Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg har fått en åpenbaring

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 14:24   #1
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har fått en åpenbaring

Man får faktisk mer energi av å spise sunn mat. Jeg er 29 år gammel, men har egentlig ikke skjønt dette før nå Tror dere det kan være håp for meg?

For å si det som det er; jeg har spist mye søppel, men også endel sunt. Har egentlig aldri tenkt over hva jeg har stappet i meg. Dette har for det meste gått bra, men jeg ble etterhvert plaget av store svingninger i blodsukkeret. Måtte spise hele tiden og følte meg helt hjelpesløs dersom jeg ikke hadde mat tilgjengelig. Begynte å trappe seg voldsomt opp her i sommer, sikkert fordi jeg har hatt det stressende og slitsomt.
Så ble dette en ond sirkel hvor jeg stappet i meg mye sukker for å få opp energinivået igjen. Dette hjalp jo en liten stund før det var på an igjen.

Jeg har aldri vært direkte tynn, bare sånn passelig middels. Det er jeg enda, men jeg har lagt på meg en tre- fire kilo i sommer. Jeg ble irritert av dette, men har fryktelig dårlig erfaring med å slanke meg fordi jeg da ikke har sjanse i havet om å holde energien oppe. Svimer jo nesten av dersom jeg bare reiser meg fra en stol eller lignende.

Men så fikk jeg tidenes beste tips her om dagen, spis nøtter. Særlig valnøtter gjør at man holder seg mett og tilfreds i timesvis. Dette hjelper. Det er lenge siden jeg har hatt et så stabilt blodsukker, hvor jeg faktisk kan fungere selv om jeg er sulten Helt fantastisk!

Har dere flere tips til meg om mat jeg kan spise som er like bra så kom med dem

Må få føye til; jeg spiser grovt brød, grønnsaker til middag og annet greit kosthold utenom.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:49   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, man får masse energi! Og ikke minst finere hud, bedre søvn, mer stabil menstruasjons-syklus og mye annet kjekt.

Jeg har byttet ut vanlig ris og pasta med fullkornsvariantene. Ellers spiser jeg heller knennebrød enn brød, og jeg sørger for å få i meg nok fett.
Poteter spiser jeg lite av, bruker heller kikerter, linser, bønner og grønnsaker.

Drikker en svær smoothie til frokost hver morgen, der får jeg egg, nøtter, bær, frukt og yoghurt naturell i ett og samme måltid. Er mett i ca. 4 timer og kjenner at blodsukkeret er stabilt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:52   #3
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, man får masse energi! Og ikke minst finere hud, bedre søvn, mer stabil menstruasjons-syklus og mye annet kjekt.

Jeg har byttet ut vanlig ris og pasta med fullkornsvariantene. Ellers spiser jeg heller knennebrød enn brød, og jeg sørger for å få i meg nok fett.
Poteter spiser jeg lite av, bruker heller kikerter, linser, bønner og grønnsaker.

Drikker en svær smoothie til frokost hver morgen, der får jeg egg, nøtter, bær, frukt og yoghurt naturell i ett og samme måltid. Er mett i ca. 4 timer og kjenner at blodsukkeret er stabilt.

den smotothien litt mere oppskrift på den takk Å spiser du bare den som frokost ingenting annet?
Ellers blir man bedre av å spise sunn mat å trene også, bare det å gå en tur hjelper.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 16:33   #4
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp oppskrift på smoothie må til.

Helt enig i at trim også hjelper,men der har jeg egentlig vært flink hele tiden. Sikkert derfor jeg har et ganske stort energibehov.

Kunne godt tenke meg til enkle oppskrifter med linser og bønner også. Der har jeg lite kunnskap, men jeg har fortstått det slik at det skal være bra.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 19:50   #5
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg tar noen ganger litt sånn grønnsaksbuljon i linsene det blir veldig godt, å di røde linsene smaker veldig likt som poteter

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 23:11   #6
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag har jeg sitter på møte i ti timer, kun avbrutt av en lunsj og tre- fire femminutt. Man skulle da tro at jeg ble sliten og trett etterhvert, men jeg har holdt meg overraskende våken og opplagt. Helt jevnt og fint blodsukker, dette er jeg overbevist om at skyldes nøttene jeg spsiste til frokost. Er så flott atte

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no