Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips om middagsservise til hverdags?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-09, 13:45   #1
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Tips om middagsservise til hverdags?

Her i huset spiser vi middag av kopper og fat plukket fra min avdøde bestemors kjøkkenskap. Funker vel og bra det altså, men nå har jeg innsett at det er veeeeldig mange år siden jeg var student og bodde på hybel, og at rekkehus, en flokk med unger, sjuseter, fast jobb og huslån forplikter til å ha matchende og moderne middagstallerkener. I alle fall sier venninnene mine det.

Så er det noen hjelpsomme sjeler som har forslag til et rimelig, men pent, middagsservise som passer til hverdagsbruk? Det kan ikke være så dyrt, for ungene er flinke til å knuse.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 13:51   #2
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Jernia har et som heter Strand. En pakke med 4 tallerkener koster 199,-
http://www.jernia.no/Produkter/Kj%C3.../Dekket%C3%B8y

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 19:29   #3
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Vi har et fra IKEA. Synes de har mange helt enkle og fine serviser. Kjekt å kjøpe løse deler!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 19:41   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Jeg har kjøpt Rosendahl sitt, veldig fint.
Kid har ett kjempefint nå komplett middags servise til 4 for 299,-.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 21:05   #5
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Vi har rosendahl gran cru til hverdags, og mummikopper til kaffe/frokost kopper som vi bruker til rosendahl asjetter.

Sånn midt på treet dyrt, og holdbart :-) Har hatt litt av hvert opp igjennom åra og er drit lei av at det blir skår for den minste ting....

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 21:15   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Jeg har Edme fra Wedgwood på kjøkkenet.

Har hatt det siden vi fikk det til bryllupet for drøye 6 år siden, og det er daglig i bruk av 2 voksne og 2 barn.

Ikke så mye som ett eneste skår har gått av noen av delene, til tross for at det har gått rimelig hardt for seg til tider.

Det er ikke Ikea priser, men samtidig er det et servise man kan ha noen år og man får alt av serveringsdeler til.

Christiania GlasMagasin har for tiden 50% så da er det mulig å få det ganske så rimelig.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 21:18   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Jeg så et enkelt og fint Jamie Oliver-servise på Obs her om dagen. Det kunne jeg godt tenke meg å ha. Tror det var pakker med fire middagstallerkener, fire asjetter og fire dype, men husker dessverre ikke prisen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 21:20   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Vi har de billigste fra Ikea. De kommer vi til å ha helt til vi har temmet lillebror. *hissigpropp*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 21:51   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

:abonnerer:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 22:08   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Vi har tre ulike, så vi er vel ikke heeeeelt "matchende og moderne" enda... men så har vi bare EN unge, stasjonsvogn, ikke sjuseter, så vi har litt å gå på enda, kanskje?

Vi har det mannen hadde i sin studietid, til tre, det jeg hadde i min, til åtte, og et enkelt fra ikea til 6. Til pent bruk har vi annet, men til hverdags synes jeg dette fungerer utmerket, enn så lenge.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 09:47   #11
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Takk for fine svar! Jeg var innom IKEA i går og der har de jo mye fint. Enn at jeg ikke kom på det selv...

Men hvor holdbart er det? Svigermor har ganske nye fat fra IKEA og de er fulle av bestikkmerker (men hun har riktignok de aller, aller billigste).

Grand cru er pent, men jeg innbiller meg at det er litt for dyrt til at jeg klarer bruke det til hverdags.

Får ta meg en runde på div. "husutstyrsbutikker", men det må vente til mannen er hjemme igjen fra jobbreise. Å ta med de ville små i butikker med knusbare ting er ganske langt oppe på lista over ting jeg unngår...

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 10:27   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Hmm, vi har et ganske så billig, helt svart, fra IKEA. Jeg kan ikke egentlig huske at det er så mye bestikkmerker i det, muligens fordi det er matt i glasuren?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 10:32   #13
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hmm, vi har et ganske så billig, helt svart, fra IKEA. Jeg kan ikke egentlig huske at det er så mye bestikkmerker i det, muligens fordi det er matt i glasuren?

Svigermor sitt er hvitt og blankt, og da vises jo alt så lett også.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 10:53   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Meget mulignforklaring der ja. Vi fikk noen litt stilige "pizzafat" med min svigerinne til jul et år. De brukes jo kun når vi spiser pizza, hvilket vel og merke er hver lørdag, men vi har seks slike fat, det er to av oss, og jeg bruker somregel ikke bestikk engang. De ser ikke ut i måneskinn, der er det mer bestikkmerker enn motiv, nesten... De er hvite og blanke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 11:02   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om middagsservise til hverdags?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg så et enkelt og fint Jamie Oliver-servise på Obs her om dagen. Det kunne jeg godt tenke meg å ha. Tror det var pakker med fire middagstallerkener, fire asjetter og fire dype, men husker dessverre ikke prisen.



Var det White?

Vi har Jamie Oliver White til hverdags. Finnes i ørten deler, og tåler en god støyt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no