Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-08, 23:44   #41
Solregn
Aktiv
 
Solregn sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 291
Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Signerer LaBanga av hele mitt hjerte! Jeg har ikke skolebarn enda, men gruer meg allerede til høsten 2009 når eldstemann skal begynne. Og en del av de uttalelsene fra lærere som er siterte i Dagbladet skremmer meg faktisk veldig! Jeg hadde vel et håp (selv om jeg ikke helt turte å tru det) at skolen hadde utviklet seg i riktig retning siden jeg begynte for 30 år siden, men nå tviler jeg altså igjen... De uttalelsene leser jeg som om at en del lærere vil ha bort hjemmelekser fordi noen får mer hjelp enn andre og det er urettferdig! Altså, er vi fortsatt der at de som er "skoleflinke" og lærer fort skal holdes nede, for at de som sliter ikke skal føle seg urettferdig behandlet? Jeg kjenner at jeg ikke akkurat ser lysere på skoletiden for ungene mine etter dette...

Solregn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 23:58   #42
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Fikk dere hjelp hjemme da dere gikk på skolen, og hjelper dere barna deres?

Skal hjemmeleksene og hjemmeeksamene fjernes fordi noen får hjelp hjemme, og fordi noen har tilgang på PC og leksikon mens andre ikke har det?

Jeg fikk hjelp når jeg ba om det. De kikket over stiler, og hørte meg før prøver og sånt. Hadde jeg vært en mindre leksevillig person, hadde nok mamma og pappa brukt mer energi på å passe på at det ble gjort. Men jeg likte skole og lekser. Og som enkelte andre ville jeg gjøre det selv for å være sikker på at det ble sånn som JEG ville ha det.

Jeg vil ikke at hjemmelekser skal fjernes. Jeg ønsker å ha et innblikk i hva som skjer på skolen (når den tid kommer). Visst kan det være forskjeller i hjemmene, men alt kan aldri bli helt likt. Og når det gjelder tilgang til PC og leksikon, så husker nå jeg fra en fjern fortid at jeg satt på biblioteket og jobbet med ting.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 13:18   #43
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Jeg fikk hjelp om jeg ønsket, men de gjorde aldri leksene for meg. Det var jo jeg som skulle lære noe.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 13:35   #44
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.819
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Jeg kan nesten ikke huske å ha fått hjelp med leksene. Jeg gjorde dem som regel før foreldrene mine kom hjem. Dessuten var jeg skoleflink, og de veldig lite skoleflinke, så den store hjelpen tror jeg ikke det hadde blitt. Jeg har alltid likt å klare meg selv.

Venninnen min, som var et naturtalent i matte, var avhengig av hjelp fra faren sin. Det tror jeg var bare noe tull, jeg var aldri noe mattegeni, måtte jobbe med stoffet for å få det til, og greide leksene fint på egenhånd. Men det blir sikkert en vane.


Om barna mine trenger hjelp skal de selvsagt få det, men det er lærerikt å sitte en stund og streve litt. :slemmamma:

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 13:49   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg nekter å tro at jeg er den eneste som har foreldre som har gjort litt lekser for meg altså. I følge artikkelen er det jo tydeligvis temmelig vanlig.

Jeg har opplevd at foreldre gjør lekser for barnet sitt, men det er temmelig sjelden i barneskolen, tror jeg.

Forøvrig både dåner jeg og er nokså sjokkert over at foreldre gjør leksene. Det ville virkelig aldri falt meg inn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 14:02   #46
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Jeg gjorde alltid leksene selv og foreldrene mine holdt seg bare oppdatert på resultatene på prøver og innleveringer. Det gikk som regel ganske greit.

Storesøster er ganske selvgående når det gjelder lekser (tredje klasse), men vi hjelper til hvis hun ber om hjelp. Hittil har det gått helt fint. Mellombror går i første klasse og trenger en del hjelp.

Vi hjelper gjerne til, men skulle ønske de kunne få mer hjelp til lekser på skolen.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 14:21   #47
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg var nok patetisk overachiever med Toffen, og i tillegg temmelig paranoid og sikkert litt innbilsk. Jeg hadde ALDRI stolt på at de gjorde det bra nok.

Melder meg inn i klubben.

Forøvrig mener jeg at det vil være å gjøre ungene en stor bjørnetjeneste å fjerne leksene i grunnskolen. Da møter de fullstendig uforberedt når de kommer opp i videregående. På studiespesialisering, der jeg underviser, kan jeg ikke se hvordan det skal la seg gjøre å ikke gi lekser. Vi har så utrolig mye stoff vi skal gjennom. Da må det bli veldig vanskelig for ungdommer som aldri har gjort lekser før å venne seg til det. Vi har allerede noen tilnærma leksefrie ungdomsskoler i området, og vi ser tydelig at omstillinga er mye vanskeligere for elevene fra disse skolene. De "flinke" klarer seg alltid, men de som må jobbe mer for resultatene sliter virkelig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 14:40   #48
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Mine foreldre har aldri hjulpet meg med leksene - de begrenset seg til å spørre om vi hadde gjort leksene. Jeg har aldri ønsket at de skulle hjelpe meg med leksene, heller. Det eneste er at de har lest gjennom særoppgaver. På barneskolen hendte det ganske ofte at jeg hjalp venner med lekser - noen ganger gjorde jeg leksene deres også - for at de skulle bli raskere ferdig slik at vi kunne leke.

Jeg er for heldagsskolen. Synes det er meningsløst at barn skal dra frem skolearbeid etter middagstid. Jeg synes det burde være et mål om at dagens skolearbeid burde være ferdig innenfor rammene av 8-16. Utelukker dette fullstendig foreldres innsynsmuligheter?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 15:44   #49
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.907
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Jeg kan ikke huske at jeg fikk noe særlig hjelp med leksene. De var ikke akkurat veldig vanskelige, så jeg klarte det helt fint alene Det kunne ikke falt meg inn at foreldrene mine skulle gjort leksene for meg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 15:57   #50
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Jeg kjenner at jeg blir litt matt...

Nå har jeg i alle de årene jeg har hatt skolebarn blitt møtt med stadige krav om å "følge opp", og å gjøre leksene sammen med barna. Avisene er fulle av artikler om egoistiske foreldre som bare kjører på med egen karriere og driter i ungene sine, og om stakkars små forsømte barn som havner på kjøret fordi mor og far ikke hjelper dem med skolearbeidet.

Og så er det feil at man hjelper dem også?

Damned if you do and damned if you don't...

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 15:59   #51
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Men det er da stor forskjell på å hjelpe og å gjøre for dem?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 16:11   #52
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Nei, jeg kan aldri huske at de hverken hjalp meg eller gjorde dem for meg. Tror ikke de ante hva jeg hadde i lekser egentlig. De var vant til at jeg klarte meg godt på skolen og da overtok latskapen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 16:34   #53
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Jeg var en veldig pliktoppfyllende elev som satt utallige timer med leksene. Og håper vel at ungene kan ha arvet litt fra meg, og ikke så mye fra faren for han var ikke så flink.

Jeg fikk selvsagt hjelp til leksene, men aldri har mamma eller pappa eller noen andre for den sags skyld gjort leksene for meg.

Jeg er akkurat som Fara. Jeg fikk hjelp til noe, men de gjorde det aldri for meg. Husker ikke hva jeg fikk hjelp til de første årene, men etterhvert var hovedsakelig litt høring før prøver og mamma hjalp meg med å sette opp disposisjoner til stiler i starten, da det var litt nytt å gjøre det.

Jeg vil ikke ha bort leksene, og jeg kommer til å hjelpe mine barn, men jeg kommer til å vektlegge at de selv må ha driven til å få det gjort, særlig etterhvert, og at de må regne med å jobbe en del etterhvert som de blir eldre. Som Stompa ser jeg mange som ser ut til å ha hatt en tilnærmet leksefri ungdomsskole og da blir det vrient på videregående.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 16:53   #54
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.832
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Skal hjemmeleksene og hjemmeeksamene fjernes fordi noen får hjelp hjemme, og fordi noen har tilgang på PC og leksikon mens andre ikke har det?

Hjemmeprøver og hjemmeeksamen synes jeg høres ut som dårlige idéer, i hvert fall i grunnskolen. I videregående skole har elevene mange flere muligheter til å ha tilgang på PC og leksikon og annen litteratur enn det småunger har. Når de er så store handler det om egen innsats og ikke hva foreldrene har eller ikke har hjemme.

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg nekter å tro at jeg er den eneste som har foreldre som har gjort litt lekser for meg altså. I følge artikkelen er det jo tydeligvis temmelig vanlig.

Det er mulig at det er blitt vanlig nå, men jeg har aldri hørt om noe slikt en gang.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er mulig at jeg var en patetisk overachiever som barn, men det falt meg da aldri baklengs inn at foreldrene mine skulle gjøre leksene mine. Noe så ekstremt uhensiktsmessig har jeg da heller ikke tenkt å gjøre for mine unger. De hårete kamelene kan bare prøve seg.

Ikke bare det at det ikke falt meg inn å spørre, men hadde jeg spurt ville de garantert ha ledd godt og lenge av meg. Det samme vil jeg garantert gjøre hvis ungene mine prøver å få meg til å gjøre noe for dem. Det er deres jobb og gjør de den ikke skikkelig får de selv ta konsekvensene. Ikke tale om at de skal få en eneste liten pute sydd under armene.

Ett unntak var det forresten i min barndom. Bestemoren min la opp en kjole for hånd som jeg hadde sydd selv, i hvert fall tok hun mesteparten av det. Den type hjelp kunne jeg nok også finne på å gi til mine barn, men å skrive stil eller gjøre andre lekser kunne virkelig ikke falle meg inn.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 16:55   #55
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er mulig at jeg var en patetisk overachiever som barn, men det falt meg da aldri baklengs inn at foreldrene mine skulle gjøre leksene mine.

Godt og treffende sagt av Tinetoff, kan signere den.
Jeg fikk mye hjelp hjemme når jeg trengte det, først og fremst i matte, da min far er ekstremt god med tall mens jeg selv aldri har fått det til.
Det foregikk vel omtrent slik som nolo beskriver her:

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg var motvllig hjelpemottager i matematikk. Min far er matematiker, og kunne si sånne ting som at "dette var artig, du," eller "Denne kan løses på flere måter, har du sett ...". Hvorpå nolo gikk i vranglås og sa at, nei, ingenting med matte er artig, og bare hjelp meg uten å gjøre noe fiksfakserier.



Ellers likte jeg å la foreldrene mine lese stilene mine og gi meg tilbakemeldinger etter at jeg var ferdig med dem.
Men å la dem gjøre leksene mine?
Aldri.
Som Toffen også sa, det er fullstendig hensiktsløst.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 17:22   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Jeg har heller aldri hørt om noen der foreldrene har gjort leksene, derimot flere tilfeller hvor forelskede klassekamerater har gjort dem . Bestevenninnen min skrev nynorske stiler for ham hun var forelsket i (ganske snurrig at læreren ikke gjennomskuet det, all den tid de gikk i samme klasse), mens jeg nøyde meg med å gjøre tyskleksene til ham jeg var på knærne etter. Ikke at jeg fikk ham av den grunn, og jeg tipper læreren ante ugler i mosen når plutselig kasusene var på rett plass til en forandring.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 19:43   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Jeg har gransket lillehjernen, og jeg tror faktisk mamma gjorde én ting for meg. Hun sydde ferdig et forkle som jeg hadde tatt med meg hjem for "bare å gjøre ferdig hjemme", slik at jeg kunne gå videre på noe litt mindre drepende kjedelig. Sjokket var stort da læreren faktisk husket det mange uker senere og ville se på det for å vurdere det. Det var gråt og tenners gnidsel over dustete symaskin sent på kvelden siste dagen før mamma forbarmet seg over meg.

Jeg undres på om det var siste gang jeg tok i en symaskin?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 19:57   #58
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Vi hjelper alltid alle tre ungene med lekser hver dag.Det har vi alltid gjort.
Den eldste går i 10 klasse,den yngste i 3 klasse.
Altså,hjelper dem ikke gjør leksene for de.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:05   #59
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.510
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Nei jeg gjorde leksene selv.Bodde på hybel fra jeg begynnte på videregående og det var før mobil og internett var "allemanseie".

Men jeg har hjelpt storesøs med noen nynorsk-stiler på videregående. Jeg har vel ikke skrevet stilene, men vi satt i stuen, og jeg har vel formulert en del mens hun skrev.
Har også hjelpt henne med et par oppgaver på høyskolen, men ikke verre enn at hun fikk A og B på eksamene.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:06   #60
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Jeg fikk litt hjelp til lekser da jeg gikk de to første årene på skolen, ellers hjalp vi venninnene hverandre, og lekser var en sosial greie etter skoletid.

Jeg er tilstede når datteren min (3.klasse) gjør lekser, men jeg retter aldri på leksene hennes, eller får henne til å rette opp det hun har gjort feil. Elevene blir nemlig vurdert utifra leksene i følge lærerne, og jeg vil ikke at det skal se ut som hun kan mer enn hun gjør. Når læreren ser feilene, får hun hjelp i forhold til det, og da vet læreren hvor hennes svake punkt er.

Noen ganger øver vi på regnemåter og gangetabeller, lesing osv. Og spør hun om hjelp, får hun selvsagt det. Det kunne ALDRI falle meg innå gjøre leksene hennes,- det er¨å gjøre henne en stor bjørnetjeneste.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no