Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-15, 00:42   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Jeg har flyttet fra rekkehus med felles containere hvor jeg slapp tenke på søppelhenting til enebolig med egen beholder. Jeg har vært på trv.no, funnet riktig tømmeplan og har skjønt hvilken uke de henter hvilket avfall, men jeg skjønner ikke hvilken ukedag de kommer og henter. Så hvordan vet jeg når jeg skal sette fram dunken uten å spane på naboene?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 00:45   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Vi har klistrelapp på dunken med dag på.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 01:02   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Her står dunkene der de blir hentet, men det er mandager her iallefall

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 01:12   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Jeg har en app. Den sier fra kvelden før tømming. Men jeg trenger ikke flytte søppelkassa. Kanskje kommunen din har noe tilsvarende? Min heter renovasjon, brukes av mange kommuner.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 01:12   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Jeg har spanet på naboer som har satt ut restavfallet nå i kveld, men forrige uke hentet de papir på torsdag. (Det siste vet jeg fordi søppelhenterne var greie nok til å gå opp til huset og hente dunken. )

Det burde finnes en app for å varsle dette. "Hei Cuya! Dersom du har husket sette ut plastavfallet ditt til i morgen, ta deg en velfortjent bit sjokolade. Hvis ikke, styrk deg på en bit sjokolade før du går ut i den iskalde Trondheimssommeren og gjør det. Hilsen TRV."

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 01:18   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Det finnes en app!

Dog ikke med like kule varslingen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 01:19   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Vi har app ja.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 01:21   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Rest og plast annenhver onsdag og papir hver fjerde torsdag her ute på bøgda. Og når til og med vi har app og varsling, så skulle det bare mangle at ikke dere i storbyen har det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 01:23   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Rest og plast annenhver onsdag og papir hver fjerde torsdag her ute på bøgda. Og når til og med vi har app og varsling, så skulle det bare mangle at ikke dere i storbyen har det.

Man må jo være rakettforsker for å finne den.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 09:12   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Jeg måtte jo prøve appen men går det ikke Ann å sette varsel bare på en ting ? Eks papirsøppelet som her blir hentet 1 gang i mnd,en fredag ,men noen mnd sist og nå plutselig først i mnd :koko:

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 09:25   #11
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Tror man bare å lære seg det. Hos oss tømmer de som regel på torsdager, men er de på etterskudd ei uke er de her på fredag. Foreslår at du forhører deg med naboer og fører statistikk. TRV oppgir bare ukenummer og har ikke noe app eller andre flotte hjelpemidler Dette er jo et stort fremskritt fra papir-plakatene de hadde før.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 10:08   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Hos oss gir kommunen ut en oversikt i begynnelsen av året. Man kan også få sms om når papir skal hentes.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 10:11   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Du kan ikke velge å ha dunkene nede ved veien istedet? Det har vi, og det å gå med søpla er fint barnearbeid.
Da trenger jeg iallefall ikke huske på å flytte dunkene, det måtte jeg da vi bodde på bygda hjemme, og det var litt pes.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 11:16   #14
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Tror man bare å lære seg det. Hos oss tømmer de som regel på torsdager, men er de på etterskudd ei uke er de her på fredag. Foreslår at du forhører deg med naboer og fører statistikk. TRV oppgir bare ukenummer og har ikke noe app eller andre flotte hjelpemidler Dette er jo et stort fremskritt fra papir-plakatene de hadde før.

TRV har jo en app, som sender varsler. Men tilsynelatende varsler den bare om "Denne uka henter vi restavfallet ditt", og ikke "Denne uka henter vi restavfallet ditt torsdag."

Den ligger forøvrig i AppStore med det særs informative navnet "Tømmeplanen", slik at man helst må være synsk for å skjønne at det er tømmeplanen til TRV i Trondheim det dreier seg om.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 11:18   #15
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Du kan ikke velge å ha dunkene nede ved veien istedet? Det har vi, og det å gå med søpla er fint barnearbeid.
Da trenger jeg iallefall ikke huske på å flytte dunkene, det måtte jeg da vi bodde på bygda hjemme, og det var litt pes.

Jeg har ikke plass til mer enn en dunk nede ved veien. I alle fall fram til jeg slipper løs svoger med gravemaskin i hagen ...

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 11:19   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Jeg husker i bygda, da var jeg hjemme med barn. Den følelsen av å våkne kl 0845 av at man hører bilen som skal hente avfallet er på vei, hive på seg klær, sko, løpe oppover veien med søppeldunken ( ) - for akkurat IKKE å rekke det

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 11:21   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har ikke plass til mer enn en dunk nede ved veien. I alle fall fram til jeg slipper løs svoger med gravemaskin i hagen ...

Det er vel restavfallet som er viktigst, så jeg ville satt den dunken der. Med matavfall og sånn. Papp og plast får man jo kastet på små konteinere utenfor butikkene alle steder nå, så den er ikke det verste å glemme.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 11:25   #18
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

TRV har jo en app, som sender varsler. Men tilsynelatende varsler den bare om "Denne uka henter vi restavfallet ditt", og ikke "Denne uka henter vi restavfallet ditt torsdag."

Den ligger forøvrig i AppStore med det særs informative navnet "Tømmeplanen", slik at man helst må være synsk for å skjønne at det er tømmeplanen til TRV i Trondheim det dreier seg om.

Akkurat det samme som på nettsiden mao. Hjelper ikke mye mer med app da.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 11:30   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Me har kalender som me får av dei med koder og sånn i.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 11:31   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Akkurat det samme som på nettsiden mao. Hjelper ikke mye mer med app da.

Jeg har ikke fått prøvd det i praksis enda, men det virker ikke som om man får mer info enn av den vanlige tømmeplanen på nett/papir gjennom appen. Skal holde FP oppdatert når jeg får mitt første varsel.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no