Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er det nye furu?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hva er det nye furu?
Bjørk 7 4,96%
Bøk 7 4,96%
Oljelutbeiset furu er både det nye og det gamle furu 10 7,09%
Lakket furu er både det nye og det gamle furu 6 4,26%
Svart 5 3,55%
Eik 23 16,31%
Mahogny 3 2,13%
Kirsebær (no offence!) 16 11,35%
Bombay 31 21,99%
Teak 1 0,71%
Hvitt 27 19,15%
Annet, din treskalle! 5 3,55%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 19:44   #41
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Jeg har ikke sett noen som har dratt Bombay-stilen så langt, rajraj.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:44   #42
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Når det gjelder spørsmålet "Hva er det nye furu?" tolker jeg det ikke dit hen at det nye furu = det som er mest ut, men heller det som det har gått/snart vil gå inflasjon i, på samme måte som furu gjorde.

Jeg mener forresten at downlights i enhver krok av taket er den nye tapetborden. Folk kan bare ikke få nok av det nå, men forbanner dem den dagen de blir lei og må lage nye tak for å bli kvitt hullene.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:45   #43
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg har ikke sett noen som har dratt Bombay-stilen så langt, rajraj.

Jeg bare venter på at det skal komme Bombay brystpanel, jeg.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:59   #44
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Hvis det er "det nye furu" i betyding ting jeg synes ser fælt ut, men som "alle" andre absolutt skal ha, er det uten tvil bombaymøbler. Jeg synes de er aldeles grusomme og tipper at ikke så rent få er møkklei av dem om ikke så alt for lenge. Furubølgen var ekstrem da, og forbannelsens treslag ble jo brukt (og brukes fortsatt, GRØSS!!!) til alt mulig og umulig. Tak, vegger, gulv, trapper, møbler og jeg vet ikke hva. *Grøsser skrekkelig*

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 20:15   #45
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg mener forresten at downlights i enhver krok av taket er den nye tapetborden. Folk kan bare ikke få nok av det nå, men forbanner dem den dagen de blir lei og må lage nye tak for å bli kvitt hullene.

Word.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 20:35   #46
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Jeg har faktisk ikke sett noen andre enn oss med mørkt "indisk" salongbord, vi får utvide omgangskretsen vår. Men vi har det "med vilje", fordi vi har et etnisk fusion-greie ( ) med Lom 1830 møter Dehli 1910 møter Lusaka 1985. For øvrig heter byen ikke lenger Bombay.

Det er vel ikke lenge til hvitmalt blir det nye furu?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 20:47   #47
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er vel ikke lenge til hvitmalt blir det nye furu?

Det tror jeg også. Nå skal alle male, men bare vent, om noen år snakker vi om "malingshelvetet". Det er dessuten mye vanskeligere å bli kvitt enn furupanel.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 20:51   #48
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Børstet stål.

Og glassbyggersten.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 20:52   #49
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Børstet stål.

Og glassbyggersten.



Og mosaikkfliser.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 20:56   #50
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Jeg tror også at glassbyggerstein og børstet stål vil bli (eller er?) ut, men det kommer liksom ikke i samme kategori som furu. Man må ikke omgjøre på ALT om man har et av de elementene i hjemmet.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:02   #51
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Hm, jeg synes egentlig ingen av valgalternativene passer. Det er mer sammensetningen av møbler og interiør enn tresorten i seg selv som blir "den nye furu". Furu i seg selv er jo heller ikke totalt ut. Det er "alt skal være furu og umalt panel" som er ut. På samme måte synes jeg eik, bombay etc er skikkelig kjipt om man har bord, sjenk, stoler, bokhyller osv i den samme serien. Generelt misliker jeg serier. Serier er "den nye furu"!

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:03   #52
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men ingenting - ingenting kommer noensinne til å være like jævlig som furu.

Å jo - det kommer nok! Når man har gjennomlevd noen "faser" så skjønner man at det man synes er nydelig den ene dagen er helt vanvittig stygt den neste.

Hvordan har alle det nå? Hvite vegger? Kommer til å være noe man unngår for en hver pris om noen år.

(furu er forrsten på vei tilbake, om enn i en annen form, har jeg hørt)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:10   #53
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Snakker om å ikke skjønne spørsmålet, jeg trodde du mente hva som var in nå, slags alle har jo akkurat bytta ut furu`n sin..

Men lurer du på ting som er ut, så kunne jeg egentlig bare lagt ut ett splunkende nytt bilde av stua, da har vi det sikkert.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:27   #54
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Jeg er langt på vei enig med Iset. Det skal godt gjøres at noe skal bli like kvelende som furu. Det er ingenting som har blitt brukt i den ekstreme utstrekningen som furu, og det er kanskje nettopp derfor det blir så rent for meget?

I enkelte hus er det furu på gulvet, furupanel på veggene og i taket, furudører, gjerne kjøkken- og baderomsinnredning i furu, trapp i furu, salongbord, spisestue og lampetter(!) i furu. Hverken eik, bøk eller kirsebær brukes i så stor grad.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:29   #55
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hm, jeg synes egentlig ingen av valgalternativene passer. Det er mer sammensetningen av møbler og interiør enn tresorten i seg selv som blir "den nye furu". Furu i seg selv er jo heller ikke totalt ut. Det er "alt skal være furu og umalt panel" som er ut. På samme måte synes jeg eik, bombay etc er skikkelig kjipt om man har bord, sjenk, stoler, bokhyller osv i den samme serien. Generelt misliker jeg serier. Serier er "den nye furu"!

Enig. Og derfor holder jeg en knapp på Shabby Chic.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:40   #56
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Glassbyggerstein og downlights.

Det er godt mulig hvitmalt blir det nye furu også, men det er langt lettere å bli kvitt en hvitmalt vegg enn en mørkegrønn.

Vi kjører vår egen stil. Litt sånn skandinavisk landstil møter alle verdenshjørner. Med bling og krystaller.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 22:03   #57
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Bøk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 22:05   #58
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.


Vi kjører vår egen stil. Litt sånn skandinavisk landstil møter alle verdenshjørner. Med bling og krystaller.

Høres ut som oss. Når vi flytta inn her, DA skulle vi ha det stilig da. Men jeg klarer ikke holde fingrene unna loppis og alt mulig snurrepiperier, så nå ser det sånn stilmessig litt kræsj ut kanskje. Men vi koser oss lell.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 22:43   #59
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Hvitt som interiørfarge går aldri ut. Men helhvitt, som i all over whiteness er vel opplest og vedtatt ut nå. I likhet med CaffeLattevegger rundt baut.

Men det er nå lett å male ny farge da.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 22:55   #60
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

At jeg kunne glemme hvitmalt!! Og shabby chic ala norske interiørblogger.

Så en gang noen som ville male en Biedemeyersofa!! Da har det bare gått ALT for langt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no