Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Har du fake vesker, klokker eller briller?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-07, 18:04   #1
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du fake vesker, klokker eller briller?

Vel, ikke bruk dem i Italia eller Frankrike, ihvertfall!


Sitat:

Italia straffer nå kjøpere av uekte produkter med inntil 10.000 euro i bot, det vil si rundt 85.000 norske kroner. Og det spiller ingen rolle om vesken eller solbrillene er kjøpt i Roma eller Bangkok: Bærer du produktet på deg, er du forbryter uansett, ifølge loven.

Politirazzia
Og her kan intetanende norske turister gå på en smell. Det gjorde også en norsk tolvåring, som nylig var på klassetur og kom over en forfalsket designklokke som fristet til kjøp. Lite visste tolvåringen om at handelen i tillegg ville koste ham 900 euro, rundt 7650 norske kroner, i bot. Hele klassen ble utsatt for en politirazzia der alle elevene måtte endevende veskene sine. Den uheldige gutten med den nye klokken måtte følge med politimennene til politistasjonen og fikk klokken beslaglagt. Som om ikke det var nok, fikk han altså en kjempebot med seg hjem.

Uheldig danske
Verre gikk det med en dansk kvinne, som fikk den verste straffen, en bot på 10.000 euro, servert i fanget for å ha kjøpt et par piratkopierte solbriller. Også i Frankrike er det strenge straffer for kjøp av forfalskede produkter, skriver dinapengar.se. Og verken i Italia eller Frankrike spiller det noen rolle om du faktisk trodde produktet var ekte da du kjøpte det.

(Sakset fra Nettavisen)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 18:07   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Leste om den tolvåringen, var ikke det ifjor sommer? Jeg har ihvertfall informert tenåringene om at de må være VELDIG forsiktige med sånt.

Skjønner ikke at ikke de heller satser på å ta dem som omsetter disse varene, istedet for å arrestere unger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 18:12   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Leste om den tolvåringen, var ikke det ifjor sommer? Jeg har ihvertfall informert tenåringene om at de må være VELDIG forsiktige med sånt.

Skjønner ikke at ikke de heller satser på å ta dem som omsetter disse varene, istedet for å arrestere unger.

Enig. Og jeg også leste dette i fjor sommer. Helt utrolig. Jeg tror det er i Italia de bøtelegger folk for å legge av solsenger også. Skal se om jeg ikke kan finne det igjen.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 18:19   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Jeg synes det er greit for så vidt. Uten noe marked er det klart at produsentene og distributørene av fakes forsvinner også.

Men så tenker jeg litt på feks middelaldrende nordkvinner i syden, som sitter på stranden og trenger igrunnen nye briller, for de gamle fra 1981 har fått mye riper... og så kommer en skjønn neger og selger dem et par flotte hvite moderne til € 10. Og de har da ikke peiling på at den snodige "G"en står for Gucci, eller at D&G ikke er forkortelse for "du og jeg" på italiensk, og kan vel godt finne på å ha på seg brillene om kvelden også. Og wham - 80.000 i bot??!

Sorry, det blir virkelig helt feil.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 18:29   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Sambo var i Roma i fjor og kjøpte Louis Vitton klokke, Gucci veske, D&G belte og Gucci solbriller til meg + Rolex klokke til seg selv.
Da han om hjem skjønte han hvorfor selgerne pakket i hui og hast da de så polititet . Tror neppe han hadde kjøpt dette hvis han viste om bøtelegging på forhånd.

Sånn på siden:
Er det ikke slik at mye av disse fake varene faktisk er lagd på de repektive fabrikkene? Mener å ha hørt det engang.
De tingene jeg fikk er ihvertfall av god kvalitet. Ikke ala :utolig dårlig imitasjon på ekte varer: som man får kjøpt i ethvert super marked i syden.


Sist redigert av Obelix : 14-08-07 kl 18:46.
Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 18:33   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Nei det har jeg ikke

Kjøpte litt for noen år siden, men da jeg leste at kopier av merkevarer finansierer terror som feks Alquida (skrives slik?) sluttet jeg med det

Det er jo ganske kjipt for de som produserer originale at fake industrien eksisterer

Har heller mindre , men ekte vare

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 18:47   #7
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Nope, jeg har aldri giddet å kjøpe fake. Har jeg ikke råd til ekte lar jeg vær.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 19:17   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Det er sykt hvis det er umulig å pårope seg "god tro". Hvor går grensen? Det meste av det som selges på H&M er jo rene kopier av designermerkene. De må jo ta deg "in the act" med en gateselger da, håper jeg, da kan man ihvertfall argumentere om at det burde ringe en bjelle. Men hva hvis man kjøper Gvcci-briller, D&B-veske eller et Hormer-sjal ved en bod på et gatemarked? Og hva hvis jeg broderer "Calvin Klyne" på dongribuksen min? Slam? Kerching?
Nei, jeg misliker lover som potensielt kan gjøre meg til uaktsom lovbryter!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 19:22   #9
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Og hva hvis jeg broderer "Calvin Klyne" på dongribuksen min? Slam? Kerching?

Slam! Kerching!


__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 09:14   #10
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Nei,har ikke fake merkevarer.Kjøper heller mindre og ekte

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 09:28   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Det er sykt hvis det er umulig å pårope seg "god tro". Hvor går grensen? Det meste av det som selges på H&M er jo rene kopier av designermerkene. De må jo ta deg "in the act" med en gateselger da, håper jeg, da kan man ihvertfall argumentere om at det burde ringe en bjelle. Men hva hvis man kjøper Gvcci-briller, D&B-veske eller et Hormer-sjal ved en bod på et gatemarked? Og hva hvis jeg broderer "Calvin Klyne" på dongribuksen min? Slam? Kerching?
Nei, jeg misliker lover som potensielt kan gjøre meg til uaktsom lovbryter!


Enig. Jeg syns det hadde vært hårreisende urettferdig om guttene mine hadde blitt arrestert fordi de kjøpte GUGGI-klokke til meg da de var mindre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 09:49   #12
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Piratkopiering er faktisk et stort problem på verdensbasis, og derfor har EU skjerpet inn lovverket. Norge blir betraktet som en sinke, og er blitt et transittland for å frakte piratkopier inn til EU. Mange etterlyser innskjerpinger her til lands også, og det er nok et spørsmål om tid før det kommer. Piratkopieringsvirksomhet er på ingen måte en harmløs greie, det finansierer alvorlig og organisert kriminalitet og også terror. Brudd på merkevareloven her til lands kan også gi fengselsstraff eller bot, men det praktiseres skjelden.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 09:52   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Siden jeg synes synlige merker a.la Gucci, Louis Vuitton, DG osv. ser forferdelig harry ut har jeg verken originaler eller fakes. Jeg holder meg stort sett til billigere originaler. De billige originalene har absolutt den kvaliteten jeg trenger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:01   #14
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Siden jeg synes synlige merker a.la Gucci, Louis Vuitton, DG osv. ser forferdelig harry ut har jeg verken originaler eller fakes. Jeg holder meg stort sett til billigere originaler. De billige originalene har absolutt den kvaliteten jeg trenger.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:04   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.691
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Nei - jeg har et par Dr.Marentas sko kjøpt i Mexico Ikke fordi de er dr.martens-wannabe, men fordi jeg trengte sko som passet til den breie og korte foten min...

Ellers har jeg ingenting av fake, ei heller ekte.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:05   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.


Ellers har jeg ingenting av fake, ei heller ekte.

Hvordan er det mulig?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:09   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Siden jeg synes synlige merker a.la Gucci, Louis Vuitton, DG osv. ser forferdelig harry ut har jeg verken originaler eller fakes. Jeg holder meg stort sett til billigere originaler. De billige originalene har absolutt den kvaliteten jeg trenger.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:13   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.691
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvordan er det mulig?

Jeg er nok one of a kind...

Klart: om HM er design, så her jeg jo flust - Jeg har iallefall ingenting av design som noen bruker tid og energi på å etterligne.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:18   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fake vesker, klokker eller briller?

HM er jo ekte vare!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no