Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Idiotsikker sukkerbunn

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-09, 23:25   #61
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Idiotsikker sukkerbunn

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Vet ikke om du så bilde av mitt sukkerbrød?
Oppskriften jeg brukte fant jeg på www.detsoteliv.no under kremkake.
Den blir perfekt HVER gang.

Men tips:
Bruk KUN tempererte varer.
IKKE smør kantene på formen, kun papir i bunnen.
Avkjøl sukkerbrødet HELT i formen.
Og rør det tørre forsiktig inn, akkurat nok til at det er blandet.

Og jeg pisker eggedosisen i HELE 20 minutter i kjøkkenmaskin.
Mitt sukkerbrød fyller når det er stekt hele formen og blir 3 flott deler.

Håper du får det til, for det er egentlig ikke vanskelig.

Jeg brukte kun tempererte varer og jeg pisket i over en halvtime. + Rørte det tørre inn forsiktig. Men jeg tror det er visperen som gjør det, og kanskje ovnen min. Problemet er at jeg har fått arve min mormor sin gamle kjøkkenmaskin, men den er uten ballongvisp og så gammel at det nok ikke er mulig å få kjøpt nye deler til den. Så da er spørsmålet om jeg faktisk må bruke 3000 kr på en ny kjøkkenmaskin kun for å få til den jævla sukkerbunnen.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 23:29   #62
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Idiotsikker sukkerbunn

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Jeg brukte kun tempererte varer og jeg pisket i over en halvtime. + Rørte det tørre inn forsiktig. Men jeg tror det er visperen som gjør det, og kanskje ovnen min. Problemet er at jeg har fått arve min mormor sin gamle kjøkkenmaskin, men den er uten ballongvisp og så gammel at det nok ikke er mulig å få kjøpt nye deler til den. Så da er spørsmålet om jeg faktisk må bruke 3000 kr på en ny kjøkkenmaskin kun for å få til den jævla sukkerbunnen.

Man skal da klare det uten stor kjøkkenmaskin.
Men har du prøvd i vanlig teflonform?
Kjipt at du ikke får det til.

Sett på oppskriften jeg har brukt fra detsoteliv? Tenkte kanskje om det er
noe i den som gjør mitt så stort? Som du kanskje kan prøve i din?
Fikk nesten lyst til å teste med min håndmisker som er x antall år gammel.
Tror mannen lurer veldig om jeg starter den nå.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 23:31   #63
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotsikker sukkerbunn

Håndvisp.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 23:37   #64
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Idiotsikker sukkerbunn

Joda, kan jo kjøpe en håndvisp, men da må det være en skikkelig en. Den jeg har no skulle jo være det, men 1 år og så orker den nesten ingenting mer. Og siden alle skriver at de bruker kjøkkenmaskinen så tenkte jeg at det var tingen da. Noen som vet om en bra håndvisp da?

C27: Har sett på oppskriften og den virker bra. Det var egentlig i de baner jeg hadde tenkt å gjøre det neste gang, med å blande vanlig hvetemel og potetmel. Jeg har ikke prøvd i vanlig teflonform denne gangen, men skal gjøre det neste gang.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 23:45   #65
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Idiotsikker sukkerbunn

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Joda, kan jo kjøpe en håndvisp, men da må det være en skikkelig en. Den jeg har no skulle jo være det, men 1 år og så orker den nesten ingenting mer. Og siden alle skriver at de bruker kjøkkenmaskinen så tenkte jeg at det var tingen da. Noen som vet om en bra håndvisp da?

C27: Har sett på oppskriften og den virker bra. Det var egentlig i de baner jeg hadde tenkt å gjøre det neste gang, med å blande vanlig hvetemel og potetmel. Jeg har ikke prøvd i vanlig teflonform denne gangen, men skal gjøre det neste gang.

Venter på oppdatering og krysser fingrene for at du får det til denne gangen.

(Håndvisp har jeg ikke erfaring med, dessverre.)

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 23:47   #66
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Idiotsikker sukkerbunn

Denne fant jeg på finn, kan det være noe kanskje?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 20:48   #67
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Idiotsikker sukkerbunn

Jeg har laget sukkerbrød med håndvisp flere ganger - da maskinen min var ødelagt.

Ser grei ut den fra finn.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 20:39   #68
Rianna
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1
Rianna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Idiotsikker sukkerbunn

Ser det er en liten stund siden noen skrev i denne tråden, men ett lite tips. Når en lager eggedosis: la den stå en stund på lav hastighet før en setter opp på maks...ellers kan det faktisk hende en ikke får laget eggedosis. Så altså, ikke start på maks hastighet

Er selv elendig på sukkerbrød, tester med glutenfri miks nå...for jeg var tom for vidundermiksen min. Hos festkaker får en kjøpt sukkerbrødmiks, og den er genial! Feiler ALDRI!

Rianna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no