditt liv til koreansk politikk. Og endelig er Sør-Korea på dagsordenen! This is your moment in the spotlight! Du skal liveintervjues på BBC! Og inn valser altså din åpenbart trygge og ustyrlige datter og din halvgale baby i gåstol inn og forventer sin vanlige rett til å skalte og valte på kontoret ditt. Kona di vet derimot hvor viktig dette er, og kaster seg desperat inn for å redde situasjonen.

At han ikke dævva!

Igjen må jeg bare quote deg. Nemlig!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 20:41   #31
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Jeg ler og ler og ler.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 20:44   #32
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Nå har jeg googlet grundig, og damen er kona hans, altså barnets mor. "Barnemishandlingsfraksjonen" - spot on!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 20:44   #33
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Eg berre ler og ler. Og han ler jo faktisk litt, han stakkaren som vert intervjua også.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 20:45   #34
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Klippet viser i alle fall med all tydelighet kvifor ein ikkje skal gje beibier sånne gåstoler. Det hugsar eg nemlig at me diskuterte på NM i gamle dagar.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 20:47   #35
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige



Jeg ler og ler!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 20:56   #36
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Jeg dævver!!!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 20:57   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Vi ler også. Tenk deg da, du er stuck på live TV og aner ikke hva de gærne ungene kan finne på. Han har jo ingen mulighet til å rope på kona eller snakke til ungene. Interessant at en del går ut fra at det er en nanny/au pair, og ikke kona. Mannen bor/har bodd mange år i Sør-Korea og er med stor sannsynlighet gift med en koreansk dame. Greit å rydde litt i stereotypene?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 10-03-17 kl 21:00. Årsak: Modererte meg
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 21:03   #38
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Barnemishandlingsfraksjon ...

Det var ikke barnemishandling jeg reagerte på. Mer enn observasjon: jeg tror ikke vi hadde sett denne (lett paniske)reaksjonen på nrk, med ungen til hareide valsende inn i kameravinkelen.

Og godt det var mora .. og ikke en arbeidsløs nanny

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 21:25   #39
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Haha, selvfølgelig diskuteres denne på FP!

Jeg er glad for å lese at det er Mor og ikke nannyen. Og jeg hadde reagert AKKURAT på samme måte hvis det var min mann som skulle intervjues på direkten og jeg liksom skulle ha passet på ungene.

Men atte, gåstolen. Skal vi ikke diskutere gåstolen??

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 21:28   #40
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvad tycks? Et BBC-intervju utenom det vanlige

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg syntes det var hilarious, særlig den minste ungen i gåstolen! Og ellers tilskriver jeg det meste til stiff upper lip / holde maska –*imponerende at han ikke knakk helt sammen!

Ikke sant!? Jeg dævver!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no