Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Marrakech - noen som har vært der?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-11, 20:18   #1
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Marrakech - noen som har vært der?

Ja overskriften sier vel sitt?
I slutten av måneden reiser jeg og to venninner på en "oval week-end" til Marrakech og jeg lurer i den forbindelse på om dere har noen tips til hva som er spennende å se, gjøre, shoppe etc?
Vi har ikke noen spesielle planer annet enn å benytte oss av hotellets SPA-avdeling så er åpen for alle tips og forslag!
Gleder meg!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 20:48   #2
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.759
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Marrakech - noen som har vært der?

Jeg var innom i høst, men det var bare to dager før og etter en fjelltur. Kjøpte ingenting bortsett fra noen poser krydder, men tok en sightseeing på den gamle koranskolen som ligger midt inni souken.

Kan anbefale den spesielle marokkanske krydderblandinga som består av tre ulike krydder, husker ikke navnet og det står heller ingenting på posen, men det er rødt og smaker nydelig.

Jeg har blogget om turen min til Marokko, ikke så veldig mye om Marrakech der, men litt er det, bl.a. noen tips om god fotoskikk. Må scrolle litt nedover.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:03   #3
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Marrakech - noen som har vært der?

Tusen takk Retz! Jeg skal kikke!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:31   #4
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Marrakech - noen som har vært der?

Marrakech er vel igrunnen bare å gå og se og oppleve. Det er liksom noe HELT annet spør du meg.

En tur til souken og Jeema el-Ffnaa er verdt å ha med seg. Majorelle-hagen er utrolig vakker og et fredelig avbrekk i en hektisk by.

Ellers er ikke shopping og Marrakech noe som klinger godt i mine ører. Det er ikke fordi de ikke har fine ting der, men fordi jeg får klaus av folk som maser og at priser må prutes...

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/12/12/451984.html
http://www.dagbladet.no/dinside/2005/09/26/444500.html

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:51   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marrakech - noen som har vært der?

Groupon-tilbud?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:13   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Marrakech - noen som har vært der?

Hvor mye koster en sånn tur til Marrakech? Hvor lenge er dere borte og hvor er det bestilt?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:22   #7
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Marrakech - noen som har vært der?

Vi har bestilt fly gjennom Norwegian. Fant hotell på nettet. Fly ca 1800,- pr pers t\r + hotell på ca 1500,- for 3 netter. Veldig ok pris synes jeg.

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:35   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Marrakech - noen som har vært der?

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Vi har bestilt fly gjennom Norwegian. Fant hotell på nettet. Fly ca 1800,- pr pers t\r + hotell på ca 1500,- for 3 netter. Veldig ok pris synes jeg.

Ja, det var veldig bra pris, trodde ikke det var så billige flybilletter å få.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 07:09   #9
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.759
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Marrakech - noen som har vært der?

Jeg dro også med Norwegian fra Gardermoen, betalte 699 kr en vei.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no