Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Den store parfymetråden

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-12, 19:44   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Den store parfymetråden

Er det noe jeg syntes kan være vanskelig å kjøpe så må det være parfyme.

Ofte tenker jeg på vei inn til Taxfree "Nå skal jeg prøve noe nytt!", men etter å ha svimet rundt en lang stund, ør i hodet og alle luktesanser er bedøvd så havner jeg ut med den samme gamle.

Så kanskje vi kan dele litt tips til noen gode dufter?

Chanel No 5 har vært en "sikker" vinterparfyme. Og Kenzo har vært til sommeren.

Nå har jeg dristet meg til en ny, og så langt er jeg svært fornøyd:
[jeg er mørk]


Denne lukter godt og jeg syntes også lukten varer ut dagen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 19:48   #2
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Jeg kjøpte Burberry Body på impuls på tax-free i går. Den er ny, tror jeg. Spent på om jeg kommer til å like den, men jeg pleier å like Burberry-parfymene.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 20:21   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Jeg har kun en 30 ml Victor&Rolf Flowerbomb extreme. Etter mye prøving og gode råd. Og den er god. Jeg liker kraftige parfymer og gjerne klassiske. Savner den originale Dolce og Gabbana. Det blir for en til to anledninger i året.

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 06-11-12 kl 09:26. Årsak: skrivefeil
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 21:05   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg kjøpte Burberry Body på impuls på tax-free i går. Den er ny, tror jeg. Spent på om jeg kommer til å like den, men jeg pleier å like Burberry-parfymene.

Jeg kjøpte den i våres, men brukte den bare et par ganger. Den ble feil på meg. Synd, for det er en god parfyme.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 21:09   #5
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Jeg varierer ganske mye, akkurat nå er det disse to jeg veksler mellom to fra Guerlain; La Petite Robe Noir og Idylle.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 21:16   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Jeg varierer mye, men akkurat nå er det en fra Gucci (Flora, tror jeg) som jeg bruker mest.

Den rosa her.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 22:57   #7
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg varierer mye, men akkurat nå er det en fra Gucci (Flora, tror jeg) som jeg bruker mest.

Den rosa her.

Jeg har den grønne varianten til Gucci. Elsker den! Kanskje jeg må prøve de andre to også?

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 23:05   #8
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store parfymetråden

De er veldig gode alle tre. Mannen min liker den rosa best (på meg ), men jeg liker de to andre veldig godt også.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 23:14   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Jeg bruker D&G Light Blue. Jeg trives i sitrusparfymer, men ønsker veldig å finne andre parfymer som er lette og sitrusaktige. Kommer alltid tilbake til D&G.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 06:04   #10
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Hvis du liker søtt og hefitig, med sjokolade, karamell og vanilje, har jeg noen tips. Jeg har akkurat sendt Drømmemannen av gårde til Danmark med følgende ønskeliste: Angel fra Thierry Mugel, Flowerbomb fra Victor&Rolf og Candy fra Prada. Veldig søte og særegne parfymer alle tre, jeg liker i grunnen bare søte lukter på meg selv. Tidligere varierte jeg mellom det meste som fantes av dufter, men har etterhvert landet på de jeg føler meg mest vel med. Andre lukter f.eks friskt og delikat med sitrus, jeg lukter bare surt og ekkelt med slike dufter.
Jeg kunne kanskje hatt Absolute Me fra Escada på listen også, den er søt og snill og deilig, men kanskje litt for lite spesiell for meg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 06:27   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store parfymetråden

J'adore fra Dior er min ultimate favoritt. Den er ganske dyr, synes jeg, men verd hver krone. Den passer både til sommer og vinter.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 08:02   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Jeg har også Flowerbomb, og den er da langt fra sjokolade, karamell og vanilje!? Det er den jeg bruker aller mest.

I tillegg har jeg Daisy fra Marc by Marc Jacobs, She fra Emporio Armani (denne har jeg brukt innimellom i 13 år eller noe), den nye varianten av Tresor og Powdery Rose fra Chloe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 08:07   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Jeg har prøvd Flowerbomb og den ble helt feil på meg. Den ble for voldsom og jeg var utrolig skuffet for en venninne bruker denne og hun lukter så utrolig godt.

Jeg liker fruktige parfymer om sommeren og mer krydder parfymer på vinteren.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 08:14   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Jeg er veldig tilhenger av lett og svak parfyme, men Flowerbomb i små doser lukter veldig godt på meg, syns jeg selv da. Jeg opplever ikke den som voldsom.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 08:17   #15
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Hvis du liker søtt og hefitig, med sjokolade, karamell og vanilje, har jeg noen tips. Jeg har akkurat sendt Drømmemannen av gårde til Danmark med følgende ønskeliste: Angel fra Thierry Mugel, Flowerbomb fra Victor&Rolf og Candy fra Prada. Veldig søte og særegne parfymer alle tre, jeg liker i grunnen bare søte lukter på meg selv. Tidligere varierte jeg mellom det meste som fantes av dufter, men har etterhvert landet på de jeg føler meg mest vel med. Andre lukter f.eks friskt og delikat med sitrus, jeg lukter bare surt og ekkelt med slike dufter.
Jeg kunne kanskje hatt Absolute Me fra Escada på listen også, den er søt og snill og deilig, men kanskje litt for lite spesiell for meg.

Er du meg? Som jeg skulle skrevet det selv. Angel har fulgt meg i snart 20 år og blir aldri lei. Flowerbomb og Candy bruker jeg til å variere litt med. Som "hverdagsparfyme" (les: en vanlig dag på jobben) bruker jeg parfyme fra Clean-serien; Warm Cotton. Det er den eneste av lettere dufter som fungerer på meg.

__________________
2004 - 2005 - 2009 - 2009
cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 08:18   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Jeg trodde jeg ville like Clean-duftene, men de har jeg prøvd og de lukter alle sammen for sterkt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 08:32   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Jeg bruker for tiden Emporio Armani fra Armani n og Be delicious fra DKNY.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 08:37   #18
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Jeg har endelig funnet igjen Envy fra Gucci, og Tommy Girl fra Tommy Hilfiger. Veldig gode dufter, på meg.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 08:45   #19
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Jeg holder meg til L'eau d'Issey fra Issey Miyake. Den har jeg brukt i årevis, og har ikke funnet noe som kommer opp mot den.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 08:48   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store parfymetråden

Den brukte jeg også i mange år, men plutselig var den helt feil.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no