Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Å rengjøre øredobber

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-07, 13:53   #1
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Å rengjøre øredobber

Kusinen min skal låne perleøredobbene mine når hun skal gifte seg.
Jeg har aldri brukt dem, for jeg tåler så dårlig ørepynt, men saken er at jeg har arvet dem etter en tante som plutselig døde.

Så jeg fikk dem som de var - og de er ganske ekle.
De er misfarget på den delen som skal inn i øret, og shamporester og diverse gørr.
Hvordan rengjør jeg dem så de blir hygieniske og delikate å bruke igjen?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 13:58   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å rengjøre øredobber

Antibac vaskeservietter?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 14:08   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å rengjøre øredobber

Finnes det ikke noe slikt smykkerensestoff som du kan bruke?
jo! Se her

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 14:19   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å rengjøre øredobber

Jeg legger smykker i "bløt" i zalo og skrubber med en mini-børste som jeg fikk på apoteket - sånn for å pusse mellom tenner. Men hvis perlene er limt på ville jeg ikke latt de ligge, da ville jeg bare skrubbet.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 14:28   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å rengjøre øredobber

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg legger smykker i "bløt" i zalo og skrubber med en mini-børste som jeg fikk på apoteket - sånn for å pusse mellom tenner. Men hvis perlene er limt på ville jeg ikke latt de ligge, da ville jeg bare skrubbet.

Perler skal ikke i såpe uansett.

Jeg ville tatt noe rensemiddel (klorhexidin? pyrisept?) på en bomullsdott og forsøkt å vaske den delen som skal inn i øret.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:03   #6
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å rengjøre øredobber

Takk!
Man kan jo få svar på alt mulig her inne.
Så perler skal ikke i vann, nei. Hm. Jeg som bruker perleringen min konstant. Jeg får litt arbeid nå da, hvis jeg skal ta den av hver gang jeg vasker hendene...

Jeg lurer på om jeg skal ta med øredobbene til en gullsmed og høre om de gidder å fikse på dem på profft vis. Det kan da ikke koste all verden.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no