Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-07, 16:45   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Sandkassa i bakgården er dekket av en presenning så ikke alle kattene skal bruke den som sitt private toalett. I dag, når jeg tok av den for første gang på tre uker så hadde en helg haug med maur lagt egg der og myldret rundt.

Som den kaldblodige morderen jeg er tok jeg en spade og skoflet alle eggene (og en del maur) oppi ei bøtte som jeg fyllte med vann. Da drukner de vel?

Men hvordan blir jeg kvitt resten av de aggressive små krypene uten å gjøre sandkassa giftig?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 16:55   #2
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Har hørt at en maurboks kan lokke maueren vekk. Ellers har jeg hørt at maur er nesten umulig å bli kvitt etter midtsommer, men mulig det er feil?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 16:55   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Helle kokende vann i den?

Det dreper ihvertfall ugress.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 16:56   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Fristende å helle tennvæske på og tenne på.

  Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 17:30   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Fristende å helle tennvæske på og tenne på.

Den kommentaren så innmari bra ut sammen med signaturen din, gitt!

Men det frister ja. Hadde ikke sandkassa stått ganske nærme både et gjerde og et hus hadde jeg kanskje gjort det.

Emm, hva er en maurboks?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 17:33   #6
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Den kommentaren så innmari bra ut sammen med signaturen din, gitt!

  Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 17:44   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Jeg støtter Albertine: tennveske (eller bensin) og en lighter. Funker her hos oss.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 18:31   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Fristende å helle tennvæske på og tenne på.

Det pleide mamma å gjøre når det var maurtuer i hagen. Det hadde vi flere ganger.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 18:49   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Jeg synes dere er brutale jeg. Jeg stemmer for at du smører deg inn med honning, stiller deg oppi sandkassen, venter til alle maurene er klatret opp på deg, så soper du restene av tuen opp i en bøtte, tar med deg deg selv og bøtten ut i skogen, legger fra deg innholdet i bøtten der, og skyller av deg maurene og satser på at de har forstått at de skal bo der.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 18:52   #10
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

DM har sett for mange tegneserier.

  Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 19:06   #11
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 19:09   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Problemet er at det er ikke sånn granbarpinne-maurtue, dette er bymaur. De graver ganger under sanda og legger eggene oppå. Greier jeg å brenne dem da? Jeg tror rett og slett ikke jeg kan tenne på, jeg kan jo brenne ned hele kvartalet. Problemet er at sandkassa står helt inntil en vegg og et gjerde, som begge deler er dekket av klatrende villvin som har røtter ut i sandkassa. Tenner jeg på den er jeg redd det sprer seg raskt.

DMs forslag var kreativt, men jeg vil gjerne slippe å gå herfra og opp i Maridalen dekket av honning og maur. Jeg tror heller ikke de er særlig blide på meg etter at jeg druknet alle barna deres. De hadde sikkert benyttet sjansen til å bite løs. Jeg hadde riktignok sikkert kommet på lokal-TV.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 19:14   #13
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Er du ikke blant dem som gjør alt for å bli kjendis?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 19:31   #14
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Jeg ville satset på en boks. Da går de bare inn i boksen, henter maten som er giftig for ungene sine, og alle døøøøøør...

Altså, ikke dine barn håper jeg..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 19:44   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Hvor lang tid tar det med en sånn boks? Bare trasker de inn der og dør? Eller kravler de tilbake i sandkassa og dør der?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 20:22   #16
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Maurene våre hadde maurtue under noen heller ved inngangsdøra.
Jeg satte ut en sånn maurboks og sprayet de med en eller annen spray jeg fant nede, spray for fjerning av grafitti eller noe sånt :P
Alle maurene døde, trodde jeg!

Men nei da! De bare fant seg en ny inngang!
Har de heldigvis ikke rett utenfor døra no da, men på andre siden av hjørnet.

Kan jo ikke grave opp heller, for de har tydligvis litt av noen ganger der nede!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 20:54   #17
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg hadde riktignok sikkert kommet på lokal-TV.

Det tror jeg ikke det er verd.

Har ingen gode råd (ikke dårlige heller, for den saks skyld), men lykke til!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 21:21   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Problemet er at det er ikke sånn granbarpinne-maurtue, dette er bymaur. .

Og du er veldig bydame.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 21:26   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Og du er veldig bydame.

Hva heter det da? Sånne maurtuer i skogen som består av en haug med vissen granbar?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 22:56   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maurtue i sandkassa - hva gjør jeg?

Maurboks får du kjøpt på europris, der handlet jeg vår Det funket, men det var på sånne små sukkermaur.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no