Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 09:42   #21
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv i stua?

Vi har ikke så mye dill. Det står et par fat med kubbelys, telys-holdere, noen grønne planter og et og annet bilde rundt om i vinduskarmer og på skjenker. Jeg liker å ha avskårne blomster, men er ikke så flink til å huske å kjøpe det.

Tingene har kommet opp over tid hos oss. Det er over 2 år siden vi flyttet dit vi bor nå, og vi har fremdeles nakne vegger som absolutt trenger et bilde eller noe på seg. Det holder jeg på med i disse dager.

Hadde vi hatt særlig mindre ville det nok blitt litt kaldt og upersonlig hos oss tror jeg.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:43   #22
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv i stua?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg liker bedre at "pynten" er bruksting som puter, pledd, lys, fat og skåler ... pluss noen planter da. Skal jeg ha andre ting stående framme må det være noe som virkelig betyr noe for meg, som at jeg har fått dem av barna.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:44   #23
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv i stua?

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:47   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.122
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv i stua?

Ja, jeg har fulle vinduskarmer med okidéer og noen "her og der", men ellers er det lite pynt. Noen stearinlys som vi jo bruker hele tiden, en lampe og slikt. Kan ikke komme på en eneste statisk liten "ting".

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 11:07   #25
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv i stua?

Vi har ting som brukes, boller og lysestaker. Det er mye ting der uansett, så det står ikke fremme ting som ikke kan brukes til noe.

veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 11:08   #26
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv i stua?

Ja, masse! Jeg elsker blomster og dilldall med masse farger. Engler, alver og sommerfugler er favoritter, så det har vi mye av - overalt

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 11:09   #27
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv i stua?

Ja, og lys - kubbelys og telys i fargerike telysholdere.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 11:26   #28
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Jeg har endel te-lysholdere, puter, og duker som matcher, men ikke veldig mye pynt. Lite blomster pga allergikere i familien.

I advent\jul blir det mye mer pynt.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 11:42   #29
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Vi har endel orkideer i det ene vinduet, ellers består pynten i ulike typer lysestaker/lys (vi trenger det i mørketida) og et stort trefat hvor vi samler på fine/spesielle steiner vi finner når vi er på reise.

Vi har ikke gardiner eller duker, men har puter med farger og lys/lysestaker som gir litt farge (lilla/rosa for tiden) til resten av interiøret som er sort, hvitt og lys eik (har lys grå (skumring) på veggene, hvitt paneltak og hvitpigmentert eikeparkett). Dessuten har vi kun et bilde på veggen foreløbig (vi pusset opp for 1 1/2 år siden ), men har en vegg med sort/hvit-møstret tapet. Har tre akvareller som skal leveres inn for nye rammer, men TTT. Vi har endel kule (synes vi) lamper som også oppfattes som pynt.

Jeg kan ikke fordra nips som jeg må tørke støv av, men synes likevel vi har det koselig. At andre kan oppfatte stua vår som kald, kan jeg se.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 11:56   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Ikke mange pøntehubros hos oss, men vi har det heller ikke særlig minimalistisk.
Vinduskarmene er ganske fylt med orkideer og også noen lys innimellom. Vi har en skjenk med noen få pyntegjenstander på + noe på toppen av en bokylle. Det er i grunnen alt.

Nå har vi 60 kvm stue og det er veldig mye mindre dill her enn i stua vi hadde da vi hadde stue på 15-20 kvm.

CD-er og bøker som vi har i stua er ikke særlig stilrene, men det er heller ikke noe mål.

Jeg liker godt at det ikke ser nakent ut i et rom, men det er lang vei fra nakent til totalt overlesset også. Foreldrene mine har det temmelig overlesset etter min smak.


Sist redigert av Guava : 27-11-09 kl 12:04.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 11:59   #31
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Nei, vi har ikke pynt i stuen. En god del rot, men ikke pynt. Eller, det er et par grønnplanter i vinduene, og så har vi gardiner, men det er ingen lysestaker eller nips eller sånt. (Det er 8 helhøyde BBB-hyller med bøker, tegneserier og DVD-er der, og grønne vegger og store røde blomster på gardinene, så det er ikke akkurat minimalistisk heller.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 12:16   #32
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Ikke mye, nei. Har noen lysestaker, og de brukes jo. Ellers noe keramikk-ting og et glassfat vi har fått i gave. Nå står det to visne planter i vinduskarmen. Rot, derimot, har vi i bøtter og spann.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 12:22   #33
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv i stua?

Noen store planter, og endel lysestaker og bilder og slikt.

Når julepynten kommer, er det nesten det samme som står framme, bare i rødt. Jeg kjøper ofte ganske likt. Så alt som er framme nå, som puter i sofa og lysestaker og duker, blir bare byttet ut med det røde. Jeg er sikkert kjip, men jeg orker ikke masse stæsj framme verken til jul eller ellers.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 12:51   #34
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Mest rot, i påvente av at vi skal pusse opp. :har ventet i sju år:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 12:54   #35
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Ikke mye blomster og pynt i stua, eller ellers i huset for den del.
Har ganske mange lysestaker og lykter i ulike varianter. Nesten kjemisk renset for grønnplanter. Dvs. nå har jeg tatt inn oliventreet fra terrassen, så i tillegg til den har vi en annen grønnplante som har overlevd flere flyttinger. Den har jeg ikke hjerte til å kaste (dessuten kommer det kjempefine blomster på den ca annenhvert år).
Er ikke så begeistret for mye nips og pynt. Jeg pynter heller med blomsterbuketter. Tulipaner, peoner, roser o.l.

Rot har vi litt av ja. Og blader (interiørblader i bunker her og der ).

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06

Sist redigert av dolliemor : 27-11-09 kl 12:56. Årsak: Tilføyde "rot"...
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 13:00   #36
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Et par planter, noen lys og fruktfat og litt stæsj. Men ikke nips, sånn som tørkede blomster, porselenshunder og sånne gyselige tinnruller til å ha barnas dåpsattester i.

Men det ser ikke akkurat stilrent og minimalistisk ut her av den grunn, lekene til fire barn setter et visst preg på stua.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 13:44   #37
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Vi har forresten en glassvase med litt tykke kvister i også. Og en vase i børstet stål med vrihassel eller trollhassel (husker ikke hva det heter) på kjøkkenet. Rot har vi forøvrig lite av.

Ble litt nysgjerrig på hvordan stuene til FP'erne ser ut jeg nå altså.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 13:52   #38
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Vi har lite dill, synes jeg, men potteplanter har vi masse av. Det står noe på alle flater, men det er typisk lysestaker, fruktfat og altså potteplanter, ikke nips og pynt uten funksjon. I vinduskarmene finnes vel litt dill mellom alle plantene, for der står sjiraffsamlingen min. I stua befinner det seg vel mellom 30 og 40 potteplanter til sammen, fordelt på ca 30 kvadratmeter.

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:30   #39
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Du har vel sett bilder av min "nakne" stue, så nei - jeg har ikke mye dill. Det har blitt gradvis mindre med årene, og jeg kjenner jeg blir stresset når det er for mye "ting" rundt meg. Jeg må ha luft, og armslag. Masse lys og rene flater.
Nå har jeg to planter, den ene har jeg fått og der venter jeg egentlig bare på at den skal daue slik at jeg kan kaste den, og en fredslilje med litt størrelse på. Den kjøpte jeg i dag på IKEA. Ellers har jeg noen telysestaker, men det er omtrent det som er også.

  Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:38   #40
thnp
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 147
thnp er litt kul
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Gjør absolutt ALT jeg kan for å forhindre at det sklir ut.

Hos meg skal det idèllt bare være "blanke flater". Inget krimskrams, ingen blomster

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no