Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kr. 17.500 for ei t-skjorte?!?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-09, 11:55   #21
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kr. 17.500 for ei t-skjorte?!?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

T-skjorter til 17.500 ser jeg ikke noe problem med. (Moralsk sett, that is. Økonomien min ville hatt alvorlige problemer med det.)

Skal vi snakke umoralske priser vil jeg heller trekke frem at et salongbord (Lack) på IKEA koster 39 kroner. DET er umoral. Men det er det ingen som snakker om. Selv ikke nå som rekkevidden av miljøproblemene begynner å gå opp for oss.

Det jeg mener med at det byr meg i mot er at pengene kunne vært brukt til å gjøre verden til et bedre sted. :naiv:

Ikea er med på å bidra til økt forbruk, det samme er vår hang til å kjøpe nye klær og leker til ungene selv om de har nok, klær og sko til oss selv, biler og annet vi forbruker over en lav sko. Alle disse tingene er med på å sørge for at våre tippoldebarn får en mindre fin verden å leve i. Paradoksalt nok ser man jo at barn trenger minst 3 utedresser, en må ha minst to vogner osv. selv her på fp er det jo slik, selv om den jevne bruker visstnok skal være litt mer oppegående enn folk flest. Vi er jo opptatt av krig og fred og politikk og sånn, i allefall så lenge vi slipper å gjøre store endringer i våre egne mønstre.

  Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 12:00   #22
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kr. 17.500 for ei t-skjorte?!?

Kan ikke annet en å signere Skvetten her.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:04   #23
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kr. 17.500 for ei t-skjorte?!?

Sykt!

__________________
Gutt-91,Jente-97,Jente-99.
nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:12   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kr. 17.500 for ei t-skjorte?!?

Mens vi er inne på Ikea, så tenker de hvertfall ganske nøye over miljøpolitikk:

http://www.grip.no/Okodesign/Prosjek...el_johnsen.htm

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 22:16   #25
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kr. 17.500 for ei t-skjorte?!?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det jeg mener med at det byr meg i mot er at pengene kunne vært brukt til å gjøre verden til et bedre sted. :naiv:

Ikea er med på å bidra til økt forbruk, det samme er vår hang til å kjøpe nye klær og leker til ungene selv om de har nok, klær og sko til oss selv, biler og annet vi forbruker over en lav sko. Alle disse tingene er med på å sørge for at våre tippoldebarn får en mindre fin verden å leve i. Paradoksalt nok ser man jo at barn trenger minst 3 utedresser, en må ha minst to vogner osv. selv her på fp er det jo slik, selv om den jevne bruker visstnok skal være litt mer oppegående enn folk flest. Vi er jo opptatt av krig og fred og politikk og sånn, i allefall så lenge vi slipper å gjøre store endringer i våre egne mønstre.

Joda, forsåvidt, men det kan jo det meste av penger folk bruker på tant og fjas. Det er jo ikke de rikes ansvar alene å frelse verden, og noe sier meg at mange av dem allerede bruker ganske mye penger på den type ting allerede, selv om det ikker er det som når førstesiden i avisene.

Ellers er jeg helt enig i det du skriver Mht forburuk så lever vi i en syk, syk verden. Vi snakker hele tiden om at verdens fattige bør få del i vår verden, men samtidig så er det jo så enkelt at om alle skulle forbruke så mye som vi i vesten gjør, så ville verden gått under rimelig raskt. Så da er det vel heller vi som må skjerpe oss ganske grundig, for at de fattige skal få del i en brøkdel av de godene vi i vesten nyter godt av...

Her i USA blir man av forbrukermentaliteten. Det er skremmende å se hvilket forbruk mange har, og hvor mye nytt og fint som kastes.

Men jeg så jo samme tendenesene hjemme i Norge også. Venninner som var gjennom tre vogner før ungene var over året. Moten skifter, må vite Og sånn er det jo på mange områder - sofa, spisestue, kjøkken... Vi lever i et forbrukersamfunn, ingen tvil om det.

Jeg kaster jo stein i glasshuss, innser jeg, for jeg skal ikke si at jeg ikke har mine svin på skogen, jeg også...

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 22:31   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kr. 17.500 for ei t-skjorte?!?

Brukthandel!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no