Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skjærefjøl i herdet glass

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-07, 10:49   #1
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjærefjøl i herdet glass

Kjøpte en slik i helga. Jeg har litt angst for bakterier fra kjøtt og fisk, så hittil har jeg alltid skåret kjøtt og fisk på bakepapir oppå trefjøla. Hører mange si at tre hemmer bakterievekst, men jeg slår meg ikke helt til ro med det.
Men jeg lurer på en ting: Sløver den knivene? Den gir jo overhode ikke etter og det bråker som fy når jeg skjærer på den.
Noen som vet?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 10:55   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærefjøl i herdet glass

Jeg har også en sånn, og bruker den ikke mye. Jeg syns den bråker fælt, og jeg hater den lyden. Og så syns jeg den sløver knivene, uten at jeg akkurat kan bevise det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:10   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skjærefjøl i herdet glass

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Kjøpte en slik i helga. Jeg har litt angst for bakterier fra kjøtt og fisk, så hittil har jeg alltid skåret kjøtt og fisk på bakepapir oppå trefjøla. Hører mange si at tre hemmer bakterievekst, men jeg slår meg ikke helt til ro med det.
Men jeg lurer på en ting: Sløver den knivene? Den gir jo overhode ikke etter og det bråker som fy når jeg skjærer på den.
Noen som vet?

Det er gjort undersøkelser som viser at antall bakterier i en treskjærefjøl avtar, i motsetning til plastikk-fjøler.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 13:29   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjærefjøl i herdet glass

Trefjøler kan virke bakteriehemmende så lenge de er uten store sprekker - da kan baseluskene gjemme seg...

Vi har kjøpt flere tynne plastflak/-fjøler i ulike farger: gul for fugl, grønn for frukt og grøt, blå for fisk og rød for rødt kjøtt.

Disse er lette å rengjøre, og kan også vaskes i oppvaskmaskin. Det viktigste er at man holder mat som ikke skal varmebehandles/er ferdig adskilt fra kjøtt/fisk som ikke er serveringsklart. Men det visste du sikkert. Disse platene er ihvertfall så smale/tynne at de ikke tar stor plass selv om vi har flere.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 13:31   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærefjøl i herdet glass

Jeg synes glassfjølene er veldig fine, men jeg har ikke kjøpt meg slik fordi de bråker så innihampen mye. Jeg takler ikke slikt bråk.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 15:27   #6
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærefjøl i herdet glass

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er gjort undersøkelser som viser at antall bakterier i en treskjærefjøl avtar, i motsetning til plastikk-fjøler.

Jo, det er mulig det. Men i disse fjølene blir det ikke riper, slik at man får vasket dem helt rene. Derfor føles det bedre enn trefjøl.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:22   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skjærefjøl i herdet glass

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jo, det er mulig det. Men i disse fjølene blir det ikke riper, slik at man får vasket dem helt rene. Derfor føles det bedre enn trefjøl.

OK, men jeg liker ikke skarpe lyder. *sær*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:40   #8
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skjærefjøl i herdet glass

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jo, det er mulig det. Men i disse fjølene blir det ikke riper, slik at man får vasket dem helt rene. Derfor føles det bedre enn trefjøl.

Selv om det føles bedre, er det ikke sikkert der er det.

Men nå ble jeg nyskjerrig på den glassfjøla di, har aldri sett en sånn. Hvor får man tak i det?

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no