Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skifter du vinterdekk selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skifter du dekk selv?
Ja, selvsagt! 25 21,55%
Nei, det gjør mannen/kona/samboeren... 56 48,28%
Nei, men jeg burde lært meg det/det er lettere når andre gjør det. 15 12,93%
Det gjør verkstedet. 30 25,86%
Dustepoll!! 2 1,72%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-08, 13:04   #41
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Mannen gjør det.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 13:05   #42
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Nope. Mannen min er så flink til det, og så er jeg god på klesvask. Hvorfor gjøre det vanskelig lissom.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 13:10   #43
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Ja, jeg skifter dekk selv.
Har ikke noe valg nå som jeg har blitt separert og vil spare de kronene.
Så når jeg byttet til vinterdekk nå var det første gangen jeg gjorde det selv.
(ble separert i sommer..)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 13:18   #44
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.784
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Vi gjør det sammen. Dvs. i år løp jeg etter Snupp, så mannen måtte gjøre stort sett alt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 13:21   #45
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Da var jeg yngre og dummere, og hadde i mange år kjøpt mannens argument om at han skulle slippe mesteparten av husarbeidet, "for jeg skifter jo dekk på bilen". Jotakk. 200 kroner koster det å få det gjort.

Akk ja.

Jeg kan forstå folk som ikke får det til pga. veldig dårlig rygg eller bekkenløsning eller liknende. Jeg kan forsåvidt også forstå folk som ikke gidder (man blir typisk kald og møkkete på henda). Men det er da en av verdens enkleste ting å lære, til og med jeg får det til (er utpreget teoretiker av legning). Tar en drøy halvtime.

Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 13:23   #46
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Bruker dekkhotell. Men det er stort sett jeg som leverer blien når det skal gjøres. Teller det?

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 13:54   #47
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er en av de få tingene jeg outsourcer. Kunne sikkert klart det selv, men jeg har et oppheng med at jeg ikke stoler på evnen til å dra til skruene (hvorfor i all verden, jeg er da sterk nok i massevis ellers), og at ett av dekkene kommer hoppende muntert forbi i en sving.

Man bør, uansett hvem som skifter dekkene, gå over mutterne etter en stund, for å forsikre seg om at de sitter slik de skal. Er ikke uvanlig at de løsner til litt i starten.

Har opplevd dekk på tur av både etter skifta av oss og andre.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:02   #48
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Jeg kan sikkert om jeg må. Det er bare det at jeg ikke må.
Det er mannen som kjører mest bil, så da får han fikse det selv.

Ellers kan jeg anbefale mannen til Ole Brumm, han har nemlig byttet et dekk for meg en gang. Sånn går det når man punkterer, og har senebetennelse i begge armer. Jeg hadde ikke klart å få reserverhjulet ut av bilen en gang.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:09   #49
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det er tydeligvis helt utenkelig at gifte kvinner skifter dekk på bilen sin.

Lagt til.

Med den bilen vi har nå (Peugeot 307sw) så er det så mye styr å få frem og på plass igjen jekken (ligger inne i reservehjul på 17" felg (knapt klaring for å trekke det ut) som er festet godt innunder bilen) at jeg med glede betaler verkstedet 200,- for å fikse det.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:10   #50
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

nopp, har da samboer...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:10   #51
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

jeg gjør det når gubben er til sjøs, ellers gjør vi det ofte sammen. Alene er jeg ferdig med alle på under en time.

I dag har jeg da et lite problem...
jeg ble kjørt til jobb i går kveld av foreldrene mine og gikk hjem i dag tidlig(nattevakt i natt) Da hadde det ikke snødd, men jeg tenkte det kunne være kaldt og glatt siden det regnet i går kveld. Nå er jeg hjemme, akkurat stått opp (spiser frokost ), og bilen min står hos foreldrene mine. Dekkene er i min varme, tørre garasje og bilen ute hos foreldrene mine uten garasje, og det har kommet 3-4 cm snø mens jeg sov....

Det er bare 700 m å kjøre, men to oppoverbakker med sving, så jeg sitter her og lurer på hva jeg skal gjøre...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:13   #52
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.017
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Jeg eller mannen gjør det. Stort sett gjør mannen det, han er en sånn som tar tak i ting og får dem gjort. Jeg er lat og utsetter det meste til siste liten, og da er det plutselig magisk nok gjort av mannen min i steden for.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:19   #53
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Mannen gjer det men eg har gjort det før så hadde fint klart det eg og.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:23   #54
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.878
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Jeg har ingen problemer med å innrømme at det kan jeg ikke. Gubben eller et verksted gjør det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:24   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Hmpf. De forbanna dekkene til Ruby sitter såpass at min Svært Store&Sterke bror bare herper verktøyet når han gjorde det sist, ergo har jeg kjørt på tre sommerdekk og et helårsdekk i sommer. Nå skal vinterskoene på, og jeg skal faensvartemeg klare det selv, hvis da ikke latskapen tar overhånd og jeg får et eller annet tjenestevillig menneske til å hjelpe meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:40   #56
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg vil outsource det. Mannen vil spare penger. Synd for ham.

Samme her.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:40   #57
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Nye bilen sendte vi til verkstedet for å få skiftet. Stor bil. Jeg har faktisk aldri skiftet dekk. Det er stort sett mannen som gjør det. Jeg er livredd for å ikke klare å stramme muttrene godt nok og dekket skal løsne i fart.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:47   #58
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det er tydeligvis helt utenkelig at gifte kvinner skifter dekk på bilen sin.

Nope,jeg skifter dekk.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:49   #59
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Ja jeg gjør det men på Forhøsterenb klarte jeg det ikke for han idioten som har satt på sommerdekk har skrudd på mutter med maskin og alt for mye moment.
blæææh

Og vi la om dekk for 14 dager siden
Snør i dag. Og har enda ikke vært frost. Vanligvis legger vi om den mårran når det snør

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 29-10-08 kl 15:52.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 15:21   #60
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Sambo skiftet i går på den gamle bilen mens den nye ble skiftet på verksted.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no