Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er det nye furu?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hva er det nye furu?
Bjørk 7 4,96%
Bøk 7 4,96%
Oljelutbeiset furu er både det nye og det gamle furu 10 7,09%
Lakket furu er både det nye og det gamle furu 6 4,26%
Svart 5 3,55%
Eik 23 16,31%
Mahogny 3 2,13%
Kirsebær (no offence!) 16 11,35%
Bombay 31 21,99%
Teak 1 0,71%
Hvitt 27 19,15%
Annet, din treskalle! 5 3,55%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 15:24   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Hva i alle dager er Bombay? :domm:

Jeg synes bøk er det nye furu. En stund senere blir kanskje eik det nye furu, men her er jeg ikke like sikker, for selv om det kanskje høres latterlig ut, så er eik noe mer tidløst enn bøk. Selv om det har hatt ut-perioder.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 15:31   #22
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva i alle dager er Bombay? :domm:

Jeg synes bøk er det nye furu. En stund senere blir kanskje eik det nye furu, men her er jeg ikke like sikker, for selv om det kanskje høres latterlig ut, så er eik noe mer tidløst enn bøk. Selv om det har hatt ut-perioder.

Se her. Søk Bombay og alle produktene kommer opp.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 15:55   #23
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Metallica. :bare bittelitt feil tråd:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 16:11   #24
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Bombay!

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 16:15   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Se her. Søk Bombay og alle produktene kommer opp.


Se der ja. Jøss. Ja, det er nok det nye furu. Men jeg har aldri hørt ordet Bomaby. Ja, bortsett fra byen, da. Bombay må vel være navnet på produktene, ikke materialet?

De møblene ser mer meksikanske enn indiske ut i mine øyne. Jeg ville ALDRI hatt det, men noen av møblene hadde kanskje passet i et lite, landlig hus i Sør-Frankrike.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 16:19   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Jeg syns Bombay og Bøk er veldig ut, men det er tross alt ikke to stiler/sorter som har hatt like bred dekning i befolkningen som furu, det er det bare bjørk som har hatt. Så bjørk it is.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 16:21   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Mahogny, teak og andre former for regnskogstømmer som burde medføre umiddelbar lansdforvisning til indre Borneo for enhver tulling som kjøper møbler/gulv etc. av det er forhåpentligvis ut.

Vi har arveteak fra sekstitallet. Jeg ville selvfølgelig aldri kjøpe ny teak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 16:52   #28
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Bombay. Men ingenting - ingenting kommer noensinne til å være like jævlig som furu.

Sier du nå, ja

Da jeg fikk mitt første barn for 18 år siden og fant frem klær jeg selv hadde brukt, sa jeg at ingen noensinne i det hele tatt ville synes at BRUNE og ORANSJE klær ville være fint igjen

Furu kommer nok tilbake, som alt annet

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 17:02   #29
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Nå fås omtrent samme bordet for en tusing på Jysk. Det er alltid et dårlig tegn motemessig.

Jysk solgte vel tilsvarende bord for en tusenlapp i 2006 også ... Vi har eikemøbler fra Jysk, kjøpt nettopp i 2006, nemlig. Så eik er sikkert ut. Bjørk også, men det har jeg aldri likt, så jeg har vel ikke fått med meg at det har vært in. Bombay-perioden har vel også gått over. Jeg klarer ikke velge ut bare én arvtager til furu.

Mannen min er ikke sånn som lar meg ta meg av innredning av hjemmet vårt helt på egen hånd, og ære være ham for det, men han ville absolutt ikke ha bare loppemarkedmøbler i Biedermeier-stil, så da inngikk vi et slags kompromiss. Furumøblene hans står hos svigers.

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 17:07   #30
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns Bombay og Bøk er veldig ut, men det er tross alt ikke to stiler/sorter som har hatt like bred dekning i befolkningen som furu, det er det bare bjørk som har hatt. Så bjørk it is.

Enig. Og eik også, det er eik å finne i de fleste hjem for tiden, og det er på vei ut vil jeg tro.

Selv synes jeg furu er kult. Ikke bondestilutforming, vel å merke, men furugulv kunne jeg godt tenke meg. Brede furuplanker, lækkert.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 17:30   #31
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

[quote=Mjau;1945607]........Jeg har huset fullt av valnøtt og eik, og må vel sikkert skifte ut om en del år.
Da er det sikkert furu igjen.

........quote]
Og furu er på vei inn igjen!

Eller rettere sagt det er in igjen!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 17:31   #32
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ja absolutt kirsebær for kjøkkeninnredning!

Vi satte inn lekker kirsebær kjøkkeninnredning i 2003, og flyttet fra den. Nå er det de nye eierne som er stolte eiere av det nye furu.

Men eik? Det har jo vi nå, i spisebord og benkeplater.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 17:33   #33
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Jeg svarte Bjørk, men kan være enig med Bombay og kirsebær.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:04   #34
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Plexiglass eller ulike høyglansvarianter?

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:44   #35
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Jeg bodde i diverse furuhelvete på nittitallet. Nå har jeg masse eik og trives godt med det, altså, men jeg tipper at det er det nye furu. Sånn basert på helt subjektiv empiri.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:11   #36
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Det er vel eik som storlanseres, så da er vel det det nye furu? Jeg har mase eik og høyglans, men denne gangen er det selvvalgt, ikke bare kjøpt fordi det er billig slik som furumøblene ble..

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:23   #37
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Bøk og bjørk.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:31   #38
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Bombay.


__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:38   #39
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

At Bombay er ut er sikkert mulig. Jeg er enig med de som mener at det gjelder så få møbler at det ikke kan klassifiseres som "det nye furu". Bombay er liksom et salombord/spisebord (stort sett). Furu var derimot overalt, på sofaer, alle bord, spisestoler, reoler, tv-benker, senger, kjøpmannsdisker, panel osv.

Det er ingen stil som er så dominerende nå som furu var i sin tid. Det nærmeste nå er vel eik, selv om ikke det heller er like dominerende.

Det jeg har tenkt mer på er at parkett har fått lov til å være så og si enerådende som gulv. Det er dog i ferd med å snu, men det er en annen diskusjon...

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:42   #40
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Er det bare jeg som er omgitt av venner med bombay salongbord, spisestuebord, spisestuestoler, cd-hyller, vitrineskap, kommoder, avlastningsbord og tv-bord? Seriøst, jeg tror halvparten av vennene mine har eller har hatt det. Og caffe latte-fargede vegger, gjerne med en fondvegg i beige. Da begynner det å ligne det nye furu, for min del.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no