Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-07, 14:06   #41
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Det spiller ingen rolle om blikket kommer eller ikke, Liven. Jeg har fått det bekreftet at det er det folk tenker, om de aldri så mye ser bort. Det er så usigelig trist å tenke på.

  Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 14:10   #42
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg innrømmer gladelig at jeg titter i andres handlekurv når jeg står i kø. Det er underholdning i en ellers så kjedelig situasjon. Jeg syns det er morsomt å se an personen, og så se på hva som ligger oppi kurven - eller omvendt. Det har nesten gått sport i det. Veldig ofte treffer jeg blink.

Og så tenker jeg selvsagt mitt om dem som står og blar i Se & Hør - eller enda verre, slenger det i kurven sin.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 14:11   #43
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det spiller ingen rolle om blikket kommer eller ikke, Liven. Jeg har fått det bekreftet at det er det folk tenker, om de aldri så mye ser bort. Det er så usigelig trist å tenke på.

Det skjønner jeg at du synes er trist.
Det er trist at folk har fordommer. Jeg har mange av dem, og jeg innrømmer det. Uten stolthet. Jeg prøver å jobbe med dem, og blir flinkere etter eldre jeg blir. Men jeg har ennå mye å jobbe med (særlig ang. politikk og Se og Hør og sånn....)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 14:16   #44
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er ikke så opptatt av hva andre handler nei, kan godt finne på å stå og kikke på samlebåndet, men da står jeg oftest i helt andre tanker. Men jeg VET at mange ser på hva feks. overvektige handler og dømmer dem skikkelig nedenom og hjem om de kjøper søt og fet mat, for det har jeg fått bekreftet i andre tråder (bla. der folk svarte anonymt).

Det er nok desverre min oppfatning også.

  Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 14:48   #45
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det spiller ingen rolle om blikket kommer eller ikke, Liven. Jeg har fått det bekreftet at det er det folk tenker, om de aldri så mye ser bort. Det er så usigelig trist å tenke på.

Men, det er snakk om noen, ikke alle. De fleste har vel mer enn nok med seg selv. Og det folk tenker for seg selv er jo et uttrykk for hva som bor i dem, ikke for hva som er i veien med andre. Det er som Liven sier; det er hennes fordommer det er snakk om.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 15:26   #46
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Men, det er snakk om noen, ikke alle. De fleste har vel mer enn nok med seg selv. Og det folk tenker for seg selv er jo et uttrykk for hva som bor i dem, ikke for hva som er i veien med andre. Det er som Liven sier; det er hennes fordommer det er snakk om.

Jeg klarer ikke å gjette hvem som tenker det og hvem som ikke tenker det. Når jeg har fått bekreftet at det er noen som gjør det blir det automatisk alle i mitt hode. Det er mine tanker som til sist er ødeleggende for meg.

  Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 15:57   #47
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Forresten! Jeg la merke til det forrige lordag, klokka 16 inne på en REMA: jeg hadde en pakke fullkornsgrot med eple, en firpakk yogurt og en bleiepakke i handlekurven. Gutta foran meg hadde en sixpack med ol, en engangsgrill og 20 marlboro. Da måtte jeg smile litt med tanke på hvordan livet mitt har forandret seg de siste to årene.

Akkurat i slike situasjoner kan jeg og legge merke til det.
Jeg har sett noe lignende før


Ellers, legger jeg aldri merke til det.
Jeg har nok med å passe på min egen kurv jeg, og huske alt jeg skal ha selv *susehodet*.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 15:59   #48
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg jobber i kassa på Kiwi, så jeg har ikke så mye valg, i grunn.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 16:12   #49
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.645
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg har mer enn nok med å holde styr på ungene i butikken.
Dessuten kjøper jeg så mye junk og godsaker selv, at det skulle tatt seg ut om jeg "baktenkte" andre.

Jeg jobbet forresten på ICA Hovseter dengang jeg studerte, og da gjorde jeg mine tanker om gardistenes kosthold (dvs, de fikk jo sikkert sunn kost i leier'n). Det besto i snus, wienerbrød og cola. Den ene gardisten komm alltid i min kasse, uansett hvor lang kø jeg hadde. Jeg ble naturligvis innbilsk og ventet meg nærmest en innbydelse til gardeballet.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 16:17   #50
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Ja, det gjør jeg. Det er interessant å se hva folk spiser og hva folk bruker av andre husholdningsartikler.
Jeg har en litt sånn "Ellingfantasitankegang" der. Artig å fable om hvordan folk er basert på en pytteliten bit av hverdagsgjøremålene deres.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 17:31   #51
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg legger noen ganger merke til hva folk helgehandler, for det er så forskjellig fra midtuke handligen.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 18:08   #52
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Klart det.. Eneste moro jeg har..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 21:55   #53
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og så tenker jeg selvsagt mitt om dem som står og blar i Se & Hør - eller enda verre, slenger det i kurven sin.

Jeg er sikker paa at INGEN kan se paa meg at jeg leser, og til og med innimellom kjoper Se&Hoer bare ved aa se meg.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 00:35   #54
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Sikker?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 02:51   #55
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Sikker?

du ville fatt sjokk!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 08:52   #56
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Ja jeg ser i handlekurven til folk - i allefall de som står forran meg i køen. En handlekurv sier mye om en familie/et menneske. Jeg reagerer sjelden på at noen kjøper godteri. Barnemat fra Nestlé derimot...

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 09:02   #57
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.420
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Barnemat fra Nestlé derimot...

Da hadde du nok tenkt ditt om handlevogna mi hvis du stod bak meg for ett til halvannet år siden

Jenta mi nektet nemlig å ta noe annet i sin munn. All anna barnemat ble spytta rett ut igjen (og hjemmelaget verst av alt). Det samme gjaldt grøt. Hun hadde en merkelig forkjerlighet for Nestlé ... Så der gikk de prinsippene fløyten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 09:08   #58
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg ofrer det ikke en tanke engang! Jeg ser om noen trøkker i ungene sine godis mens de selv står og røyker - da har jeg alle fordommene mine klare, men hva folk kjøper på butikken kunne ikke ha engasjert meg mindre.

(Men jeg kjøper jo både godis, halvfabrikata og sånn sjøl da - men Zol: Jeg kjøper ikke nestle barnemat iallefall)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 09:11   #59
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.937
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Det hender jeg ser i folks handlevogner når jeg står i kassakø, hvis det ikke er noe annet å ta seg til. Og ja, det hender at jeg gjør meg tanker om dette og hint. Det antar jeg at folk gjør om meg og mitt også, jeg har endel økologisk mat i korva, ingen grønnsaker / frukt (sånt kommer på døra fra en økologisk butikk), altfor mye snop, noen pakker med MME og ingen bleier. En litt merkelig sammensatt handlevogn mao.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 09:23   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Det som er litt morsomt er at noen kanskje får spader av min handlekurv når jeg handler inn kremfløte, bacon, seterrømme, fete oster og lignende. Jeg er jo fremdeles overvektig (har ca. 20 kg igjen å gå ned), og folk tror sikkert "feita skal hjem og kose seg skikkelig". Det skal jeg jo, men denne maten ser jeg jo på som SUNN siden jeg spiser lavkarbomat. Det skjønner nok ikke alle.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no