Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Har dere sukkerfri barnehage?

Se resultatene: Går barnet ditt i sukkerfri barnehage ?
Ja 12 13,95%
Nei 66 76,74%
Annet (forklar gjerne) 8 9,30%
Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-07, 08:44   #41
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg vil ikke kalle det en sukkerfri barnehage, De spiser sunn mat i "hverdagen" men de kan skeie ut en gang i blandt, de har kakao og boller med på tur. de baker til jul og spiser det. De har et sunt forhold til mat. men er ikke hysteriske for sukker en gang i blandt.

Det er sånn jeg ønsker at det skulle være i vår barnehage hvertfall. Absolutt helt fritt for alt sukker er ikke noe mål for meg.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 11:38   #42
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Barnehagen har mye av de samme tankene om sukker som oss, men er ikke en sukkerfri barnehagen.

Klippet fra barnehagens sider:
Kosthold er et av barnehagens satsningsområde.
Gode matvaner dannes når barna er små, og barnehagen er et forbilde for barnet både i og utenfor barnehagen. Et godt kosthold er med på å forebygge både sykdommer og livsstilssykdommer, samt bidra til naturlig atferd og utvikling. Et godt og regelmessig kosthold vil stabilisere blodsukkeret, som vil føre til en økning i konsentrasjonsevnen.
For Tillermyra barnehager består et godt kosthold av: lite sukker, lite fett, mye vann, melk, grovt brød, regelmessige måltid, frukt og grønnsaker. Vi spiser for eksempel leverpostei, ost, kaviar og makrell i tomat på brødskiven og drikker melk eller vann til.
Vi oppfordrer hjemmene til å ta med slik mat i barnas matpakke.

De har laget fruktsalat, pizza, pølse m/brød etc til bursdager - og setter heller fokus på barnet istedet for på maten når det er bursdag.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 11:52   #43
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Har ikke sukkerfri barnehage, men de har kutta ut sukkersøte ting ved bursdager. Nå er det ved andre anledninger de spiser søtt, men når er det da? De laga fastelavnsboller, bakker pepperkake til jul....Hmmmm....åsså tror jeg de har syltetøy på bordet en dag i uka.
Ikke mye sukker iallfall. Er kjempefornøyd med dette!!!

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 12:23   #44
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Nei, det skulle jeg gjerne ønske at vi hadde. Men den er ihvertfall mer sukkerfri enn den vi brukte i fjor.

Gruer meg litt til han kommer på stor avdeling med flere unger (bursdager) og mer fokus på kakefeiring. Men jeg ser med glede at flere av de andre foreldrene også er opptatt av et sunt kosthold.

Helt sukkerfritt er det ikke hjemme hos oss heller, med svært redusert. Vi koser oss masse, og noen ganger med sjokolade - men prøver å begrense både hyppighet og mengde.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:39   #45
Gullik
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 52
Gullik har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Ikke sukkerfri barnehage her, men det har blitt innskjerpinger på hva som serveres i barnehagen, som f.eks mer frukt og grønnsaker, ikke søte pålegg til smørelunsj og ikke saft. Det har i tillegg blitt oppfordret til å tenke litt alternativt i forhold til bursdagsfeiringer, men det er opptil hver enkelt å bestemme. Synes dette fungerer greit!

__________________

Gullik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:50   #46
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Oliver går i privat barnehage som eies av et idrettslag

Den er ikke sukkerfri, men har et sunt og reflekrt forhold til allmat , noe jeg er veldig fornøyd med

De spiser frukt hver dag og bruker grovt brød

Faktisk var det nylig en undersøkelse i avisen om hva slags brød barnehagene serverte barna, i områdene rundt omkring Drammen og vår barnehage var en av de få hvor de bruker grovt brød som er over grensen for 50% grovt (som reglen i dag sier for at brødet kan kalles grovt)

Jeg syntes det er helt greit og normalt at de får kakao med litt sukker i, at de får bake pepperkaker til jul og smake på de, spise lussekatter og få en is om sommeren

Jeg ønsker ikke å skape et fanatisk NEI forhold til sukker overfor Oliver når hans kosthold er så godt og sammensatt som det er

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 08:44   #47
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Barnehagen vår er ikke sukkerfri, men de har stor fokus på kosthold og har tiltak for å redusere sukkeret. Blant annet ved å ikke ha med kake eller annet i bursdager, og ved å oppfordre til sunne matpakker o.l.

De får lussekatter og pepperkaker på Luciafeiringen, godteri på julefesten og fastelaven og av og til kakao om vinteren og is om sommeren. Jeg syns det er tilfredsstillende sånn det er nå, men hadde ikke hatt motforestillinger mot at barnehagen ble fullstendig sukkerfri heller.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:13   #48
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.964
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Vi har heller ikke sukkerfri barnehage, men de er bevisste på problemstillingen. Til bursdagene kan bursdagsbarnet velge mellom fruktsalat og grønnsaker med dip, kaker serveres ikke. De prøver å bruke mye grønnsaker i matlagingen. Samtidig baker de vafler og lussekatter. Jeg synes det er en grei balanse, ønsker ikke et fokus som sier nei til alt sukker.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:17   #49
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Nei og jeg ønsker heller ikke det.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:42   #50
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Nei, her er det ikke sukkerfri barnehage. Ikke har jeg hørt om at det finnes noen i nærheten heller.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:42   #51
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

De kaller seg ikke "sukker-fri".
Men de har høyt fokus på kosthold og informerer foreldre osv ved foreldremøter. Prim osv. er ikke-pålegg i vår barnehage. Og vi har ikke kaker i bursdager og slikt. De dagene det er bursdag gjør de heller noe spesielt.

Jeg liker det slik!


Sist redigert av Mandarin : 03-03-07 kl 09:12.
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 09:12   #52
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage ?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Nei, vår barnehage er ikke såkalt sukkerfri. De har sunn mat og kun sukkerfritt pålegg til hverdags, men de har Lussekatter på Luciadagen og katta ut av sekken på karnevalet, og det hender sikkert at de har med kakao på tur i skogen. På bursdager er det lov å ha med kake, men vi oppfordres til å tenke sunnere alternativer. Bursdager feires avdelingsvis, så det er snakk om i gjennomsnitt litt mer enn en bursdag i måneden. Det er igrunnen akkurat sånn jeg vil ha det. Jeg leste om en barnehage som lagde kakao uten sukker for å ha med på tur, det syns jeg hørtes heller trist ut. Ja til et naturlig forhold til mat inkludert sukker, sier jeg.

Signerer denne.
Nå er det barnehagen som ordner med serveringen ved bursdager, og feiringen er avdelingsvis. Barna får velge hva de skal ha og valgene er vel mellom sjokoladekake, gele eller is (jeg er ikke helt oppdatert der). Og det er ikke ubegrensede mengder de får i seg, men f.eks et kakestykke hver som spises etter 12 måltidet.
De hadde karnevel denne uka og etter paraden hvor alle fikk vist seg fram fikk de en seigmann. Skal litt til å få "sukkersjokk" av en seigmann.

Sukker er en del avkostholdet vårt og jeg tror barn ikke har vondt av å få i seg litt av det heller. Men her som med ALT annet så er dt mengden som er vgjørende i mine øyne. For INGENTING er bra i for store mengder.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 10:40   #53
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

De er ikke "erklært sukkerfri", men de er opptatt av kosthold, og kommer stadig med oppfordringer og tips angående matpakken, som de ber om at er uten søtt pålegg eller søt drikke. De serverer varmmat og frukt hver dag, men serverer ikke søtsaker (untatt noen veldig få ganger i løpet av året - de baker lussekatter til Luciafeiringen, for eksempel, og barna får saft når det er "fest"); de ønsker ikke kake til bursdager, og barna får ikke spise godterier i barnehagen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 10:55   #54
Solice
Superaktiv
 
Solice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 386
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Nei

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 11:02   #55
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Nei, ikke sukkerfri barnehage, og det er jeg glad for.

Vi sender med frokost, ellers spiser de lunsj de smører i barnehagen. Der serveres det grovt brød, og pålegg (ikke syltetøy) og grønt (agurk, paprika osv).
En gang i uka får de varmt pålegg i tillegg (egg, karbonader, omelett) og fredag er det varmmat. Da er det alltid "ordentlig" mat, kjøttkaker, fiskegrateng, stek osv, med poteter og grønnsaker, og ungene spiser som bare det.

Når det er bursdag tar foreldrene med det de vil, har ikke hørt noen begrensninger der, men med 8 barn spredt over hele året, er det vel ikke her det er noe vits i å begrense heller. Da er det jo opp til hver enkelt foreldre hva de vil ha med.

Det bakes lussekatter til Lucia, og det var fastelavensboller nå (uten krem riktignok).
På karnevalet var det pølser og lompe, og saft (snuppa takker nei takk, og vil ha vann i steden...), og de hadde slått katta ut av sekken, og fikk en liten godtepose hver, med en liten sjokolade, rosiner og en eske pastiller. Jeg ville ikke gitt henne pastiller selv, men ser ingen grunn til å skrike om den esken heller.

Det er viktigere for meg at snuppa får et normalt forhold til mat (noe jeg selv ikke har), enn at det skal bli hysterisk oppmerksomhet på noe hun tross alt får veldig lite av, både i barnehagen og hjemme.

Jeg er veldig fornøyd med vår barnehage!

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 13:08   #56
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage ?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Nei, vår barnehage er ikke såkalt sukkerfri. De har sunn mat og kun sukkerfritt pålegg til hverdags, men de har Lussekatter på Luciadagen og katta ut av sekken på karnevalet, og det hender sikkert at de har med kakao på tur i skogen. På bursdager er det lov å ha med kake, men vi oppfordres til å tenke sunnere alternativer. Bursdager feires avdelingsvis, så det er snakk om i gjennomsnitt litt mer enn en bursdag i måneden. Det er igrunnen akkurat sånn jeg vil ha det. Jeg leste om en barnehage som lagde kakao uten sukker for å ha med på tur, det syns jeg hørtes heller trist ut. Ja til et naturlig forhold til mat inkludert sukker, sier jeg.

Høres ut som barnehagen vår og du har de samme tankene som jeg har rundt temaet. På avdelingen til lille er det 18 barn, og siden det er to tvillingpar utgjør det 16 bursdager i året. Noen mnd er det ingen bursdager, andre er det flere. Gjør meg ingenting, det er dagene mellom som har noe å si.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 15:15   #57
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Det blir anbefalt å prøve alternativt, men er ikke lovpålagt.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 09:21   #58
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

[quote=Iset;261500]Jeg svarte ja, for barnehagen anser seg selv som sukkerfri, og de har ikke pålegg som syltetøy, prim, sjokoladepålegg osv. Heller ikke kaker i bursdagene, da går det i god mat og forskjellige spennende frukter og/eller det foreldrene til bursdagsbarnet tar med.

Vet de laget litt småkaker til jul, men det er alt.
Går i fiskepinner og fiskekaker osv når de er på tur.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 09:37   #59
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Nusken går i sukkerfri barnehage. Vi er superfornøyd! Som Høst sier er det ikke helt sukkerfritt, pepperkake til juleavslutning, på foreldrekaffe en gang i måneden, og kakao en sjelden gang på tur. (Da står det i ukesplanen, slik at vi har oversikt.) All mat serveres i barnehagen, det er vi kjempefornøyd med. Til bursdager er det gjerne pølse i lompe og fruktsalat til dessert.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 10:08   #60
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage?

Sukkerfri? jeg vet ikke om de kaller det det...
I steden for kake i bursdagene har de fruktspyd eller annet godt med frukt.
De har saft en gang i blant men da er det fest, eller en annen annledning.
De kan godt finne på å lage vafler en helt vanlig dag, eller ha kakao en helt vanlig annen dag. og det syns jeg er helt flott og koselig. Men er veldig glad for at de droppet kaken på bursdagene.
De har ellers varm mat eller smørelunsj to dager i uken. og det er sunn og spennende mat de lager.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no