Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kleshjelp til Grease-fest ønskes

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-12, 00:15   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Kleshjelp til Grease-fest ønskes

Jeg trenger hjelp.

Vi skal på Grease-fest/julebord rett før jul. Det er en venners vennefest, det skal være Grease (og lignende) musikk og det skal danses blant annet etter denne. Fantastisk morsom låt å danse til!


(Kilde: youtube.com)
Dansingen er hovedpoenget. Festen er avslutning på et internt dansekurs i denne vennegjengen der vi har hatt hjelp av en fantastisk danseinstruktør som har lært oss å danse swing til den typen musikk. Forhåpentligvis får dansepartneren min gipsen av beinet før festen også.

Jeg innser at jeg ikke kan gå på en slik fest i dongri og ulltrøye. Men hva i alle dager tar jeg på? Jeg har ett krav og det er at det er dansbart og bevegelig. Jeg må også kunne bruke flate, myke sko (har helt svarte og helt hvite dansesko jeg kan velge i). Denne damen danser ikke i høyhæla sko. Jeg ser vel for meg kjole eller skjørt. Det må ikke nødvendigvis være 50-tallsinspirert, dette er ingen kostymeball, men det må jo være litt fint.

Jeg er en størrelse 42/44, mye pupp og litt mage. Jeg vil ha minst halvlange ermer på overdel pga "grevinneheng" etter 60 kgs vekttap. Ellers er jeg åpen for det meste, men det må altså gå an å bevege seg i klærne. Det må også være nettbutikk.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 00:35   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kleshjelp til Grease-fest ønskes

Hva med svart kort skinnjakke og svart glinsende tights eller skinnbukse? Var det ikke det Sandy i Greace brukte?
Evnt kan det vel også funke med sort skinnjakke og rødt swingskjørt
Eller den snille Sandy stilen med swingskjørt, hvit bluse med cardigan over.

Høres forøvrig ut som en utrolig kul fest!


Sist redigert av gnuri : 05-11-12 kl 00:45.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 00:43   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleshjelp til Grease-fest ønskes

Bildegoogle Grease så får du opp ganske mange gode ideer.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 00:44   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleshjelp til Grease-fest ønskes

Jeg bare digger Puddelskjørtet fra Grease! Hadde gått for det, meg lag-på-lag av underskjørt

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 00:46   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kleshjelp til Grease-fest ønskes

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Hva med svart kort skinnjakke og svart glinsende tights eller skinnbukse? Var det ikke det Sandy i Greace brukte?
Evnt kan det vel også funke med sort skinnjakke og rødt swingskjørt

Høres forøvrig ut som en utrolig kul fest!

Skinnjakke har jeg faktisk når jeg tenker meg om. Den er svart, når meg til livet og er litt røff i stilen. Den burde funke. Swingskjørt har jeg også, men bare svart. Kanskje jeg skal se om jeg får sydd et rødt. De er kjappe å sy. Jeg må ha svart tights under, men det burde vel gå. Jeg danser ikke swing i swingskjørt uten tights eller helt tett strømpebukse.

Hva med topp? Må jo ha noe under skinnjakka. Det blir garantert ganske varmt, slik dans er hard trening. Kan en langarmet, tynn bluse av noe slag gå, tro? Hvor kan jeg finne noe sånt?

Og ja, det blir en kul fest! Jeg er ingen festdame, men dette gleder til og med jeg meg til! Vi øver hver onsdag kveld for tiden og det er knallgøy!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 00:47   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kleshjelp til Grease-fest ønskes

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg bare digger Puddelskjørtet fra Grease! Hadde gått for det, meg lag-på-lag av underskjørt

Åh, det var fint! Får man kjøpt ferdig eller må jeg fram med symaskina?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 00:58   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleshjelp til Grease-fest ønskes

Hvis man Googler Grease poodle skirt får man opp mange kostymeforretninger på nett som selger ferdige varianter, men alle var selvsagt lokalisert i USA. Men om du er litt driftig med symaskinen, ser jeg ikke for meg at dette skal være det vanskeligste syprosjektet?

Dette skjørtet blir råfint med en genser med høy hals og trekvart ermer i pastellfarge. Og matchende tylltørkle rundt halsen

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 01:14   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleshjelp til Grease-fest ønskes

Har googlet litt og funnet flere butikke som har pudelskjørtene/sock hop. Har du er slikt skjørt er det bare å ha bluse, skjerf i halsen og en cardigan så er du i boks. Og lave tøysko, ikke pums eller hæler. Antrekket e jo perfekt til dans.

Et eksmpel i farta. http://festhuset.mamutweb.com/Shop/P...irt-Rød/100047

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no